|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...hvordan reagerer du?
|
|
|
#2 |
|
villende
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Jeg har tatt kontakt og uttrykt min dypeste medfølelse. Jeg hadde også ønsket at andre skulle tatt kontakt i en tisvarende situasjon og har handlet som jeg innbiller meg at jeg hadde ønsket at andre oppførte seg mot meg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Å ringe, sende et kort og en blomst, eller bare komme innom om noen har mistet en de var glad i er en selvfølge. Å finne de rette ordene er jo umulig for de aller fleste, det som betyr noe er å vise at man bryr seg.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......For meg er det naturlig å enten ringe, sende en blomst, ta et besøk el lignende. Alt ettersom. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Nå er dette, heldigvis, en situasjon jeg aldri har vært i, men dagen kommer nok, og da vil jeg selvfølgelig vise min medfølelse. Hvordan, kommer alt an på hvem det er, og hvilket forhold vi har, men en telefon, eller en blomst, eller rett og slett et besøk når det passer, er for meg en selvfølge. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Etter at jeg mistet min far brått og uventet for 7 år siden, har jeg innsett hvor mye det betyr at folk viser omtanke og at de bryr seg. Mange trakk seg tilbake og latet som ingenting da pappa døde, og det gjorde vondt. Jeg husker godt de få som kom bort, ga meg en klem eller viste at de brydde seg, så det kommer jeg alltid til å gjøre selv.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Jeg opplevde også at pappa døde da jeg var 16 år. For meg betød det mye for forholdet vi har idag hvordan de møtte meg i sorgen. De som lot som ingenting ødela noe - for det at en så opprivende opplevelse i mitt liv ikke skulle føre til reaksjoner i det hele tatt var noe jeg ikke forsto.
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Jeg har heldigvis ikke opplevd sånt for ofte, men jeg tar kontakt.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Jeg skal ikke si jeg alltid er så flink til det, men jeg prøver. Det er ikke alle som setter pris på det heller. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......Veronal: Jeg tenker nære venner når jeg uttaler meg jeg. Om noe på jobben mister sine kjære, synes jeg de selv må få styre hva vi skal få vite og engasjere oss. Hun dama på jobben din virka jo litt drygen altså
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg tar kontakt på en eller annen måte, alt ettersom hvor nær jeg er til den sørgende. Noen ganger sender jeg blomst, noen ganger går jeg i begravelsen, noen ganger ringer jeg og andre ganger bare gir jeg en klem eller tar vedkommende i hånden og kondolerer første gang vi møtes etter dødsfallet.
|
|
|
|
#12 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Da svogeren min (tvilling broren til sambo) døde brått for tre år siden var det mangen som tok kontakt å kom med blomster o.l. å dette satte vi stor pris på
|
|
|
#13 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste......
Det gjør jeg og i forbindelse med min svogers død. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ferdig!
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg tar kontakt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg satte stor pris på at folk tok kontakt med meg da pappa døde brått for tre år siden. Gamle venner som jeg ikke hadde snakket med på lenge tok kontakt på telefon eller mail. Jeg var selv både preget og åpen om det som skjedde, så jeg gjorde det nok litt lettere for de som var rundt meg. De skjønte kjapt at dette ikke var et tabuemne.
|
|
|
#16 |
|
Originala
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Det kommer litt an på. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg pleier å gjøre det kjent at jeg tenker på dem.
|
|
|
#18 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...
Slik er jeg også. Jeg synes det er viktig å vise de sørgende at jeg tenker på dem, og at jeg er der for dem om det er noe de trenger.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg vet neimen ikke... |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Når noen du kjenner mister en av sine aller nærmeste ...Jeg pleier å ta kontakt. Ønsker å vise at jeg bryr meg om dem.
|
![]() |
|
|