|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Sommer- vs. vinterbabyJeg innser jo at det er en viss forskjell på å få barn på sommerhalvåret og på vinteren, så nå er jeg ute etter generelle tips.
|
|
|
#5 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommer- vs. vinterbabyMinsten er født i januar, og fikk en ganske genial ytterdress. Den var både pose og dress, hadde glidelås mellom bena. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fornøyd
|
Sv: Sommer- vs. vinterbaby
Egentlig ikke.
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Sommer- vs. vinterbabyJeg har aldri hatt ullundertøy til mine vinterbabyer.
|
|
|
#8 |
|
ctrl+z
|
Vi har en Brio-vogn fra 1999 og har bannet på at vi skal bruke denne også nå. Mulig jeg må revurdere etterhvert? Det blir isåfall en gedigen kamel...
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Jeg ser forsåvidt ikke det som noe must jeg heller, men føler meg tryggere på at ull holder en så liten baby varm hvis det blir veldig kaldt.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Sommer- vs. vinterbabyJa, jeg ville muligens brukt ull jeg også om jeg hadde vært i innlandet eller nordfor eller noe. I Bergen har det liksom ikke vært behov.
|
|
|
#11 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sommer- vs. vinterbabyDet kommer jo også an på hvor kall denne vintern blir. Husker når Nicholas ble født var det drit kalt. Han var født i oktober, snøen kom noen dager etter han var født og lå helt til april og det var drit kalt.
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Sv: Sommer- vs. vinterbabyDet er helt sant, Estrella. Her hvor jeg bor er gjerne januar/februar de kaldeste månedene og det er jo den mest sårbare tiden hvis hun kommer til termin.
|
|
|
#13 |
|
Etylbarbital
Sv: Sommer- vs. vinterbabyJeg har marsbarn og var veldig fornøyd med bilstolposen til Maxi Cosi. Er ikke sikker på om du får tak i den i Norge, men du får i hvert fall tak i den på nettet. Utrolig greit å slippe og kle på barnet ved bilturer - bare spenn fast barnet og zip opp glidelåsen. (Det er en minipose med 5 hull til setebeltet og dobbel glidelås.) Vi hadde ingen vinterdress til ham.
|
|
|
#14 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Sommer- vs. vinterbabyJeg fikk en sånn "dun-pose"-overtrekk til bilsetet, som kunne legges over hele bilsetet så bare fjeset stakk litt ut. Den var ganske fiks, men ikke en nødvendighet kanskje. Ellers er det vel viktig å ha en god lue klar til beibien når man skal hjem fra sykehuset, og masse gode tepper, i tilfellet det er ordentlig kaldt. Bitte små hansker er bra for trilleturer ute i kulden.
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: Sommer- vs. vinterbabyLillesøster ble født i januar, og det var helt genialt, for vi holdt oss mye inne de første ukene, og det med god samvittighet.
|
|
|
#16 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Sommer- vs. vinterbabyVi har fått barn i oktober, november og mai. Til vinterbarna syns jeg det er nødvendig med ullklær, både inneklær og tykkere uteklær. Vi har en bestemor som er veldig flink til å strikke, så vi har kledd dem opp i deilige hjemmestrikkede gensere/jakker og bukser, med matchende lue og votter. Hjemmestrikkede ullsokker til både inne og utebruk er også godt. Vi har hatt skinntøfler av elgskinn også, og de har vi vært veldig fornøyd med. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Sommer- vs. vinterbabyJeg husker ikke hva den tyske nettbutikken vi handlet på het, men de har den bl.a. på Ping Pong.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Den høsten/vinteren var jo spesielt pyton da....... |
|
|