Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sabeltannskute

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 22:40   #1
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sabeltannskute

Kanskje litt på siden av temaet barneutstyr, men skitt la gå:

Storebror på 4 år ønsker seg så inderlig "Den sorte dame". Det har han gjort veldig lenge, og nå tror jeg at vi kommer til å kjøpe det til ham i løpet av høsten, som premie for mange måneders oppsamlede klistremerker i belønning for diverse.
Men så er saken den at skuta koster bortimot 800 kroner (), og da vil jeg gjerne vite om den er solid nok til å holde en stund, eller om det bare er ræl som går i stykker på null komma svisj.
Figurene må kjøpes ved siden av, og de koster flesk de også. Noen tjener rått på barnas Sabeltann-dilla, det skal være sikkert.

Men altså: Erfaringer, anyone?

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:41   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sabeltannskute

Mulig jeg tar helt, helt feil, men koster ikke denne halvparten av det på Toys'r'us på Sandvika Storsenter? Ring og hør om de har en kampanje eller noe. Jeg erindrer noe slikt fra lørdag, da jeg var der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:46   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Gutten min fikk skuta til jul for nesten to år siden, da han var vel 4 år, og den er så og si like fin nå. Han hadde et lite uhell med den i tidlighøst og knakk gallionsfiguren (stor sorg). Men han behandler generelt lekene sine veldig fint; de hadde samme skuta i barnehagen og den var helt ødelagt etter ei uke.

Hvis gutten din er av typen som kan være uforsiktig med lekene sine, hadde jeg ikke brukt nesten 1000 kr på Den sorte dame men heller funnet ei mer solid sjørøverskute.

Gammel 22-10-07, 22:47   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her koster den 1049 kroner!!
Og jeg regnet virkelig med at figurene fulgte med,altså!

Gammel 22-10-07, 22:50   #5
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gallionsfiguren datt av ganske tidlig ellers er den vel ok her enda, etter 1,5 år. Den er ikke hyppig i bruk da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:51   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vår eldste fikk den til jul da han var 4 år og den er død for lenge siden., han er ikke av dem est forsiktige, og den ble lekt mye og heftig med i starten. (Han er 7 år nå. )
Noe skikkelig drit om jeg skal si min ærlige mening.
Han har en playmo sjørøverskute som han fikk på samme tiden, den er like fin !

Gammel 22-10-07, 22:52   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Etter hva jeg har hørt så er den ikke så veldig solid. Jeg vet ikke for jeg har den ikke. Jeg valgte heller å kjøpe playmobil sin sjørøverskute.Jeg hørte at den var mye mer solid. Den har i hvert fall tålt min jentes uvørne behandling i et helt år. Den var billigere også.

Gammel 22-10-07, 22:54   #8
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Poden er ganske forsiktig med lekene sine, men Den Sorte Dame mangler deler både her og der. Er ønsket stort nok så kan du jo kjøpe den, men de jeg vet om som har hatt den har ødelagt den ganske fort. Du må vel ta i betraktning at det kan komme kompiser på besøk som vil leke også, og det er jo litt kjipt å si at den er det ikke lov å leke med.

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-07, 22:56   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er ikke veldig solid, men her i huset så blir den lekt med at både små og store, og har klart seg fint. Mellomste tulla fikk den til 3-årsdagen sin i februar. Du burde sjekke litt priser, og det kan jo hende at f.eks. Toysrus eller Extra Leker har den på tilbud når julen nærmer seg. Jeg var heldig å fikk både skute og figurer til halv pris på Barnas Hus rett etter jul i fjor, men det er ikke vanlig tror jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:09   #10
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Minsten fikk den i sommer når han ble 5 år.
Hadde kjøpt Duploskipene fordi Den sorte dame var så dyr.
(dessuten er det veldig enkelt å sette sammen duplobåtene, MYE enklere en Playmo)

Men vi kommer over båten til halv pris derfor ble det årets bursdagsgave.
Den er like hel her i huset og heller den en Playmobåtene.
De er det alt for mye smådeler til og totalt umulig å holde nogenlunde hele synes jeg.
(mine to eldste har "drept" 3 forskjellige plaympbåter)

Gammel 23-10-07, 19:34   #11
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Gutten min fikk Den sorte dame til jul for to år siden.
Nå må jeg legge til at han er `nærmest besatt`av kaptein sabeltann.
Han leker KUN med den skuten og figurene,han har alt tilbehøret som man kan få til.Han har lekt med den hver eneste dag siden han fikk den,leker ikke med noe annet enn båtene sine.Han fikk playmobil skuten til jul i fjor.Begge to er ganske ribbet,men han leker like greit med dem fordet
Kan vel nesten si at han har `slitt dem ut`..
Gleden hans hver gang han får en ny sabeltann ting er nesten rørende å se.
Mannen sa forresten her omdagen at kanskje vi skulle kjøpe en ny sabeltann skute til han til jul...Det er jo kun det han ønsker seg.
Hvis gutten din virkelig ønsker seg den den sorte dame,er det jo litt kjedelig å få en annen! Har forresten også sett den til 500 kr flere steder.

Gammel 23-10-07, 19:53   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutten min har en treskute fra Læringsverkstedet. Er dette den samme dere snakker om? Den sorte dame? Jeg vet ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 19:57   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ikke spesielt solid nei

Oliver fikk en til jul, og den var nærmest helt ødelagt,alle deler er løse eller brukket
Han er også fullstendig Sabetann frelst

Gammel 23-10-07, 20:03   #14
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for svar, alle sammen! Jeg vurderer for og imot...

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 20:31   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Storebror har aldri hatt Sabeltannskuta for vi kom over en playmobil skute da han var baby og kjøpte den. Den lever faktisk enda og lillebror har nå også blitt smittet av sjørøverbassillen så den skuta er iallefall godt brukt og er veldig holdbar.
Begge er forsiktig med lekene sine men klart seilene har blitt knytt opp igjen etpar ganger.

Storebror har vært og er fortsatt veldig sabeltann frelst men har aldri savnet Sabeltann skuta...
BArna leker med både playmobil-menn og sabeltann-menn om hverandre i den skuta vi har. Den blir fortsatt lekt med daglig.

Klart nå om lillebror fortsetter å like sjørøvere så kan det vel hende at vi kjøper Sabeltannskuta til han.
Jeg har hørt av en venninne at Sabeltannskuta er lite holdbar men har ikke peiling på det selv. Er iallefall svært fornøyd med Playmo-skuta vår.

Gammel 23-10-07, 21:01   #16
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt sabeltannskuta i to år. Den får røff behandling nesten daglig men er like hel og fin.

Jeg synes det er ekstra hyggelig å en gang i blant kjøpe noe ungene VIRKELIG ønsker seg. Vi har to mini-Sabeltanner i huset som forguder skuta og de andre Sabeltannlekene vi har.

Gammel 23-10-07, 22:30   #17
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sønnen min har den største duplo-skuta. Den er veldig fin, solid og har mange finurlige detaljer. Til og med min 30 år gamle bror ligger langflat på gulvet sammen med nevøen sin og leker entusiastisk med skuta hver gang han er på besøk Den inneholder skattekiste, skjelettmann, kanoner m/kanonkuler, mange sjørøvere, apekatt, skattekart, krok til å ha på hånden osv. Anbefales Sønnen min kaller kapteinen Sabeltann og skjelettet Grusomme Gabriel, så han har latt seg overbevise.

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 22:56   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kanskje en annen vi har. Det står Barbarossa på den. Den er av tre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:14   #19
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har tenkt litt over dette, og vil si at om det skulle falle av noen småting under lek, så har det ingenting å si. Jeg tenkte på selve skuta som sådan - den er jo laget av solid plast og ser fortsatt like fin ut sånn helhetlig sett.
Ungenes glede ved å leke med den blir på ingen måte ødelagt av et manglende seil etter en tids bruk.
Mine gutter har andre skuter også - og alt som er sjørøver er stas.
Men om man ER skikkelig hard-core Sabeltann-fan, så er det uendelig stats at selveste "Sorte dame" kommer i hus! Minstemann på 2 år er åpenbart henrykt over at vi har selveste "Sorte Dame" hos oss!!

Gammel 24-10-07, 12:21   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min fikk den til jul ifjor, fordi jeg fikk den i vervepremie i Bokklubben. Ikke fordi han er spesielt Sabeltanninteressert. Den er ikke brukt noe særlig her i huset, og jeg tror det er et par ting som har falt av. Figurene er dyre, og følger ikke med.
Har noen venner som har to gutter som har lekt masse med sin skute, og den er det nesten bare selve båten igjen på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.