Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Troll, Reima? Vinterdress til små barn (str. 74)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-07, 22:29   #1
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Petronella er litt kul
Standard

Troll, Reima? Vinterdress til små barn (str. 74)

Jeg har ei yndig lita snuppe som bruker str 74/80, men når det kommer til vinterdress svømmer hun stakkar.. Det er så vidt at ørene stikker opp av kraven.. Har kjøpt troll dress i 80 men den ble aaltfor stor.. Har reima parkdress i 74 og den er enorm.. Forvirret??!! Oh yes.. Så hver så snill, hvilken dress skal jeg velge som er liten og nett og bra kvalitet??

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 23:19   #2
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Troll, Reima?? Vinterdress til små barn (str. 74)

Gleder meg til det kommer svar her, for jeg har samme problemet.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 23:24   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Trenger da ikke noe dyr vinterdress til så små barn, med mindre de går i barnehage.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 23:32   #4
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Petronella er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Trenger da ikke noe dyr vinterdress til så små barn, med mindre de går i barnehage.

Hun går jo selvsagt i barnehage, med uteprofil.. Så da vil jeg at hun skal ha noe skikkelig..

Gammel 27-09-07, 23:33   #5
Left
Passiv

Standard

ReimaTec str 68, evt Troll str 74 hvis de finnes i så smått? Troll er veldig ledige og fine dresser.

Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 23:36   #6
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Petronella er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

ReimaTec str 68, evt Troll str 74 hvis de finnes i så smått? Troll er veldig ledige og fine dresser.

Troll finnes bare fra 80, og ReimaTec har jeg ikke funnet annet enn fra 74 - og det er digert..

Gammel 27-09-07, 23:37   #7
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Troll finnes bare fra 80, og ReimaTec har jeg ikke funnet annet enn fra 74 - og det er digert..

Polarn har jo vinterdresser ned i str 68 tror jeg.

Gammel 27-09-07, 23:39   #8
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Petronella er litt kul
Standard

Er det kvalitet da?

Gammel 27-09-07, 23:39   #9
Marge

Marge sin avatar

Standard

http://www.polarnopyret.se/Pages/Sho...t.aspx?id=2613

Gammel 27-09-07, 23:40   #10
Left
Passiv

Standard

sjekk på www.lilletroll.com

De har dresser i samme kvalitet som ReimaTec, men de er lettere synes jeg. Har hatt til Storebror, og var kjempefornøyd. De har fra str 68.

Svar med sitat
Gammel 27-09-07, 23:41   #11
Marge

Marge sin avatar

Standard

Er det kvalitet da?

Det er veldig god kvalitet, jeg har ytterjakke til eldste gutten min fra PO.P, og den er slitesterk, vindtett og helt vanntett.

Gammel 27-09-07, 23:44   #12
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

sjekk på www.lilletroll.com

De har dresser i samme kvalitet som ReimaTec, men de er lettere synes jeg. Har hatt til Storebror, og var kjempefornøyd. De har fra str 68.

Jeg hadde Jonathan til gutten min i fjor, og den er veldig myk, lett og ekstremt bevegelig, så den må jo passe ypperlig for en liten tass

Gammel 27-09-07, 23:49   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Reima har jo Minitec-dresser fra 62. Ville valgt Reima til en så liten. Den har varmeplater og det er kjekt for de minste som sitter en del stille.

Gammel 27-09-07, 23:51   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Reima har jo Minitec-dresser fra 62. Ville valgt Reima til en så liten. Den har varmeplater og det er kjekt for de minste som sitter en del stille.

Det er et poeng!

Svar med sitat
Gammel 28-09-07, 12:11   #15
Petronella
Aktiv

Petronella sin avatar

Petronella er litt kul
Standard

Sv: Troll, Reima? Vinterdress til små barn (str. 74)

Innbiller meg at Reima er så utrolig "bumsette" (hvis det går an å skrive), men da får jeg svinge meg på butikken og se hva jeg finner.. Takk for alle tips!!

Gammel 28-09-07, 14:30   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Signerer Stikka74 her!

Gammel 28-09-07, 14:32   #17
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, det var bra jeg leste, for vi har en reflex-dress til lillebror i 74, som bare passer akkurat, så jeg tenkte at når vi nå skal kjøpe vinterdressen, så må den være 86, men det blir kanskje for stort igjen det da ...?

Gammel 28-09-07, 16:29   #18
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Å, det var bra jeg leste, for vi har en reflex-dress til lillebror i 74, som bare passer akkurat, så jeg tenkte at når vi nå skal kjøpe vinterdressen, så må den være 86, men det blir kanskje for stort igjen det da ...?

Hvor stor er lillebror nå, DM? Lillesøster bruker 86 og 92 i klær, og Reima vinterdress i str. 80 er bare såvidt for liten. Eller, den passer akkurat nå, men vil ikke holde hele vinteren (det er derfor jeg er glad for at storesøsteren min har en str. 86 jeg kan få låne ).

Gammel 28-09-07, 16:33   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han bruker 74 i klær, og vi kan presse ham inn i 68 med noen klær, og han bruker også 80 i noe, men det blir brettet opp. (Han passer heldigvis fortsatt i den deilige nøstebarndressen vi fikk i gave (68), den har han brukt helt frem til nå, og jeg gruer meg til den ikke passer mer (den går sånn ca akkurat nå), for jeg tror jeg må kjøpe en uten hette når jeg skal oppgradere den.)

Gammel 28-09-07, 16:39   #20
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Han bruker 74 i klær, og vi kan presse ham inn i 68 med noen klær, og han bruker også 80 i noe, men det blir brettet opp. (Han passer heldigvis fortsatt i den deilige nøstebarndressen vi fikk i gave (68), den har han brukt helt frem til nå, og jeg gruer meg til den ikke passer mer (den går sånn ca akkurat nå), for jeg tror jeg må kjøpe en uten hette når jeg skal oppgradere den.)

Lillesøster (som jo er rimelig nøyaktig ett år eldre enn lillebror) brukte Reimadress i str. 80 i hele fjor vinter, frem til vinteren var slutt i april. Hun var 78 cm da hun var ett år, bare for å ha et referansepunkt.

Sorry for trådkupping Petronella, håper jeg er tilgitt. Jeg ville uansett ha tatt med meg Petrolille på butikken for å prøve dress, hvis jeg var deg. Kanskje ikke det hun setter allermest pris på, men.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.