Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Bruker du parfyme?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Bruker du parfyme?
Ja, hver dag. 40 25,00%
Ja, mesteparten av tiden. 40 25,00%
Bare i helgene eller hvis jeg skal på byen etc. 16 10,00%
En sjelden gang til mer spesielle anledninger. 32 20,00%
Maks et par ganger i året. 15 9,38%
Nei, aldri. 11 6,88%
Annet 6 3,75%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 08:39   #61
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bruker du parfyme?

Jeg tar på litt god-lukt stort sett hver dag, men bare en lett dusj i nakken. Da jeg ammet brukte jeg overhodet ikke parfyme, og selv om det er en stund siden jeg sluttet, er det først de siste par ukene at jeg er kommet tilbake til mine pre-barn-vaner. Hvilket altså er bare litt - og av en lett art.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:22   #62
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Hver dag her også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:25   #63
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg liker å lukte godt!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 12:30   #64
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker litt av og til, men jeg kan ikke utstå sterk parfymelukt så jeg bruker minimalt. Sist mannen min kjøpte parfyme til meg kjøpte han en gavepakning hvor det fulgte med en lotion og nå bruker jeg helst bare den. Den lukter ikke like sterkt og er lettere å få på lite av. Med selve parfymen må jeg alltid tørke bort litt etter å ha tatt på, synes det blir for sterk lukt ellers.

Jeg kan ikke utstå sånne kraftige parfymer og den verste av alle er Red Door

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 13:09   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Jeg kan ikke utstå sånne kraftige parfymer og den verste av alle er Red Door

Ja, den fikk jeg i gave en gang fra en slektning, og fikk pustebesvær av den. Det er et par andre også som har samme effekt på meg, men jeg vet ikke hvilke det er, for jeg opplever dem stort sett bare når andre bruker dem, og jeg får meg liksom ikke til å spørre hvilken parfyme folk bruker når poenget er at jeg synes den er grusom.

Gammel 17-09-07, 13:18   #66
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Jeg er skikkelig luktsensitiv, så parfyme er det samme som hodepine, kvalme og pustebesvær for meg.
Det er faktisk så ille at jeg ikke kan kjøre kollektivt tidlig om morgenen når "alle" akkurat har tatt på parfyme.

Gammel 17-09-07, 13:28   #67
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja hver dag.

Gammel 24-09-07, 10:07   #68
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Ja, jeg bruker det hver dag. Men nå har jeg pause, siden jeg ikke synes det passer å ha på parfyme når jeg bærer på lillesnuppa hele tiden. Det verste som finnes er babyer som stinker parfyme etter de har blitt holdt av noen som har det på.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 10:43   #69
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før jeg fikk barn, brukte jeg parfyme daglig, men med en liten baby i huset liker jeg ikke å lukte parfyme, og dermed vendte jeg meg av med å bruke parfyme da Frøkna ble født.

Nå bruker jeg det bare sammen med selskapsklær.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 07:32   #70
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jepp hver dag!

Gammel 25-09-07, 07:36   #71
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke når jeg er gravid eller ammer. Da jeg var gravid, greide jeg kun å bruke litt vanilje-duft bak øret - orket ingen parfymer. Selv den splitter nye Flowerbomb orket jeg ikke.

Ammer nå, og bruker kun mildt parfymert body lotion + deo roll-on.
Føler det er helt feil å bruke parfyme nå, men ved spesielle anledninger tar jeg bittelitt på bak øra.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:22   #72
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg var veldig opptatt av parfyme før jeg ble mor:
Jeg hadde et utall varianter, og en duft til hver sinnsstemning og antrekk.

Etter at jeg fikk barn brukte jeg ingenting det første halve året, da jeg hadde fått høre at det kunne fremkalle allergier.
Dessuten tenkte jeg at det føltes "tryggere" for babyen å kjenne lukta av meg i stedet for Laura Ashley.

Nå når han er større, hender det at jeg husker på det oftere.
Men skal jeg ut, har jeg alltid litt godlukt på meg.
Merk: Litt.
Jeg blir rent syk av damer som tror det er nødvendig å bade i parfyme før de går noe sted.

Gammel 25-09-07, 08:26   #73
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Ja, hver dag.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 08:32   #74
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker det hver dag.

Gammel 29-09-07, 18:42   #75
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Nesten hver dag, hender jeg glemmer det.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:28   #76
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Ja, bruker det hver dag.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:45   #77
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svært sjeldent.

Jeg har blitt mindre og mindre glad i parfyme. Tidligere brukte jeg parfyme hver dag.

Noe av det verste jeg vet er å sitte i bil som lukter 3-4 ulike parfymer. Det som Skilpadda snakker om er jeg også sensitiv på. Blanding av lukter. Overdreven bruk av skyllemiddel (eks. av typen eple) kombinert med luktende hårstyling, kraftig parfymert bodylotion, håndkrem, parfyme og andre luktende remedier er ekkelt :grøss:

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:45   #78
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av bloma, her.

Jeg er skikkelig luktsensitiv, så parfyme er det samme som hodepine, kvalme og pustebesvær for meg.
Det er faktisk så ille at jeg ikke kan kjøre kollektivt tidlig om morgenen når "alle" akkurat har tatt på parfyme.

Det er ikke fullt så ille her, men det har hendt at jeg har måttet gå av bussen i pollensesongen pga parfymer som forverrer astmaen. Ser egentlig ikke poenget med parfymer - lukter jeg liksom ikke bra nok av meg selv

Det samme gjelder andre parfymerte produkter. Fikk helt fnatt de første månedene når gamle damer kom og ødela den gode babylukta med stinkende hender. Særlig når de sa at de hadde latt være å ha på parfyme for babyens skyld. Lukta fra håndkremen, hudkremen, shampoen og mykemidlet tenkte de ikke over

gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:25   #79
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, mesteparten av tiden.

Eller egentlig når jeg husker det. Min elskede J'Adore.

Gammel 29-09-07, 21:28   #80
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Ja hver dag må jeg ta på en liten dusj parfyme.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.