|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
fri
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Noen parkeringshus har sinnsykt små parkeringslommer. Der jeg nå bor har de tatt konsekvensen av det og utvidet plassene, og dermed ble det mye bedre å parkere. En ting er at det er vanskelig å parkere på trange plasser, og man kommer jo heller ikke ut uten å skrape bilen ved siden av, og når det er så trangt så parkere folk gjerne på to plasser på pur F, og dermed så blir parkeringshuset fullt før skiltet på utsiden sier noe om det. Har faktisk opplevd å måtte kjøre ut igjen av p-huset uten å finne plass (og da måtte mannen på callingen pent slippe meg ut, jeg betaler ikke for det). |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Det høres litt snålt ut. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?
På sykehuset her har de gravideplasser som er fine og brede (Om det håndheves strengt vet jeg ikke
|
|
|
#24 |
|
nye muligheter
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg blir provosert av forslag om større lommer for kvinner. Er det virkelig slik at kvinner bulker mer? Eller er det kanskje slik at kvinner er flinkere til å si ifra hvis man har bulket istedetfor å stikke av uten å melde seg, som enkelte idioter gjør
|
|
|
#25 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg syns dette er med på å stigmatisere kvinner - vi bare ER dårlige sjåfører liksom. Så dette synes jeg er en særdeles dårlig ide. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Hertuginne
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg synes det er veldig dumt at en blander to forskjellige tema inn i denne diskusjonen. Sånn jeg ser det er hovedproblemstillingen at enkelte kvinner synes det er skummelt med parkeringshus på kvelden, for de er redd for overfall. Selv er jeg ekstra på vakt når jeg en sjelden gang parkerer i parkeringshus i Oslo på kvelden, spesielt om jeg har parkert langt unna inngangen. Noen av parkeringshusene i Oslo er mørke og trange, og ikke spesielt hyggelige på kvelden.
|
|
|
#27 |
|
intro
|
Vel, jeg har sett atskillige maskuline ølmager som har gått min gravide vom en høy gang.
|
|
|
|
#28 |
|
<*(((<
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg tror alle opplever p-hus som trange. Bilene har blitt større, men selv når det bygges nye p-hus ser man ikke ut til å ta konsekvensen av det. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Torsken over her har mange gode poenger. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har tro på forbedring
|
Tenkte akkurat det samme!
|
|
|
#31 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg er en rev på å rygge meg inn på de smaleste stier, så dette har jeg ikke behov for. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#33 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Ja takk sier jeg. Jo bredere, jo bedre. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Jeg syns de kunne ordnet i stand ekstra store parkeringsplasser for de av oss som ikke er så flink til å rygge. Bør selvsagt kunne brukes av såvel kvinner som menn. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg unngår å parkere i parkeringshus så langt jeg kan, fordi jeg er livredd for dem. Nå har vi vel kanskje et parkeringshus i byen her, men når jeg bodde i Usa måtte jeg parkere i et på jobben. Da fikk jeg eskorte av en sikkerhetsvakt til bilen hvis jeg jobbet sent. Det var helt vanlig i bygningen jeg jobbet i, og jeg ble ikke sett på som hysterisk heller. (Hadde uansett ikke brydd meg om det, altså |
|
|
|
|
|
#36 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Ja til generelt bredere parkeringsplasser, bedre overvåkning, flere familieplasser og SVIENDE bøter for de som misbruker dem.
|
|
|
#37 |
|
Audacious
|
Sv: Egne parkeringsplasser for kvinner - hva synes vi om det?Er det vanlig med overgrep av ymse slag i parkeringshus, eller er det bare på TV? Jeg mener, jeg har jo sett det svært mange ganger i filmer og serier, men aldri hørt om at det har skjedd.
|
|
|
#38 |
|
intro
|
Jeg må ha sett for få amerikanske filmer (som om det var mulig
|
|
![]() |
|
|