|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Jeg synes denne tankegangen er preget av at vi er forskjellige og at vi har forskjellige barn. For dette er veldig ulikt fra slik jeg tenker. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneOm jeg hadde bodd slik til at barnet mitt kunne gått alene til barnehagen, så skulle det fått lov til det enkelte ganger om barnet selv ønsket det.
|
|
|
#123 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Overgangen fra f.eks barnehage til sfo er ofte enorm, ihvertfall her vi bor. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
representert
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneEller kanskje de er overlykkelige over å bli fulgt inn av drosjemannen, siden de da kommer et sted hvor de faktisk kan kommunisere med andre, siden verken mor eller far har "giddet" å lære seg tegnspråk. Men klart, du jobber jo i bhg og vet best.
|
|
|
#126 |
|
representert
Vi har ikke hatt barn som bruker tegn, KUN barnehjem/-vern. Ser jo at barna er glade for å komme i barnehagen, heldigvis. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Har fått nytt nick
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg hadde en bekjent som gjorde dette - naturligvis etter avtale med barnehagen. De bor i et rolig område nesten uten biltrefikk 4-500 m fra barnehagen, og hennes femåring var ei selvstendig lita jente. Når moren fødte tvillinger fant de ut at istedet for å dra alle barne ut om morgenen, ble ringte moren når jenta gikk, så sto de klar or å ta henne imot i barnehagen. Jenta hennes var kjempestolt over å bli så stor og flink når hun hadde blitt storesøster |
|
|
|
|
|
#128 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg er også av de som synes det er rart at man kan være så bastant i forhold til om det er greit eller ikke.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 15-09-07 kl 17:20. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
ræv med ører
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg synes en voksen burde enten hente eller levere i barnehagen, sånn at man får snakket med personale, høre hvordan det gikk, osv. Men hvis veien til barnehagen ikke er særlig lang eller veldig trafikkert så skjønner jeg ikke hvorfor det er så farlig å la de gå alene. Mange barn får jo lov å leke ute uten at foreldrene er med fra de er mye mindre enn det, og har man en enkel vei til barnehagen så går det jo an å sammenligne dette.
|
|
|
#130 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneKontakten med personalet er absolutt viktig å ivareta, ja. Men det kan jo gjøres selv om man lar barnet gå til eller fra en og annen gang dersom forholdene ligger til rette for det.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#131 |
|
flisespikker
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneSom Go\jenta påpeker er det veldig stor forskjell på oppfølgingen ungene får i barnehage og på SFO, og dette er sikkert et sjokk for mange, som det antagelig er lurt å prøve å forebygge ved å gradvis lære ungene å bli mer selvstendige. (Jeg tror jo også mange av oss er ganske mye mer beskyttende overfor ungene enn det som er nødvendig av direkte sikkerhetshensyn.) Jeg synes det er veldig bra når man prøver å komme i møte unger som ønsker å gjøre ting på egen hånd som de strengt tatt er for små til, slik at man utnytter selvstendighetstrangen til å faktisk gjøre dem mer selvstendige. Både fordi de kommer til å trenge å være selvstendige når de blir større, og for mestringsgleden og stoltheten her og nå.
|
|
|
#132 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Oi, beklager, det var en ting jeg rett og slett ikke så i innleget ditt, og det blirnoe helt annet ja. |
|
|
|
|
|
#133 |
|
By the Sea
|
Eh...nei.
|
|
|
#134 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Det har det vært for meg også, men etter å ha lest diskusjonen, og tenkt over saken, så har jeg konkludert med at denne umuligheten har vært, for meg, pga avstand og veien, til barnehagen. Jeg har konkludert med at OM vi hadde bodd slik til, så skulle han da vel fått gått dit alene, en gang i blant, om det var det han ville. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneMen dere som lar barna gå alene i barnehagen, har dere sjekket at forsikringen dekker det dersom noe skulle skje? Vår kommune har en ulykkesforsikring som også gjelder til og fra barnehagen, men denne gjelder ikke dersom barna går alene. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Bedreviter
|
Her har jeg en teori: når sønnen din begynner å gå alene til skolen (før eller siden), vil han oppleve på første forsøk at det ikke aksepteres å komme for sent til skolen. Dette er jeg rimelig sikker på at skolen kommer til å kommunisere veldig tydelig, og det er ikke morsomt å komme for sent og troppe opp i klassen etter at undervisningen har begynt for den det gjelder.
Vi har selvsagt egen forsikring på ungene våre. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene(Svarer på hovedinnlegget uten å ha lest absoulutt alle innleggene i tråden her.) Om jeg ville ha sendt barnet mitt alene eller ikke er et spørsmål, men jeg oppfatter ikke at det er det du spør om i hovedinnlegget. Jeg har aldri gjort det, men av den enkle grunnen at det aldri var aktuelt. Vi forlater huset samtidig og gikk forbi barnehagen på tur på jobb. |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Skrekkøgle
|
Vi måtte skrive under på at vi var klar over det, da Andremann begynte å gå hjem sammen med Førstedamen da han fylte seks.
|
|
|
#139 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg hadde ikke latt mitt barn gå alene til barnehagen, ei heller første året på skolen. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg syns nesten dere er verre dere som konsekvent sier NEI, til og med til skolebarn, enn de som ser an ungene sine og tar avgjørelser deretter.
|
![]() |
|
|