Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kamik eller Viking thermo?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 14:26   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kamik eller Viking thermo?

Nå begynner det å bli på tide å kjøpe cherrox, men hva skal jeg kjøpe?
Noen tips?

Gammel 14-09-07, 15:14   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kamik eller Viking thermo?

Jeg skal kjøpe Viking Thermo til bruk i regnværet.

Gammel 14-09-07, 15:24   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal kjøpe viking thermo. Jeg syns ikke de holder ned til 20 grader, som de i fjor reklamerte med. Jeg ser at de på merkelappene på skoene i år ikke har med dette, så jeg regner med de har fått klager.

Men skoene holder ned til noen minusgrader ihvertfall, så de er greie som et skift om vinterskoene blir våte. (hvilket de nesten aldri blir, siden vi kjøper viking goretex sko...).

Skoene er også mye mykere enn andre lignende sko, cherrox ol, så jeg syns det er verdt de ekstra kronene.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 16:51   #4
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke skokjeder fører Viking thermo? Og hva ligger de på i pris?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 17:09   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Hvilke skokjeder fører Viking thermo? Og hva ligger de på i pris?

Så på de på Obs! i dag, og der tror jeg de kostet 349,-
Vi har Kamik Waterbugs og Skofus sine terostøvler/cherrox, og sammen med Viking goretex tror jeg det skal holde fint i vinter. (Ja, pluss nesnalobber og skinnsko med ullfor)

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 18:35   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er på vårt tredje par med Viking Thermo. Er kjempefornøyd!
Har andre vintersko, men bruker disse ned til rundt -5. Er det kaldere bruker vi vintersko uansett.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 20:23   #7
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Viking Thermo virker veldig fine.
Vi har Kamik Snowkone+ et par andre Kamik.

Det jeg liker med Kamik er den reflekterende innersokken som gjør av varmen reflekteres tilbake til kroppen. Viking sine virker lettere.

Jeg tror fremdeles jeg hadde valgt Kamik, men nå bor vi på et sted hvor det blir iskaldt om vinteren og da er det greit å ha snowkone som ekstrapar på de aller kaldeste dagene hvis de andre Kamikene er fulle av snø eller noe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 20:34   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Viking thermo? Den har jeg ikke vært borti før.

Gammel 15-09-07, 10:44   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Viking sine er ikke dyrere altså...
Jeg får stikke på Obs en tur når jeg får penger!

Gammel 15-09-07, 10:51   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi skal kjøpe viking thermo. Jeg syns ikke de holder ned til 20 grader, som de i fjor reklamerte med. Jeg ser at de på merkelappene på skoene i år ikke har med dette, så jeg regner med de har fått klager.

Men skoene holder ned til noen minusgrader ihvertfall, så de er greie som et skift om vinterskoene blir våte. (hvilket de nesten aldri blir, siden vi kjøper viking goretex sko...).

Skoene er også mye mykere enn andre lignende sko, cherrox ol, så jeg syns det er verdt de ekstra kronene.

Vi har også det, og bruker vintersko i goretex når det er kaldt, og viking thermo når det er vått. Vanlige cherrox er en grusom oppfinnelse. Stivt, klamt og glatt.

Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 11:19   #11
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utstyrsidioten safran har jo lyst til å løpe og kjøpe både Viking Thermo og goretex etter å ha lest reklamen. ETTER at jeg har kjøpt Kamik. http://www.vikingfootwear.com/arch/_img/9092497.pdf

Gammel 15-09-07, 11:35   #12
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Utstyrsidioten safran har jo lyst til å løpe og kjøpe både Viking Thermo og goretex etter å ha lest reklamen. ETTER at jeg har kjøpt Kamik. http://www.vikingfootwear.com/arch/_img/9092497.pdf

Hehe...Kjenner igjen den følelsen.
Du som er utstyrsfreak, har du noe tips til høstsko?

Gammel 15-09-07, 11:37   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har masse gode goretex høstsko i butikkene nå. Bl.a Viking.

Gammel 15-09-07, 11:39   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Hehe...Kjenner igjen den følelsen.
Du som er utstyrsfreak, har du noe tips til høstsko?

Vet du, der har jeg faktisk klart å begrense meg. Jeg har sluttet å kjøpe høstsko til dem. De har opptil flere par sko som holder til vinterskoene brukes. Det blir jo som regel støvel/cherroxvær i overgangen.

Når jeg tenker meg om, så har jeg to par ørkensko liggende klart fra ifjor. De var ment å være høstsko i år .

Gammel 15-09-07, 12:02   #15
Left
Passiv

Standard

Vi har Sorel, samt DockBoots også vi, så jeg TROR poden skal gå tørrskodd gjennom vinteren

Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 12:06   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Vet du, der har jeg faktisk klart å begrense meg. Jeg har sluttet å kjøpe høstsko til dem. De har opptil flere par sko som holder til vinterskoene brukes. Det blir jo som regel støvel/cherroxvær i overgangen.

Når jeg tenker meg om, så har jeg to par ørkensko liggende klart fra ifjor. De var ment å være høstsko i år .

Hmm, kanskje du har rett.
Jeg har jo joggesko, støvler, vintersko (sorel) og snart cherrox. Kanksje det holder???

Gammel 15-09-07, 18:05   #17
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Vi har Sorel, samt DockBoots også vi, så jeg TROR poden skal gå tørrskodd gjennom vinteren

Hva er DockBoots?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:46   #18
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Hva er forskjellen på viking thermo og viking sherrox? Synes de ser omtrent lik ut jeg.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:52   #19
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja de ser omtrent like ut. Cherroxer blir stive av kulde, og er overhodet ikke varme i kuldegrader. I tillegg blir de veldig klamme.
Viking Thermo blir ikke så klamme, og de holder varmen i endel kuldegrader. Det skal ganske mange kuldegrader til før plasten blir stiv i disse.
Mye bedre sko!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:59   #20
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Oliver har Hunter gummistøvler med fleecesokkene som hører til, og fikk nye Reima Tec i dag
Har også et par gummistøvler til i reserve

Jeg har ikke kjøpt cherrox
Kjøpte i fjor , men brukte de ikke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.