Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dolokkpoll

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Legger du ned dolokket før du trykker ned?
Ja, alltid 30 27,52%
Bare når jeg har bæsjet 2 1,83%
Nja, innimellom 45 41,28%
Jeg er nazi på det og informerer barn, mann, venner og kjente om at lokket SKAL ned 5 4,59%
Hæ? Jeg forstår ikke meningen med denne pollen 28 25,69%
Om jeg klarer å få opp lokket FØR jeg må tisse, så er jeg jaggu meg flink 2 1,83%
Jeg lurer på om å glemme lokket oppe er skilsmissegrunn? 2 1,83%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-07, 08:36   #41
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dolokkpoll

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Man har da ikke tanbørsten på do.

Det har vi. Hvor ellers skal liksom vi ha dem. I stua?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:39   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Mythbusters-programmet på Discovery Channel testet dette, og fant ut at det ikke var hold i myten.

Vi lukker aldri dolokket ... Vi pleide alltid å gjøre det før, men så skulle liten tass slutte med bleie, og tiden det tok å åpne dolokket var ofte den tiden som trengtes for at det skulle gå galt. Etter det har det liksom bare blitt sånn at det alltid er åpent. Dessuten har jeg jo sett Mythbusters.

Gammel 09-10-07, 08:42   #43
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg legger alltid på lokket, men jeg åpner det etterpå for å sjekke. Her er det ofte litt bæsj, for ungene får ikke lov enda å bruke do børste. Stakkars gjester

Gammel 09-10-07, 08:44   #44
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hva er dette med dobørste? Er det så vanskelig å treffe nede i doen? Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg måtte bruke dobørsten etter meg. Bruker den kun når jeg vasker doen eller når eldstegutten min har vært på do.

Kanskje ikke alle toalettene er like? Eller, det gjelder vel kun for dere som ikke har tvangstanker og kan bommelomme på offentlig toalett.

OG kanskje ikke alle har små harde bæsjeklumper som treffer midt i heller?

Og for alle de har jeg en oppfordring - BRUK DOBØRSTA!

For det er det absolutt kvalmeste jeg kan tenke meg, om det er familiemedlemmer eller ukjente, bæsj liggende igjen nede i do.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:51   #45
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en poll. Jeg er faktisk ganske nazi på det å legge ned lokket, men det er fordi jeg har en ung mann i hus som syns det er gøy å leke med dobørsten i doen. Jeg hadde broren min boende hos meg en stund i fjor, og han ble helt gal av maset mitt helt til han fant Snupp på vei ned i doen. Da skjønte han poenget. Mannen er heldigvis helt på linje med meg, ellers hadde det nok blitt skilsmisse. Ikke fordi jeg hadde gått, men fordi han hadde blitt lei av maset.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:55   #46
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Legger det ned innimellom.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 08:59   #47
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Kanskje ikke alle toalettene er like? Eller, det gjelder vel kun for dere som ikke har tvangstanker og kan bommelomme på offentlig toalett.

OG kanskje ikke alle har små harde bæsjeklumper som treffer midt i heller?

Og for alle de har jeg en oppfordring - BRUK DOBØRSTA!

For det er det absolutt kvalmeste jeg kan tenke meg, om det er familiemedlemmer eller ukjente, bæsj liggende igjen nede i do.

Kanskje jeg er velsignet med en veldig fin mage
Da jeg bodde i Frankrike var det en av familiene som jeg bodde hos som ikke trakk i snoren etter seg engang... det var kvalmt det, fin start på morgenen liksom

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 09:42   #48
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

Legger det ned etter at jeg har trukket ned, sånn at schnuppa ikke skal klatre nedi. Aldri sett noen bæsjepartikler sveve rundt, jeg...

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 13:55   #49
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri tenkt på dette spørsmålet. Og nå som jeg tenker på det, så vet jeg ikke hva jeg egentlig gjør

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:04   #50
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men jeg er ikke hysterisk. Har jo ikke dødd av disse bakteriene før, så vi overlever nok uansett en spylings med lokket oppe også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 14:24   #51
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Nei, det gjør jeg ikke.

Men jeg er mer nazi på at folk bruker dobørsten. Det er endel som IKKE har skjønt det. Spesielt på arbeidsplasser. Det er YUCK det.

Og selv om jeg da alltid legger ned dolokket ETTER jeg har trukket opp, så er jeg så og si aldri syk. :blid: For et immunforsvar jeg har! Takket være at jeg omgir meg selv med bæsjepartikler!

Det er ikke bra for helsa å være for redd for basselusker.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 15:12   #52
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Nå trodde jeg at det var en poll om hvilket dolokk vi hadde, og så skulle jeg skrive om mannen som har kjøpt ferrari dolokk til den rosa doen vår. Det ser en smule dumt ut.

Men over til pollen, jeg lukker alltid ned dolokket før jeg trekker i snoren.

Gammel 09-10-07, 15:40   #53
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, dette var en ekkel vekker. Tannbørstene våre står i god spruteradius fra doen. Skal flyttes prompte!

Gammel 09-10-07, 19:53   #54
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg kjenner jeg er veldig med Hippie her. Takke seg til litt rusk svevende omkring enn bremsespor i doskåla pent servert til nestemann.

Det går vel an å gjøre begge deler? Må man nødvendigvis ha lokket oppe under skylling for å bruke børsten?

Gammel 09-10-07, 19:57   #55
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Det er jo fullt mulig å løfte dolokket bittelitt for å ta ein sjekk om alt er borte etter at sjølve skyllinga er over. Dette gjer ein etter nedskylling og før håndvask.

Ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hva er dette med dobørste? Er det så vanskelig å treffe nede i doen? Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg måtte bruke dobørsten etter meg. Bruker den kun når jeg vasker doen eller når eldstegutten min har vært på do.

Jeg bruker den også bare når jeg vasker doen, for jeg lager ikke bremsemerker. Kanskje fordi jeg bruker papir nedi (som jeg fikk sånn hån for i forrige tråd) for å unngå rekyl.

Dolokket går alltid ned før spyling her, og mann og barn er instruert i å gjøre det samme fra de var bittesmå. Ja, barna altså. Ren rutine for dem.

Gammel 09-10-07, 20:10   #56
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er nazi!

I tillegg så henger det informasjon i glass og ramme om at alle, absolutt alle skal sitte og tisse.

Stå-tisserer får utlevert vaskesaker omgående.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:19   #57
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg er nazi!

I tillegg så henger det informasjon i glass og ramme om at alle, absolutt alle skal sitte og tisse.

Stå-tisserer får utlevert vaskesaker omgående.

En med-nazi! Kult!

Gammel 09-10-07, 20:21   #58
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

En med-nazi! Kult!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:25   #59
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ikke sant?

Jeg bruker den også bare når jeg vasker doen, for jeg lager ikke bremsemerker. Kanskje fordi jeg bruker papir nedi (som jeg fikk sånn hån for i forrige tråd) for å unngå rekyl.

Dolokket går alltid ned før spyling her, og mann og barn er instruert i å gjøre det samme fra de var bittesmå. Ja, barna altså. Ren rutine for dem.

*utleverer*
På skolen der jeg går er det ganske lytt mellom gangen og doene, så i dag brukte jeg dette tipset. Genialt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 20:30   #60
safran
frakoblet

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

*utleverer*
På skolen der jeg går er det ganske lytt mellom gangen og doene, så i dag brukte jeg dette tipset. Genialt.

Har jeg inspirert en ny papirbruker?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.