Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er Märtha hårsår?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-07, 09:08   #41
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Märtha hårsår?

Så lenge hun ikke har bidratt til boken, eller godkjent at hennes navn og bilde brukes, så synes jeg ikke hun er hårsår i det hele tatt. Selv om hun er en offentlig person, så betyr vel ikke det at hennes bilde/navn kan brukes i kommersiell sammenheng uten hennes godkjennelse, vel?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:12   #42
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det syns jeg ikke. Jeg syns forlaget er usannsynlig frekke. For det første bryter de markedsføringsloven, fordi kjøperne helt klart kan få inntrykk av at dette er noe som omhandler Märtha eller noe hun har bidratt til.

For det andre så bruker de bile av henne uten tillatelse, i kommersiell sammenheng. Jeg regner med at det er litt annerledes for offentlige personer, men like fullt er det skikkelig urfrekt.

Klarer heller ikke å si det bedre enn dette. Det er en skikkelig frekk måte å få solgt en bok på. Det er villedende reklame, da folk flest vil oppfatte det slik at det er Martha som står bak boken, siden de har brukt bilde og den tittelen som er valgt.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:32   #43
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke hun er hårsår.
Det skulle da bare mangle at hun reagerer på at navnet hennes blir brukt i en sammenheng som ikke har noe med henne å gjøre i det hele tatt. Dessuten er det naturligvis viktig for henne å statuere et eksempel nå, så andre kan lære av dette også.

Forresten så synes jeg hun burde valgt seg en annen advokat. Jeg tenker bare trippeldrap når jeg ser han derre Cato-fyren og må vel innrømme at jeg synes denne saken er av en annen dimensjon.

Gammel 03-10-07, 19:01   #44
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Når det gjelder advokater så må jeg si at Staff går mot nye høyder i denne her. Han fremstår som en superdust og blåser ting totalt ut av proposjoner. Stikkord: Sorteringssamfunn, ødelegger monarkiet, skjønner ikke hvorfor hun reagerer fordi bildet var jo fint jo :dåner:

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:09   #45
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bare det at forlaget har Tor Erling Staff som forsvarer beviser vel at det er Martha som har rett.

Det skulle bare mangle at hun reagerer.

Gammel 03-10-07, 19:10   #46
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Nei, jeg synes ikke hun er hårsår, men at det er helt ualminnelig frekt av forlaget å plassere bilde av henne og navnet hennes på omslaget av en bok helt uten å spørre, en bok som slett ikke har noe med henne å gjøre. Dette bør hun få slippe, akkurat som hun bør slippe å se "Märthas fiskeboller"-bokser i butikken.

Helt enig. Det blir det samme som at de som lager utstyr til hester, kunne brukt henne som reklameobjekt. Fordi hun en gang har vært knyttet opp mot hestesport. Er helt enig med henne jeg.

Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 19:11   #47
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det får da være grenser til frekkhet. Jeg syns selvfølgelig ikke at Märtha er hårsår.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:01   #48
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt utrolig at forlaget gjør dette jeg. Det er veldig frekt. og deretter å ikke trekke boken, jaja. Boken har jo ingenting med henen å gjre, men joda de oppnår vel det de ønsker da, publisitet.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-07, 17:03   #49
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

I denne konkrete saken synes jeg ikke det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:39   #50
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

I denne konkrete saken synes jeg ikke det.

Signerer denne.

Gammel 06-10-07, 22:46   #51
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 19:32   #52
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Syns ikke Martha er hårsår, en annen ting er at Staff er så pr-kåt at han villig vekk hadde latt seg avbilde hvor som helst.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 20:48   #53
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Nei, det synes jeg ikke.

ikke jeg heller synes det

Gammel 14-10-07, 17:31   #54
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

I denne saken er hun vel ikke spesielt hårsår, men kanskje litt naiv som forøvrig er mitt inntrykk av henne på generell basis. Hun skal selvfølgelig kunne drive næringsvirksomhet, men da må hun også kunne svare for virksomheten sin, og ikke dekke seg bak prinsesse-tittelen hver eneste gang det blir litt ubehagelig å være i rampelyset. Jeg føler vel kanskje at hun ikke helt klarer å kombinere de to "rollene" helt ennå, men det er mulig hun vil lære etter hvert. Man får gi henne en sjanse i alle fall, men da må hun tåle kritikk også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.