Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting man aldri trodde man ville gjøre

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-07, 19:36   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ting man aldri trodde man ville gjøre

Herved kan jeg krysse av for noe jeg har gjort i serien "ting jeg aldri trodde jeg ville gjøre".

Jeg har kateterisert en katt.

Katten vår ble nemlig syk i begynnelsen av uka - han klarte ikke å tisse og hos dyrlegen konstaterte man at han hadde steinfragmenter i urinveiene som blokkerte slik at urinen ikke kom ut. Dermed måtte han kateteriseres, og den unge dyrlegen fikk det bare ikke til. Etterhvert assisterte jeg i større og større grad, og det endte med at det var meg som fikk satt kateteret på plass slik at blæra kunne tømmes. Det er ikke stor forskjell på dyr og mennesker, tydeligvis. :sykepleier: Nå er pus frisk og rask igjen, og jeg er en erfaring rikere.

Noen flere som vil dele småabsurde opplevelser som passer inn under trådtittelen?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-07, 19:39   #2
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting man aldri trodde man ville gjøre

Snakker om katter. Jeg trodde aldri jeg måtte hjelpe til med fødsel til en katt vi hadde. Ungen satt dønn fast, men matmor trådde til og fikk lirket den ut. Alt gikk bra med både kattemor og kattunge.

Gammel 14-09-07, 19:41   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har kateterisert ein mann

eg er ikkje sjukepleiar, lege eller hjelpepleiar.

Gammel 14-09-07, 19:44   #4
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tømt analkjertelene på en hund, skikkelig møkkajobb!!

Har gått veterinærassistentkurs, og lærte det i praksis.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 19:44   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg har kateterisert en katt.

Jeg trodde først du skrev at du hadde kasterert en katt, og fikk assosiasjoner til den sadistiske gutten som kastererte oksen til An-Magritt.
Siden du aldri trodde du ville gjøre det, skjønte jeg at du ikke var veterinær.

Må tenke over om jeg har tatt noen slike utfordringer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 20:51   #6
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden fikk meg til å føle meg ualminnelig kjedelig... Kan ikke komme på en eneste ting jeg har gjort i løpet av de siste 30 årene som jeg ikke hadde trodd jeg ville gjøre... Må visst tenke litt på denne. Samtidig håper jeg at jeg aldri kommer i en situasjon hvor jeg blir nødt til å kateterisere hunden min...

Gammel 15-09-07, 20:53   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... dra to meter med rødt sløyfebånd (sånn gaveinnpakningsgreie) ut av rumpa på en katt.

Gammel 15-09-07, 20:58   #8
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har spist strimlet kumage, frityrstekte kyllingføtter og maneter + en del annet som jeg aldri trodde jeg noensinne skulle spise.

Jeg har snakket 20 minutter sammenhengende direktesendt på riksdekkende radio. Noen år tidligere virket det helt utenkelig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:27   #9
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

... dra to meter med rødt sløyfebånd (sånn gaveinnpakningsgreie) ut av rumpa på en katt.

Så trivelig.

Gammel 15-09-07, 21:35   #10
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det antar jeg du ikke hadde sett for deg at du skulle gjøre ja....

kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 21:38   #11
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte lære å legge inn magesonde gjennom nesa på min egen baby. Hvis noen hadde fortalt meg det på forhånd hadde jeg aldri trodd dem.

Også er jeg foreleser nå. Det hadde jeg heller aldri trodd før i livet at jeg skulle tørre.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:17   #12
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Her var det jammen mye ekkelt!

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 22:40   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Spist mat hjemme hos en pasient i hjemmesykepleien.
Jeg tar ikke imot innpakka sjokolade engang, så å spise mat var helt utenkelig for meg. Men hva gjør man ikke for å gjøre andre fornøyd.

Ellers kommer jeg ikke på noe. Har hverken dratt innpakningsbånd ut av noens rumpe eller spist frityrstekte innvoller av ymse slag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-07, 23:33   #14
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg føler meg ikke vel når jeg er i fokus, men nå holder jeg foredrag på kurs for foreldre med barn med samme sykdom som mitt barn. Det trodde jeg aldri jeg skulle tørre!!

Gammel 16-09-07, 00:09   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle komme hjem igjen med de to pittesmå hamsterungene som mistet pelsen sin og hadde psoriasislignende hud som jeg tok med meg til dyrlegen for avliving. Det endte med medisinering - 0.1 umulig-å-se milliliter pencillin (eller noe)- to ggr daglig i en uke.

Følte meg litt dyrlege da

Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 01:22   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hadde aldri trodd at jeg som førstegangs (og foreløpig eneste gang) skulle ha utilsiktet
hjemmefødsel med mannen og ambulansepersonell tilstede !

Gammel 16-09-07, 02:39   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ting man aldri trodde man ville gjøre

Utført HLR på (og reddet) avkommet foreks.

Jeg kom faktisk på endel ting jeg, så jeg gidder ikke ramse opp

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.