|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Poden på 2 1/2 har har begynt i ny barnehage, hvor han helst må sove ute. Til nå har han sovet med dyne. Han har aldri villet sove ute før, men det ser ut til at det går seg til. Siden han ikke har sovet ute, har jeg null kompetanse på vognposer. Det eneste jeg vet, er at jeg ikke ønsker voksipose. *erfart* Gode forslag til poser som er gode for en stor unge? Har fått tips om å kjøpe vanlig sovepose for barn. Noen som har prøvd det, og som kan dele erfaringer?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Vi har Ajungilak Knøtt, den er ca 120 cm lang. Fungerer helt utmerket. Har lammeskinn under posen, og et teppe over på ekstra kalde dager, ellers holder det med bare posen. Han har da tynt ullundertøy og strikket ulltøy over det igjen. Så god og varm at |
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Jeg vet ihvertfall at mange poser blir snaue til så store barn. Det hørtes veldig lurt ut å kjøpe en barnesovepose. Sove i vogna-perioden blir vel neppe lenger enn over denne vinteren, så da er det jo greit med en pose som kan brukes videre. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Voksipose. Den har god plass til selv store barn. Det er en investering, men kan godt kjøpes brukt på finn.no.
|
|
|
|
#5 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?
Høres ut som en god løsning. Det jeg lurer litt på er hvordan det fungerer å holde pose/barn på plass i vogna. Vil ikke posen skli ut dersom man ikke får festet den?
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Noen som har erfaring med Ajungilak Viking? Den kan visstnok brukes fra 105 cm til 140 cm. Lurer på om det blir litt stort for min lave 2,5-åring.
|
|
|
#9 |
|
trøtt
|
Bare vær obs på at glidelåser kan være "svake punkter" i forhold til å holde varmen i posen. Det blir ofte litt kaldere under glidelåsen enn i resten av posen.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke hvis det er stoff under glidelåsen som det oftest er. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken vogn har du? Enkelte soveposer blir forferdelig glatte i noen vogner, og ungen sklir nesten helt ut av vogna når de sover. Du bør også tenke på om gutten din skal ligge med seler i vogna. Forferdelig kjedelig og lage hull i en sovepose som man har tenkt og bruke senere. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det går jo klart an, men jeg tenkte bare på at det kan bli litt "klumpete" hvis man skal få posen godt rundt ungen på kalde dager. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Skal sjekke at det er stoff under glidelåsen.
Han bruker løs vognsele i bhg nå, han over på magen. Klarer ikke helt se for meg hvordan det fungerer med sovepose og løs vognsele, men dersom man fikk det til før, så får man det vel til nå også. Jeg har tittet på den siden tidligere i kveld, det var der jeg fikk ideén om Ajungilak viking.
Vi har lånt en noen år gammel Teutonia som sovevogn. Den har glatt stoff. Jeg kom på at vi har et lammeskinn liggende, men det blir vel kanskje dumt fordi det blir veldig glatt?
|
|
|
#17 |
|
Etylbarbital
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Vi har Hollyposen (dunpose fra Odenwälder BabyNest laget for det nordiske market, hvis jeg ikke husker feil - selges på Babyshop). Den har enkel glidelås, men den kan glidelåses helt ned slik at den kan åpnes helt. Den er 120 cm, har antiskli bak og hull til vognsele.
|
|
|
#18 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Altså, om antiskli er det eneste problemet, så hadde jeg lett prøvd med slikt man har under tepper på gulvet. :enkel:
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilken vognpose skal vi kjøpe til 2,5-åringen?Takk for tips Veronal! Jeg tror jeg tar en tur ut i morgen og sjekker Sportshuset (sovepose) og Babyshop (Hollyposen). Ja, kanskje sånn teppeantiskli kan være noe Lille Ru? Fåes kjøpt rimelig på IKEA så vidt jeg husker.
|
![]() |
|
|