Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips til bra serier!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-06, 21:34   #61
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Tips til bra serier!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

The Triangle
The 4400
Kyle XY
Eureka

Dette er bra serier .

Får også med meg:
Battlestar Galactica (NRK2, mannen har sett sesong 1 og 2 og venter på at jeg skal se ferdig slik at vi kan begynne på sesong 3)
Heroes (nedlastet)
Deadwood (nedlastet)
Stargate Atlantis (nedlastet)
House (NRK)
Sopranos (NRK)
Rome (nedlastet, har sett ferdig første sesong)
Star Trek (nedlastet, har sett det meste)

Ser på flere serier også, men det er ikke slike jeg absolutt MÅ ha med meg.
Prisonbreak, Smallville, Grey's anatomy, Tredje vakten mm. De to første blir lastet ned fra nett, så vi ligger litt foran episodene på TV.

Sist redigert av Sparky : 11-10-06 kl 23:25.
Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:10   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HEROES er noe av det beste jeg har sett til nå!!
Synd det bare er 3 episoder ute til nå, jeg skal se den tredje nå i kveld.

Herregud noe så bra, helt utrolig!

Gammel 11-10-06, 23:23   #63
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

HEROES er noe av det beste jeg har sett til nå!!
Synd det bare er 3 episoder ute til nå, jeg skal se den tredje nå i kveld.

Vi så den tredje i går. Serien er på nippet til å bli for grotesk for meg, men jeg bare MÅ se den likevel.

Gammel 11-10-06, 23:25   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mer grotesk enn åpnede skaller, stjålne hjerner og folk som er spikret opp i trappa? :nervøs:
Nei, jeg takler alt. Faktisk så LIKER jeg det groteske.

Gammel 12-10-06, 07:25   #65
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Glemte en serie: Firefly. Trist at det ikke er laget mer enn én sesong. En skikkelig kose-sci-Fi.

Andre sci-fi-serier vi har sett på som det ikke er laget avsluttende episoder av er Threshold (falt aldri helt i smak) og Surface.

Gammel 12-10-06, 09:12   #66
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mer grotesk enn åpnede skaller, stjålne hjerner og folk som er spikret opp i trappa? :nervøs:
Nei, jeg takler alt. Faktisk så LIKER jeg det groteske.

Nifst? Tortur? Jeg er ganske sart, så hvis det er for splatter (=onskapsfullt) så takler jeg det ikke. Hva tror du? Er det for tøft for meg?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 09:30   #67
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Vi så den tredje i går. Serien er på nippet til å bli for grotesk for meg, men jeg bare MÅ se den likevel.

Vi så også episode 3 i går. Jeg er fortsatt overbevist, og synes ikke det er for grotesk (men jeg skjønner hvilken scene du tenker på ). Det som er spesielt bra, er at selv om det er mange hovedpersoner, så synes jeg alle er spennende - det er aldri slik at når historien skifter fra en av dem til en annen, så blir jeg skuffet, for jeg er veldig spent på hvordan det går med alle.

Hiro er den desidert kuleste/søteste. Men den mest spennende historien akkurat nå er kanskje Niki (er det ikke det hun stripperen heter?). Og Mohinder er utrolig kjekk.

Gammel 12-10-06, 09:31   #68
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte en serie: Firefly. Trist at det ikke er laget mer enn én sesong. En skikkelig kose-sci-Fi.

Jeg også elsket Firefly og har aldri tilgitt "dem" at de kansellerte.

Gammel 12-10-06, 09:44   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nå så jeg den tredje i går. Det er vel den aller siste scenen du tenker på?

Jeg syns ikke det er FOR grotesk, jeg syns det kunne vært enda mer grotesk hehe. Men dette blir bare bedre og bedre!!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi så også episode 3 i går. Jeg er fortsatt overbevist, og synes ikke det er for grotesk (men jeg skjønner hvilken scene du tenker på ). Det som er spesielt bra, er at selv om det er mange hovedpersoner, så synes jeg alle er spennende - det er aldri slik at når historien skifter fra en av dem til en annen, så blir jeg skuffet, for jeg er veldig spent på hvordan det går med alle.

Hiro er den desidert kuleste/søteste. Men den mest spennende historien akkurat nå er kanskje Niki (er det ikke det hun stripperen heter?). Og Mohinder er utrolig kjekk.

Mohinder er helt nydelig ja.
Nikki er bare råflott, jeg husker henne fra Final Destination som litt småkjedelig i utseendet. Her er hun jo rålekker!

Men jeg syns han kunstneren er penest. Skikkelig skjønn.

Gammel 12-10-06, 09:50   #70
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er FOR grotesk, jeg syns det kunne vært enda mer grotesk hehe. Men dette blir bare bedre og bedre!!

*laster ned ep1* Hvis jeg får mareritt og ikke får sove nå ...

Gammel 12-10-06, 09:58   #71
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

*laster ned ep1* Hvis jeg får mareritt og ikke får sove nå ...

Det er ikke noen grøsser; de groteske tingene vi snakker om er mer visuelt groteske enn egentlig skremmende.

Gammel 12-10-06, 10:35   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, skremmende er det langt ifra. Dagsrevyen er i flere tilfeller mer skremmende.

Det er, som Skilpadda sier, mer visuelt grotesk.

Gammel 12-10-06, 19:04   #73
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes Six feet under er en utrolig fin serie. Dumt at det er slutt.

Pleide å se på The Shield, men datt litt av.

ER tror jeg at jeg har sett absolutt alle episodene.

...også savner jeg Sex in the City jeg da!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 23:19   #74
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HEROES!
Måtte bare rapportere inn at jeg nå offisielt er hektet. Fullstendig. Har sett pilot'en og episode 2 ikveld sammen med Mr.Norway (som også er fornøyd) og må bare si jeg GLEDER meg vilt til episode 3 som jeg laster ned as we speak.

Så utrolig bra! Ser jo at dette i bunn og grunn blir en 5-ukers countdown mot noe fryktelig nifst (kanskje litt som 24?) men det var jo et snadder konsept. Alt jeg liker på en gang - litt brainteasing, litt action og litt humor.

Likte spesielt at hver hovedpersons "fortelling" har sin egen stil, jfr Hiros litt søte, barnslige lekestil til Nikis mer hardcore preg.

Tusen takk for tipset da!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 22:38   #75
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jericho virker bra etter første episode.

Plot: Flere atombombeterroristangrep rammer USA og en liten småby blir avskjær fra resten av verden.

Gammel 17-10-06, 22:40   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så nettopp ferdig episode 4 av Heroes. HERREGUD!!!!
Jeg klarer ikke å vente en uke altså, dette er ren tortur! Heroes må være det beste som er sendt av serier!

Gammel 17-10-06, 22:45   #77
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Så nettopp ferdig episode 4 av Heroes. HERREGUD!!!!
Jeg klarer ikke å vente en uke altså, dette er ren tortur! Heroes må være det beste som er sendt av serier!

Jeg laster ned episode 1-4 nå, spennende, spennende.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 19:41   #78
Sparky
Mean Milk Machine

Sparky sin avatar

Sparky er litt kul
Standard

Vi skal se 4. episode av Heroes i kveld når poden har lagt seg. Gleder meg!

Men, først blir det Battlestar Galactica på NRK2.

Gammel 18-10-06, 20:42   #79
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Det er ikke noen grøsser; de groteske tingene vi snakker om er mer visuelt groteske enn egentlig skremmende.

Åååå, splatter? Det takler jeg fint! Blod, gørr, avrivninger, alt er OK, så lenge det ikke står en mann bak og faktisk GJØR dette på noen.
Har lastet ned 1-2-4, skal se i morgen.

Gammel 18-10-06, 21:10   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også elsket Firefly og har aldri tilgitt "dem" at de kansellerte.

Jeg har til og med sendt dem et par mailer, men de har aldri svart.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.