|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?
Vi feirer selvsagt ikke de dagene heller. Ungene mine har aldri vært med på å feire morsdag, verken her hjemme eller hos besteforeldre. Jeg ser ikke vitsen. Det er en av de mest tåpelige feiringer som finnes.
![]() |
#62 |
godt brukt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
godt brukt
|
Har heller aldri feiret morsdag, farsdag osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg syns det er greit å feire/markere det hele veien jeg, og ikke vente til glitterbarnet ber om det selv. På den måten unngår vi i allefall at han kun forbinder det med godis.
![]() |
#65 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?JA! vi feirer !! men privat, skal ha en fest med noen venner fra mexico, usa, colombia, venezuela... etc... men vi ikke gå på dørene til folk, jeg vil ikke gjøre de 31 december eller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi har sagt hva vi mener om Halloween til guttene.
![]() |
#67 |
Glamorøs
|
Så det er greit at ungene dine tigger godteri av andres foreldre, men dere vil ikke gi til deres barn? Og du syns det er greit at det eneste barna dine får ut av feiringen er det å tigge godteri? Da gjør man det jo til en ganske usmakelig tradisjon ja.
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes Halloween er en USANNSYNLIG usjarmerende skikk.
![]() |
#69 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?I min meksikanske familie feirer vi día de los muertos, de dødes dag, 1. og 2. november. Da lages det et alter til minne om våre kjære, med bilder, gjenstander som var deres, mat de likte osv. Fortsettelse følger.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Nå da?
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Det første jeg tenkte var: nei, syntes den "holidayen" kom litt plutselig kastet på.
![]() |
#71 |
kamerat
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nope. Men vi har vel iblant gravd fram noe godteri fra skapet til søte utkledde småunger som har ringt på. Men om jeg skulle feiret det, ville jeg kalt det allehelgensaften.
![]() |
#72 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer ikke enda, men regner med det blir noe senere. Er veldig prinsippfast med slingringsmonn, og har ingen sterke følelser i noen retning på slike ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Her feires Halloween med "trick og treating". Alstå, eldstemann får og tigger godteri i kostyme, og jeg deler ut godteri hjemme til de som måtte ringe på. Datteren min er kjempeglad for at denne tradisjonen eksisterer i Norge også, hun er jo vant til den fra Usa.
Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk. Man kan være absolutt hva man vil til Halloween. I år skal 9-åringen være kanin. Hun har vært prinsesse, katt, og flere andre søte ting til Halloween. På skolen i Usa har de også Halloweentog i storefri, hvor alle er utkledd i kostymene sine. Så har de fest på klasserommene sine etterpå. Etter skolen er det bare å sitte og tromme med fingrene til mørket senker seg og man kan gå ut med lommelykt og Halloweenbøtten og tigge snop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Og nå så jeg at du har jo laget et ord for det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
kamerat
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Ha, jeg hadde rettet det allerede da du quotet meg!
![]() |
#76 |
Men først, kaffe!
Det er ikke helt slik skikken er da, så hvis noen gjør det så "dem om det" |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Feirer dere halloween?Det var jo synd da, men du kunne ha gjort det toffen, du kunne |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|