Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Espressomaskin

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 10:37   #21
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Espressomaskin

Ikke for å kuppe tråden, men hvordan får man en mann som ikke drikker kaffe, til å innse familiens (les mors) behov for et av disse vidunderne?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 10:57   #22
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Ved å nekte han sex i 3 mnd

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 15:48   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Ellers er Rancilio Silver en veldig god maskin. Den koster vel nærmere 5000 tror jeg.

Vi har en Rancilio Silva, den regnes for å være den beste hjemmemaskinen. Men man bør være en dedikert kaffedrikker, for den er ikke bare sånn "svuppe-inn-en-kaffepappdings-ferdig!".

Jeg siklet veldig på Francis Francis-maskinene, men siden jeg ikke drikker noe særlig kaffe hadde jeg ikke stemmerett. :P Så design måtte vike for smak, gitt. Selv om Rancilioen er lekker den også, men ikke like leken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:05   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hvilke butikker er det egentlig? :grønn:
Finnes den i rød?

Den finnes i veldig mange flotte farger, for eksempel:

Sist redigert av Teofelia : 27-08-07 kl 17:09. Årsak: Litt mindre bilde, kanskje ...
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:06   #25
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var stilig.

:Kanskje jeg skal begynne å drikke kaffe?:

Sist redigert av Ru : 27-08-07 kl 17:13. Årsak: Teo fikset ...
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:11   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Ellers er Rancilio Silver en veldig god maskin. Den koster vel nærmere 5000 tror jeg.

Den koster i overkant av 6000, i følge linken over. Og det er en veldig god maskin, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:01   #27
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Man kan jo selvsagt ikke kjøpe en Nespresso-maskin. :boikotter:

Hvorfor ikke det??

Vi er super fornøyde med vår Le Cube. Perfekt for vårt bruk!!

Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:32   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Hvorfor ikke det??

Fordi Nescafé er eid av Nestlé vel.

Gammel 27-08-07, 20:37   #29
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Vi har en Rancilio Silva, den regnes for å være den beste hjemmemaskinen. Men man bør være en dedikert kaffedrikker, for den er ikke bare sånn "svuppe-inn-en-kaffepappdings-ferdig!".

Jeg siklet veldig på Francis Francis-maskinene, men siden jeg ikke drikker noe særlig kaffe hadde jeg ikke stemmerett. :P Så design måtte vike for smak, gitt. Selv om Rancilioen er lekker den også, men ikke like leken.

Men Silvaen lager i hvert fall tilnærmet like god kaffe som proffmaskinene. Jeg lager kaffe med begge varianter og kan bekrefte kvaliteten. Dessuten ser den bra ut på kjøkkenbenken vår ...

Gammel 27-08-07, 20:39   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Men Silvaen lager i hvert fall tilnærmet like god kaffe som proffmaskinene.

Det gjør den virkelig. Vi er veldig fornøyd, altså, så det var nok greit at den kaffedrikkende mannen fikk velge maskin framfor ikke-kaffedrikkende meg, men som bare ville ha noe lekkert på kjøkkenet!

Gammel 28-08-07, 00:01   #31
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Fordi Nescafé er eid av Nestlé vel.

Vet det,men klarer dessverre ikke å være like konsekvent på alt......

Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 18:07   #32
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden er moden for litt dytting. Nå vil jeg nemlig ha espressomaskin.

Gammel 06-10-07, 20:09   #33
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Har nettopp kjøpt Le Cube fra Nespresso,dog uten steamer. Kaffen er helt fantastisk og jeg bruker min gamle bodum steamer når jeg skal lage latte.
Le Cube!!! Nespresso har modell med steamer også.

Nespresso er enkel,ingen oppvask og perfekt resultat på kaffen/espresso. Perfekt for en ikke barista.

Nå kan du kjøpe Nespresso Aeroccino Automatic Milk Frother
En slags vannkoker der du kan lage melken ved siden av, samtidig som du lager kaffen. Vi kjøpte den idag, til 78 euro. Jeg fikk den anbefalt, har dog ikke prøv den ennå. Men hun advarte mot lettmelk i den - men det spiller ikke så stor rolle for meg om det blir så mye skum, bare melken blir varm og fluffy i en fei. Den skal vistnok være lett å rengjøre også ..

Og til dere MNE-hatere:
http://www.nespresso.com/aaa-program...rogram/aaa.php

Og nå har jeg prøvd den også: Helt super: Lydløs, rask, funker helt fint til lettmelk også, skylles enkelt i vann ... Min nye venn (Jeg tror det blir koffeinsjokk på meg idag )

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 10-10-07 kl 16:51.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 20:27   #34
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg har bestemt meg for en Gaggia Classic. Noen som har sett den på tilbud noe sted?
Jeg har lyst til å importere fra USA, det blir et par tusen billigere. Men litt skummelt mht garanti, kanskje?

Gammel 06-10-07, 21:07   #35
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg tror jeg har bestemt meg for en Gaggia Classic. Noen som har sett den på tilbud noe sted?
Jeg har lyst til å importere fra USA, det blir et par tusen billigere. Men litt skummelt mht garanti, kanskje?

Hos www.lyk.no har de denne til 4490,-

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 17:01   #36
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå kan du kjøpe Nespresso Aeroccino Automatic Milk Frother

Og nå har jeg prøvd den også: Helt super: Lydløs, rask, funker helt fint til lettmelk også, skylles enkelt i vann ... Min nye venn (Jeg tror det blir koffeinsjokk på meg idag )

Og nå har jeg ødelagt den ... . Jeg fikk ny da, men jeg fikk beskjed om at det var jeg som hadde ødelagt den! Fordi jeg hadde brukt feil melk.
Jeg fikk nemlig beskjed om å bruke sånn langtidsholdbar melk og ikke fersk melk, men jeg trodde ærlig talt at det var resultatet vi snakket om, og ikke at maskinen ville konke ut! Faktisk tror jeg det må ha rablet for damen, jeg får det ikke til å stemme at hvorvidt melken er hyperpasteurisert eller ikke har innvirkning på den elektriske motoren. Og jeg har 1,5 i fysikk, så jeg er ikke helt på jordet heller ...
Nei, jeg trekker heller anbefalingen min ...

Gammel 09-10-07, 18:31   #37
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Og nå har jeg ødelagt den ... . Jeg fikk ny da, men jeg fikk beskjed om at det var jeg som hadde ødelagt den! Fordi jeg hadde brukt feil melk.
Jeg fikk nemlig beskjed om å bruke sånn langtidsholdbar melk og ikke fersk melk, men jeg trodde ærlig talt at det var resultatet vi snakket om, og ikke at maskinen ville konke ut! Faktisk tror jeg det må ha rablet for damen, jeg får det ikke til å stemme at hvorvidt melken er hyperpasteurisert eller ikke har innvirkning på den elektriske motoren. Og jeg har 1,5 i fysikk, så jeg er ikke helt på jordet heller ...
Nei, jeg trekker heller anbefalingen min ...

Hæ??? Er det bare til boksemelk? Det kan ikke stemme. KLAG!

Gammel 09-10-07, 18:47   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hæ??? Er det bare til boksemelk? Det kan ikke stemme. KLAG!

Jeg skal bare ødelegge den nye jeg fikk først ... Så skal jeg bytte den i kaffe!

Gammel 09-10-07, 19:41   #39
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Jeg skal bare ødelegge den nye jeg fikk først ... Så skal jeg bytte den i kaffe!

Åh, jeg fikk ikke med meg at du fikk ny.

Men du, når jeg har deg her, hvilken maskin hadde du kjøpt om du IKKE hadde valgt denne? Valget står mellom en Gaggia Classic eller Baby twin, http://www.siemens-hvitevarer.com/pr...01&parid=&prid= eller http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...oAAAEOCWtCGhzm

Gammel 09-10-07, 20:19   #40
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vil også slå et slag for Nespresso-konseptet - jeg ELSKER min Nespressomaskin!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.