|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi har bare tallerkener, glass og bestikk på bordet (det er ikke plass til mer). Av og til en bolle med salat på bordet. Pannene står på ovnen eller kjøkkenbenken.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?
Samme her |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Borte
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Hvis jeg lager noe i jerngryta, så setter jeg den på bordet. Det syns jeg er ganske koselig. Ellers har jeg som regel en kasserolle på bordet med poteter/ris eller pasta om det er tilbehør, men aldri stekepannen. Grønnsaker og kjøtt/fisk/fugl serveres på fat til hverdags. Jeg har ikke skjønt poenget med finservise, så vi har et helt enkelt hvitt servise som brukes til alle anledninger. Det er et slitesterkt servise fra Porsgrund, så det holder seg veldig godt i glasur og finish.
|
|
|
#25 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi er jo mange og det kanbli folksomt og trangt når vi spiser, selvom vi har stort bord.
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Hvordan dekker du bordet?Her varierer det litt, men etter at jeg fikk mitt nygamle servise (Clupea) med mange skåler og fat brukes det mye i stedenfor gryter. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Fornøyd
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Stort sett legger jeg opp på tallerkenene ved komfyren. Har vi gryte-mat setter jeg kasserollene på bordet. Vi tenner ofte lys (og det gjør vi for så vidt til resten av dagens måltider også).
|
|
|
#28 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hvordan dekker du bordet?Livet er for kort til å velge bort finserviset, så vi har bare et servise - det fine. Samme med bestikk (andre vil sikkert ikke synes at vårt bestikk er et fin-bestikk, men dem om det, vi er fornøyde). Så her er det finbestikk og finservise til daglig, men stort sett panner på bordet |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
|
|
|
|
#30 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sånn er det her også!
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi setter maten på bordet i det det er tilbredt i; være seg stekepanne, kjele eller ildfast form. Unntaket er vel på juleaften.
|
|
|
|
#32 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan dekker du bordet?Noen ganger står panne og kjeler på bordet. Andre ganger står de på komfyren. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Som regel forsyner vi oss på kjøkkenet, ved pannene og grytene, og tar med oss fatene med mat til spisebordet i stuen, hvor vi inntar måltidene.
|
|
|
#34 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan dekker du bordet?Vi gjør det samme som Iset. Mat legges på tallerken på kjøkkenet. Unntaket er salatbollen, som står på bordet. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Her er det litt opp og ned. Noen ganger står det en kjele på bordet, andre ganger lesser jeg alt over i boller og skåler. Prøver uansett å gjøre det koselig, middagen har faktisk begynt å bli litt hellig her hjemme, etter at mor tok tak i seg selv og begynte å lage mat. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Litt forskjellig.
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Det varierer og kommer an på hva vi spiser, men veldig ofte står gryter/kasseroller på bordet.
|
|
|
#38 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvordan dekker du bordet?Mamma sa alltid at vi skulle ha pent bord til hverdags også. Hun brukte servise som kan vaskes i oppvaksmaskinen, men dekket alltid med spisunderlag, tøyservietter og tente lys. Den eneste gryta som kom på bordet var jerngryta (om maten var laget i den) ellers var det alltid serveringsfat.
|
|
|
#39 |
|
Bree
![]() ![]() |
Jeg dulter på Anne |
|
|