|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
SkuespillHar ei niese som har i oppgave å regissere et skuespill. Alle de kjente og vanlige er valgt ut av andre elever, og så spurte hun meg om jeg kunne anbefale en bok som hun kunne bruke. Det må være en bok med manus og mye dialog, og i den sjangeren er jeg dessverre ikke så kjent.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SkuespillVi satt opp Et draumspel (?) av Strindberg, men det er vel for sært. Ikke er det veldig mye idalog der heller forresten. :absolutt ikke til hjelp:
|
|
|
#6 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: SkuespillJeg har spilt i dette på folkehøgskole!
|
|
|
#7 |
|
Fola Blakken
|
Sv: SkuespillKan det være en kort novelle? Da vil jeg tro "Faderen" av Bjørnsson vil være lett å dramatisere.
|
|
|
|
#8 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: SkuespillNoen elever av meg dramatiserte en gang et utdrag fra et stykke av en norsk dramatiker som heter Sverre Udnæs. (?) Verdt å sjekke ut!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
![]() |
|
|