Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Berlinerpoplene?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-07, 10:25   #121
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

Jeg så ikke for meg så ekstrem som Yngve nei, men litt mer skrullete enn det Jon Øigarden klarer å vise. Han blir for dyster.

Som tidligere nevnt, Brandtzæg som spilte han på teateret var perfekt.

Men serien er ok da.

Jeg er også veldig enig med Bauche når det gjelder Anne B Ragde. Jeg hadde også bestemt meg for og ikke lese bøkene. For den dame er tooo much, for å si det mildt. Men nå angrer jeg ikke for at jeg brukte noen dager på nettopp den trilogien!

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 10:46   #122
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror man går glipp av mange fine leseropplevelser hvis man kun vil lese bøker av forfattere man kunne blitt bestekompiser med.

Hamsun var ingen kjernekar på privaten han heller, men han skrev da fine bøker likevel. Jeg likte veldig godt bøkene til Bjørg Vik som ungdom, og for et par år siden gikk jeg på forfattertreff med henne. Jeg ble så utrolig skuffet, forfatteren var helt annerledes enn jeg hadde tenkt, mye mer selvsentrisk og, vel vanskelig å forklare. Men jeg fant ihvertfall ut at sympatier/ antipatier overfor forfatteren ikke nødvendigvis er et godtutgangspunkt å velge bøker utifra.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:46   #123
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg synes serien er litt kjedelig. Klarer ikke å konsentrere meg om den, så jeg følger med med et halvt øye.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 11:48   #124
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt sær sans for nevrotiske ting, så denne serien treffer meg midt i hjerterota.

Fy søren som jeg vrei meg i smerte i går, da Torunn skulle fylle vann i kaffekjelen - i den fantastisk skitne vasken... Og måten hun rodde seg unna på ta Tor tilbød henne noe å spise.

Herlig!

Gammel 16-10-07, 12:11   #125
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Det setter forholden hos enkelte i "utkantnorge" veldig på kornet.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 14:22   #126
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg var også der - men begynte å lese bøkene likevel. (Jeg liker ikke Anne B Ragde, hun fremstår som en rånete, storkjefta trønder)

Jeg tør nesten garantere at du kommer til å like bøkene - iallefall når du ikke har noen forventninger til dem (på lik linje med meg). De er fengende.

...men når du ikke gidder så!..

Jeg også. Jeg leste alle bøkene i en jafs i sommer, og ble meget begeistret. Så, ingen grunn til å være så stolt, Madam Mim!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 14:40   #127
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg må innrømme at jeg synes serien er litt kjedelig. Klarer ikke å konsentrere meg om den, så jeg følger med med et halvt øye.

Den har ikke grepet meg ennå heller, men jeg gir den nok en sjans (og følger sikkert med på alt) Jeg opplever boka som dynamisk på sitt vis, mens serien er veldig statisk synes jeg.

Gammel 16-10-07, 14:46   #128
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Den har ikke grepet meg ennå heller, men jeg gir den nok en sjans (og følger sikkert med på alt) Jeg opplever boka som dynamisk på sitt vis, mens serien er veldig statisk synes jeg.

Jeg er helt enig. Bortsett fra at jeg allerede har falt av.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 15:14   #129
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er også enig med Bluen. Hadde forventet mer, men kommer nok til å følge med til den er slutt.

Gammel 16-10-07, 15:26   #130
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg så første episode med et halvt øye. Ble i grunnen ikke imponert og velger derfor å beholde min egen "film". Den jeg satt igjen med etter å ha lest bøkene.

Gammel 16-10-07, 15:50   #131
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde gledet meg så innmari til denne serien, men må si at jeg føler det på akkurat sammen måte som Elinblu.

Bøkene var jo så bra.

Gammel 16-10-07, 17:54   #132
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var også der - men begynte å lese bøkene likevel. (Jeg liker ikke Anne B Ragde, hun fremstår som en rånete, storkjefta trønder)

Samme her. Jeg likte de bøkene, selv om jeg ikke hadde ventet det. Men TV-serien er veldig stillestående syns jeg.

Jeg likte forrestenveldig godt Arsenikktårnet, som ikke er i den trilogien.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 18:14   #133
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Ei jeg kjenner måtte gå ut og spy da hun så vasken. Men hun er ekstremt renslig av seg. Nesten for ekstrem.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 19:42   #134
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Ei jeg kjenner måtte gå ut og spy da hun så vasken. Men hun er ekstremt renslig av seg. Nesten for ekstrem.

Synes du?

Jeg synes også den vasken var ille. I det hele tatt er det mye skitnere i huset i serien enn i mitt hode da jeg leste bøkene. Jeg skjønner at det VAR skittent, men ikke SÅ skittent. Det var kvalmt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 20:21   #135
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Ingen skal beskylde meg for å være ekstrem renslig av meg... Men fy søren, det var nummeret før jeg spøy jeg med. Gud noe så ekkelt! :kvalm:

Gammel 16-10-07, 20:35   #136
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Serien fengsler meg, så jeg lengter allerede etter neste episode.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 21:47   #137
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:boring:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 22:38   #138
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Oppsummeringen etter episode to er, kort sagt, at bøkene er bedre. I serien virker karakterene litt éndimensjonale, liksom. Og Tor Neshov er litt for munter. Når det gjelder renslighet på kjøkkenet, så hadde jeg forestilt meg at det var verre, faktisk. Hva det sier om meg, aner jeg ikke ...

Det kan jo tenkes at det ville ha fenget mer dersom jeg ikke kjente handlingen - hvem vet?

Gammel 17-10-07, 01:54   #139
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ingen skal beskylde meg for å være ekstrem renslig av meg... Men fy søren, det var nummeret før jeg spøy jeg med. Gud noe så ekkelt! :kvalm:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:33   #140
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker den jeg.
Dyster ja. Men det er jo boka også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.