Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Haster: yoghurt ut på dato

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Spiser du yoghurt fra 04 sept
Ja 8 8,70%
Nei 64 69,57%
Smaker på den først 20 21,74%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 21:22   #21
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: yoghurt ut på dato

Nei, aldeles ikke. Jeg spiser ikke noe som har gått ut på dato, og drikker ikke melk som går ut samme dagen.

Gammel 12-09-07, 21:24   #22
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Yoghurt er jo syrnet, så de tåler som regel godt å stå over tida.

Enig, og yoghurt er vel et av de få meieriproduktene som tåler å stå litt over tiden. Personlig strekker jeg meg til en dag eller to, ikke lenger. Men jeg antar at den ville vært spiselig minst tre-fire dager etter også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:46   #23
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte svaralternativene.

Svarte "ja", men hva er forskjellen på det og "smaker på den først" egentlig? Jeg må spise opp selv om den smaker dårlig?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:47   #24
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg likte svaralternativene.

Svarte "ja", men hva er forskjellen på det og "smaker på den først" egentlig? Jeg må spise opp selv om den smaker dårlig?

Har man sagt A får man si B!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:50   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pyser. Og jeg synes yoghurt har forbausende kort holdbarhet. Jeg kaster stadig vekk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:01   #26
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er helt rå til å kaste ting som har gått ut på dato. Både hjemme hos oss selv, hos mine foreldre og diskre hjemme hos svigers. Er nok litt hysterisk, særlig når det gjelder melkeprodukter

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:03   #27
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg er helt rå til å kaste ting som har gått ut på dato. Både hjemme hos oss selv, hos mine foreldre og diskre hjemme hos svigers. Er nok litt hysterisk, særlig når det gjelder melkeprodukter

Sånn er jeg også (minus yoghurt og ikke hos svigertigrene). Mamma har alltid minst 10 tomme deodoranter i badeskapet, så jeg rydder ALLTID når jeg er på besøk. :datter fra helvette TM:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 22:48   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har helt angst for å få i meg sure melkeprodukter, så jeg spiser/drikker ingenting som har gått ut på dato. Jeg tror det har hendt at jeg har drukket melk som har gått ut på dato samme dag, men jeg er jammen ikke sikker.

Gammel 12-09-07, 22:54   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei jeg spiser ikke yoghurt som er utgått. Med minner om sur skolemelk på barneskolen (inntil jeg fikk overbevist foreldrene mine til å si opp skolemelkavtalen) orker jeg ikke sure melkeprodukter eller melkeprodukter som kan være sure.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 23:11   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg spist yoghurt så hadde jeg nok spist den, men jeg spiser ikke yoghurt, så derfor spiser jeg det ikke. Er ikke så redd om den har gått over datoen. :sjuske:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-07, 15:52   #31
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil ikke en gang åpne den for å se om den er i orden.

Gammel 13-09-07, 16:09   #32
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg vil ikke en gang åpne den for å se om den er i orden.

Samme her.

Gammel 13-09-07, 16:16   #33
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det vært naturellyoghurt eller yoghurt uten store biter har jeg sikkert pælma det i noe deig (brøddeig altså) - Men spist det har jeg ikke gjort! (Kanskje tatt en prøvesmak om jeg virkelig har vært desperat altså )

Gammel 13-09-07, 16:18   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg ville spist som var gått ut på dato, måtte være sjokolade...

(...jeg har faktisk hatt sjokolade som har gått ut på dato - men det skal sies at den var helt bortgjemt og glemt. Sjokolade som vi kan se, går aldri ut på dato her i huset. Og nå som jeg går på lavkarbo, sørger mannen for at dette ikke skjer ; )

Gammel 13-09-07, 19:09   #35
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser yoghurt og rømme som har gått ut på dato så lenge det ikke er grønn pels på. Er det ikke det, så er det ikke farlig. De er kjempekonservative, de holdbarhetsdatoene. Sier svigerfar meieriingeniør som har jobbet i Tine i tredve år.

Gammel 13-09-07, 22:11   #36
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk én ting til jeg spiser etter at det er gått ut på dato; egg.

Nytt regelverk førte til drastisk forkortet levetid på egg, ifølge datostemplingen.
I realiteten holder de seg ferske i flere uker etter at de angivelig har gått ut på dato.

Er jeg usikker, legger jeg egget i vann - om det flyter, er det ikke ferskt lenger.

Gammel 15-09-07, 22:59   #37
bea
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2007
bea har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er IKKE farlig å spise yoghurt som har gått ut på dato så lenge den ikke smaker vondt. Dette har jeg hørt av en som har jobbet på meieri i mange år.

bea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:12   #38
Albertine
Passiv

Standard

Denne blir bedre og bedre for hver dag som går.

Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:16   #39
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Ja, den hadde nok smakt kjempegodt idag

Nekter å spise meieri produkter som har gått ut på dato yse:

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:17   #40
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et par dager over, etter å ha sjekket. En uke over = søppel.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.