|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?MIne barn får heller ikke pakke hver dag. Det blir max annenhverdag, men jeg tror jeg skal lure inn noen aktiviteter også i år.
![]() |
#23 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?
Om man vil kan man. Vi hadde også det slik, og nå snakkes det aldri om pakkene som var på kalendrene, kun opplevelsene. Det er det unger elsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Kjøpte en kalender i fjor som besto av et tau med 24 små filtluer på - passe til små pakker. Storebror og pappa fikk annenhver dag fordi jeg tenkte det var like greit å venne ham til å få annenhver dag med en gang. Jeg synes det blir mye med pakke hver dag, og selv er jeg vokst opp med pakke hver tredje dag og overlevde fint med det. Vet ikke om det blir pappa eller lillebror som skal få være med i år, men storebror skal få annenhver dag. I fjor handlet jeg småting på Sprell, men det ble veldig dyrt etter hvert. Skal se om jeg finner en billigere løsning i år.
![]() |
#25 |
godtemonster
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Dere som lager aktivitetskalender: hva slags aktiviteter bruker dere? Så svømmehalltur og pepperkakebaking var nevnt - hva mer?
![]() |
#26 |
navnet sjemmer ingen
Julekino hjemme, spillekveld, bonus kveldshistorie, helgefrokost på en hverdag, spise kveldsmaten i skogen, juleverksted, julerengjøring, pynte rommene til jul etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Vi har en bamsejente med lilla kjole med knapper på. Lilla er adventsfargen ikke rød..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Jule DVD, Juleforestilling på teater, bake julekaker, pynte juletre, pyte rommet, kjøpe juletre, drikke gløgg og spise pepperkakeker, lage julepynt...
![]() |
#29 |
Javel
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Her har vi hatt pakkekalender, og jeg har sittet og pakket inn 48 pakker. Men nå er de jo tre og jeg synes det blir litt vel mye. Så i fjor hadde mellomste legokalender og eldste Clickits (kjøpt på salg). I tillegg så åpnet de pakkekalenderen hver 3dje dag. I år vet jeg jammen meg ikke..
![]() |
#30 |
godtemonster
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Mange gode tips til aktiviteter - lurer på om vi skal prøve det i år? Man bør jo i så fall starte med det mens barna er så små at de ikke forventer pakker. *tenker*
![]() |
#31 |
Borte
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Adventskalenderen som Vesla får pakkene sine er familiearv. Oldemoren min broderte den til pappa da han var liten, så den er snart 50 år gammel. Den hører med til julen selv om den ser både gammel og falmet ut. Broderiene er veldig pene, men litt blasse i fargene har de blitt.
![]() |
#32 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Pakkekalender. Svigermor var så elskverdig å brodere ferdig prosjektet mitt i fjor, så den skal få komme opp i år også.
![]() |
#33 |
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?I år blir det pakkekalender på alle tre.
![]() |
#34 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Med den farta mor i huset her broderer, er det fare for at det blir legokalender i år også.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
navnet sjemmer ingen
Mine var ti, åtte og fire. Det gikk veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Våre tre deler en pakkekalender. Det henger tre pakker på første desember, og tre på lillejulaften og julaften. Ellers åpner de hver tredje dag, og er det godis i pakken, er det alltid tre ting, som den som åpner får fordele.
![]() |
![]() |
#37 |
Etylbarbital
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Vi har ingen ambisjoner om å ha pakkekalender. Hverken mannens eller min familie har tradisjon for det heller. Jeg er vokst opp med julekalender med sjokolade og julestrømpe på julaften og det ser ut for at det er denne tradisjonen vi ønsker å ta med oss videre.
![]() |
#38 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Vi har pakkekalender, der henger jeg også opp ting som teaterbilletter og andre ting som er knyttet til opplevelser.
![]() |
#39 |
ekstremt trøtt
|
Klart det, men jeg vil ikke ta fra de gleden. Aktiviteter er også gaver. Jeg har hatt planer om å legge inn noen aktiviteter, men med mitt energinivå så er det urealistisk å få til det hver dag. Jeg kan ikke planlegge hva som skal skje fra dag til dag. Noen ganger kunne jeg likevel ønske at en sjokoladekalender hadde vært nok (noe som uansett ikke går med to barn som ikke tåler melk).
![]() |
#40 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Spinoff - hva slags adventskalender har dere?Farfar har brodert en kalender til oss. Det har hengt pakker på de 3 årene den har vært i bruk. Aktiviteter er en god idé. Absolutt.
![]() |
|
|