Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Oth? Tfk? Ew?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 18:34   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oth? Tfk? Ew?

Jeg ville brkt Bassonvogna frem til sommeren og deretter kjøpt en sportsvogn som kan snus begge veier (Jeg har jo gjort det på den måten selv Bare at vår bagvogn var en Simo og sportsvognen var en Teutonia Mistral).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 22:07   #22
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

En venninne av meg hadde først OTH, men ville teste TFK også, og byttet så til den. Hun er fornøyd med valget, selv om hun mente OTH var bedre å trille og hadde bedre demping.

Jeg har selv OTH er er fornøyd. Så fornøyd at jeg ikke vurderer å bytte den. Har ikke prøvd de andre, så det vet jeg ikke noe om. Skal ha den med bag til nr.3, og så en Mistral når ungen vil sitte, men er for liten til å sitte fra meg. ca. 6 måneder av vogntida at OTH ikke er så velegnet.

Jeg lurte på hva du skulle velge.
Jeg beholder også OTH-en . Har kjøpt bag og tenker på å kjøpe en annen vogn i mellomfasen. Jeg får sjekke ut Mistral da.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 22:07   #23
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg får plass til både den gamle skinnposen fra 70-tallet og voksiposen i EW (ikke samtidig da). Allikevel regner jeg med at hun vokser ut av bagen når hun er 4-5 mnd. Mine to andre har vokst ut av simobagen på den tiden.

Skinnposen er over 1 meter så det ble helt blæ hehe.

Men jeg trøster meg med, turbo ble for lang for simo kombibagen som 2 mnd unge

Gammel 14-10-07, 22:09   #24
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Vi endte opp med en buggis, men så triller vi bare i byen. Hadde min første ordentlige trilletur med den i går, og den var virkelig en drøm å trille. Men skal være den første til å innrømme at den nok ikke er så velegnet i mer ulendt terreng.

Det er grunnen til at vi valgte å beholde OTH-en vår. Vi går en del turer i mer ulent - grusbelagt terreng. Men hadde vi bare gått på asfalt så hadde denne vært et gullfint alternativ. Den har jo fått vinterhjul nå, så det er kanskje noe å vurdere Guniss?

Gammel 14-10-07, 22:18   #25
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OTH er en stilig vogn - den tar liten plass sammenlagt og har lite ekstragreier som kan gå i stykker.
Ulempen med den (og de andre du velger) at den ikke kan snues mot meg og at den ikke har stormtrekk.

Å ha vogna snudd mot meg er alfa og omega for meg iallefall - OTH er liksom en vogn for 1,5åringen det

men av de du nevner her, så har jeg mest tro på OTH.

Vi har Emmaljunga Duo Edge som vi skal bruke til bagvognperioden er ferdig - så skal vi kjøpe en lettere vogn som sportsvogn. Vet ikke hvilken, men håper det kommer en helt super en før den tid. Enten selger vi Emmaljungaen, ellers så blir den sovevogn i barnehagen.

Gammel 14-10-07, 23:21   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste med Mistralen er det vendbare håndtaket!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 23:38   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vogn er vanskelig.

Jeg er veldig fornøyd med buggisen, men det hadde ikke funket å ha bare den. Joggevogna er den som brukes når vi går tur i skauen (som vi selvfølgelig gjør hver søndag før steika fortæres).

Gammel 15-10-07, 09:39   #28
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det er jammen meg ikke lett med vogn nei, og jeg har hatt min del av vognvalg.

Jeg har til snuppa prøvd EW Sky, Bugaboo og EW Classic fra storebror. Jeg likte veldig godt Sky som bagvogn, kjempefin og stor bag. Men hun satt absolutt ikke godt i sportsvognsdelen, den var altfor tilbakelent. Men jeg har lest at det er kommet endringer der, slik at den delen er bedre. Men det er en stor og fin vogn og man har den ut hele vognperioden.

Buggisen har også sine fordeler, men jeg trenger en vogn hvor jeg kan gå i ulendt terreng. Jeg orker heller ikke å bytte vogn hele tiden, har dessuten ikke plass.

Så her har vi faktisk endt opp med å selge de 2 "nye" vognene og bare beholde EW Classicen fra storebror. Den har ikke full liggestilling og svingbart forhjul, men det er allikevel verdens beste vogn for oss

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 09:56   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor jo ikke i et "asfaltstrøk", men ei bygd med grusveier

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:12   #30
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror nok alle de 3 vognene du foreslår gjør seg godt på grus. Men Bugaboo synes ikke jeg er så god på grus. Synes også det satt seg fast mye småstein i de hjulene foran. Med vinterhjul synes jeg den ble helt håpløs å trille, men jeg har også lest om de som synes det er helt greit.

Easywalker Classic er egentlig ikke en vogn å anbefale til deg, for bagen er utrolig liten, men den er fin som sportsvogn og storebror på 5 har fortsatt plass i den! Dessuten er den så lett at man ikke trenger svingbart forhjul. Min veier rett over 5 kg

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:13   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får se det an, har jo det ikke travelt heller.
Men må si at OTH er penest

Om barnet blir stort kan det jo bare ligge naken oppi der for å spare plass

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:52   #32
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sverger til Simo, jeg da. Den har i hvert fall stor bag, den er stødig og god. Vi har jo OTH-tvilling/søskenvogn, men det blir noe annet. Det som er dumt med den er at bag'en er liten samt at søskensetet (sportsvognsetet) er kort i ryggen og alltid litt tilbakelent. Har også en Quinny Speedi. Og en Briotrille. Visst er Brio og Simo trauste og kjedelige, men du verden oppleves de som de beste. Synes jeg.

(Må bare legge til at halvparten av vognparken er kjøpt brukt, og at noe brukes som permanent sovevogn i bhg *ikke vognfreak* )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:31   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det var årsaken til at vi valgte den som vogn nr.2. Den er også relativt lett, ikke så dyr, og ikke så ille å se på. At den er 4 hjul og stødig er greit for oss med tanke på at den skal brukes i barnehagen etter hvert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:32   #34
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Jeg lurte på hva du skulle velge.
Jeg beholder også OTH-en . Har kjøpt bag og tenker på å kjøpe en annen vogn i mellomfasen. Jeg får sjekke ut Mistral da.

Når var det du hadde termin da? (orker ikke lete det opp nå, men er litt nysgjerrig...)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 12:34   #35
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det har vi på Simoen også.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:36   #36
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Når var det du hadde termin da? (orker ikke lete det opp nå, men er litt nysgjerrig...)

I romjulen

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.