Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Berlinerpoplene?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-07, 22:25   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

Hva synes dere som har lest bøkene da?
Jeg synes serien virker båring... Jeg har ikke lest bøkene

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:26   #42
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble ganske facinert - tror jeg får mer med meg fordi jeg har lest boken.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:29   #43
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte episoden jeg - syns den var herlig nevrotisk. Gubben lå på sofaen og fikk mark.

Jeg kjenner en av skuespillerne fra studietiden, og det var kjempegøy å se vedkommende i den rollen.

Det eneste jeg steilet litt på - dette skal angivelig foregå i Trøndelag, eller? Det var jo ikke en skarve trønder å oppdrive.

Jeg har ikke lest bøkene, så jeg gleder meg til å gjøre det.

Gammel 08-10-07, 22:30   #44
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var litt lite fremdrift, kanskje, selv om jeg synes det er dyktig laget. Det blir garantert mer fart og farger etter hvert.

Jeg ergrer meg litt over at det ikke er trøndersktalende skuespillere, jeg da, og at brødrene ikke har samme dialekt. :jf.-varg-veum-er-faen-ingen-østlending: Vet ikke om jeg kommer til å følge med videre.

Gammel 08-10-07, 22:30   #45
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er i grunnen veldig glad for at jeg har lest bøkene først, ble liksom ikke like fasinert av tv serien. Tror de typene der gjorde seg best i bokform.
Jeg fikk til og med mannen til å se på (for jeg hadde jo skrytt så mye av de bøkene) og han sammenlignet det med gammelt finsk fjernsynsteater.

Gammel 08-10-07, 22:31   #46
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Så sammen med søstra mi og kjæresten hennes. Jeg og hun syntes den var veldig bra, og han dårlig. Dere kan jo gjette hvem som har lest bøkene!

Jeg synes forresten Tor i tv-serien passet bedre slik jeg har sett han for meg, enn Tor i teaterforestillingen. Ja, Torunn og Margido også.
Men Jacob Margido Esp som gammel'n, han er uslåelig. Han og Øyvind Brandtzæg som Erlend var verdt teaterforestillingen i sin helhet.

Men, syntes serien var bra altså!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 22:32   #47
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det eneste jeg steilet litt på - dette skal angivelig foregå i Trøndelag, eller? Det var jo ikke en skarve trønder å oppdrive.

Det ble jo besluttet at serien ikke skulle være på trøndersk ganske tidlig, ettersom østlendinger som snakker trøndersk ikke høres så bra ut.

Anne Krigsvoll spilte jo Selma Vanvik, hun er jo heltrønder men snakket også østlending nå.

Men det er iallfall filmet på Byneset og i Trondheim! :lokalkjent:

Gammel 08-10-07, 22:34   #48
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg fikk til og med mannen til å se på (for jeg hadde jo skrytt så mye av de bøkene) og han sammenlignet det med gammelt finsk fjernsynsteater.

Gubben min også... "Dette er pokker meg finsk fjernsynsteater på norsk, dette!"

Gammel 08-10-07, 22:35   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Det ble jo besluttet at serien ikke skulle være på trøndersk ganske tidlig, ettersom østlendinger som snakker trøndersk ikke høres så bra ut.

Det var igrunn ganske så godt å høre. Takke meg til å se en gjeng østlendinger snakke sitt mål, framfor å dø på meg av dårlig dialektetterlikning.

Gammel 08-10-07, 22:37   #50
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Det var igrunn ganske så godt å høre. Takke meg til å se en gjeng østlendinger snakke sitt mål, framfor å dø på meg av dårlig dialektetterlikning.

Da hadde iallfall ikke jeg fått med meg noe av handlingen.

Søstra mi var forresten på audition til en rolle i serien, men pga disse dialektgreiene så ble jo alle trønderjenter uinteressante.

Gammel 08-10-07, 22:44   #51
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Om de skulle snakket slik de mest innbarka gamle bynesinger gjør så var de tikke mange som hadde skjønt mye gitt.

Jeg er trønder selv, vokst opp her også, men mannens farmor måtte det dyp konsentrasjon til for å forstå mye av gitt. Jeg lærte jo litt etterhvert da.

Jeg synes karakterene var troverdige, Margido ikke helt. Jeg er skuffet over scenen ved kirken. Ragde bruker jo så mye tid på beskrivelser av den (men ga den feil navn). Skjønner ikke helt hvorfor det måtte filmes "on location" der når det ikke var mere som ble brukt. (Kirken er veldig spesiell og bygd av de samme som bygde Nidarosdomen).

Ellers er det mye "bynesfeel" og det er bra.

Synd at lokalbefolkningen ikke fikk inn NRK akkurat da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:01   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var ikke overimponert av første episode. For meg blir det så feil at dialekten ble feil. Når Margido snakker annen dialekt enn de andre ble det helt kræsj.

Jeg var litt skuffet også over tolkningen av Margido. Den ble ikke slik jeg hadde forestilt meg.

Krumme var perfekt

Er spent på fortsettelsen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:07   #53
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Så sammen med søstra mi og kjæresten hennes. Jeg og hun syntes den var veldig bra, og han dårlig. Dere kan jo gjette hvem som har lest bøkene!

Jeg synes forresten Tor i tv-serien passet bedre slik jeg har sett han for meg, enn Tor i teaterforestillingen. Ja, Torunn og Margido også.
Men Jacob Margido Esp som gammel'n, han er uslåelig. Han og Øyvind Brandtzæg som Erlend var verdt teaterforestillingen i sin helhet.

Men, syntes serien var bra altså!

Enig
Syntes det var kjempebra jeg.
Min kjære satt og så sammen med meg, han har ikke lest bøkene, og syntes det var bra han også

Gammel 09-10-07, 08:13   #54
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg var ikke overimponert av første episode. For meg blir det så feil at dialekten ble feil. Når Margido snakker annen dialekt enn de andre ble det helt kræsj.

Jeg var litt skuffet også over tolkningen av Margido. Den ble ikke slik jeg hadde forestilt meg.

Krumme var perfekt

Er spent på fortsettelsen.

Det med dialekten overrasket meg også - mistet liksom litt av stemningen, synes jeg. Krumme var akkurat slik jeg hadde forestilt meg

Spent på fortsettelsen

Gammel 09-10-07, 08:14   #55
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes første episode var bra. Satt med den samme følelsen som jeg gjorde i begynnelsen av boken. Sånn halvveis kvalm av all skitten i huset og at han Far var så skitten og stinket og at Tor var kjempedeppa. Helt den samme mørke stemningen som jeg har forestilt meg. Også har de fått frem den pinlige, vonde stemningen mellom Torunn og familien. Holdt på å dø av flauhet her jeg satt og så på.

Gleder meg til å se fortsettelsen!!

Gammel 09-10-07, 08:20   #56
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke imponert i et hele tatt,syns det ble veldig tamt. Men skuespillerne så ut omtrent som jeg tenkte, bortsett fra Krumme....

Gammel 09-10-07, 08:41   #57
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Krumme var for høy i forhold til hva jeg hadde jeg hadde sett for meg + det er litt rart med dialekten.

Erlend burde "skrullet" litt mer synes jeg, men ellers er det utrolig kjekt så langt.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:47   #58
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Krumme var for høy i forhold til hva jeg hadde jeg hadde sett for meg + det er litt rart med dialekten.

Erlend burde "skrullet" litt mer synes jeg, men ellers er det utrolig kjekt så langt.

Da burde du virkelig opplevd de to på Trøndelag Teater.
Perfekt!

Gjengen på Neshov...

Gammel 09-10-07, 08:48   #59
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Standard

Oj... det ble stort...

Gammel 09-10-07, 08:48   #60
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg begynte å lese belinerpoplene i forigårs - hadde ikke planer om å lese bøkene fordi jeg synes Anne B Ragde er så anmasende. Boka er fantastisk og jeg ble ferdig med den i morrest (sto opp et kvarter før klokka ringte for å lese slutten) Jeg likte den kjempegodt og kan knapt vente med å begynne på eremittkrepsene.

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om serien - Krumme var perfekt og jeg synes det er fint at de har spilt inn serien på Byneset. Ellers så hang jeg meg opp i smådetaljer som at Margidos hjem ikke er filmet på Flatåsen hvor han ifg boka bor og at sykehusrommet ikke er fra St.Olavs og at hotellrommet ikke er fra Royal Garden. Bare tulledetaljer, men uansett - jeg hang meg opp i dem.

Det finnes så mange fantastiske trønderske skuespillere, så jeg synes det er litt dumt at de ikke bruker dem jeg da - Tor snakker tregt, men treg østlandsdialekt kan ikke sammenlignes med treg trønderdialekt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.