Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kort voksipose?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 09:12   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kort voksipose?

Jeg kjøpte den nyeste voksiposen med pingvin-design.
Det står at den kan brukes fra 0-3 år. Jenta mi ble 1 i juli, og jeg syns voksiposen er for kort.
Det er jo helt åpent i brystet, hun blir kald på hendene også.

Er de mindre de som blir laget nå?

Kanskje vi like så greit kunne kjøpt en sovepose å ha i vognen?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pingu.JPG (5,0 KB, 29 visninger)
Gammel 25-10-07, 20:58   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kort voksipose?

dum di dum...ingen som har erfaring med voksipose til eldre barn? eller om voksiposen er kort generelt?

Gammel 25-10-07, 21:21   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor lang er hun da? Hvordan bretter du voksien? Jeg brukte voksi til storesøster var nesten en meter.

Gammel 25-10-07, 21:43   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Voksien er ikke kort den. Når man bretter den for "store barn" har den plass til barn på ihvertfall en meter. Da blir ikke laget over brystkassen 3 dobbelt slik det er når den er brettet for babyer. Er det det du mener med at den blir åpen ?

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:46   #5
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Voksien er ikke kort den. Når man bretter den for "store barn" har den plass til barn på ihvertfall en meter. Da blir ikke laget over brystkassen 3 dobbelt slik det er når den er brettet for babyer. Er det det du mener med at den blir åpen ?

Det kan godt hende. Men jeg syns det blir for bart når det kun er det brettelaget som er på henne. Det er jo åpent i knytningene... Men jeg har ikke dynen brettet øverst slik de viser på voksi sine hjemmesider. Det er den "dyneflippen" jeg synes er så kort. Den rekker henne bare til øverst på magen når hun er fullt utstrekt...

Gammel 26-10-07, 10:56   #6
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Har du vært inne på www.voksi.com og sett på bruksanvisningen på video der? Der finnes det en video om hvordan man knyter en Voksi til en 3-åring ihvertfall.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:12   #7
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Har du vært inne på www.voksi.com og sett på bruksanvisningen på video der? Der finnes det en video om hvordan man knyter en Voksi til en 3-åring ihvertfall.

Nå var jeg inne og sjekket hvordan jeg skulle brette posen, men jeg får det pokker ikke til! Jeg tror jeg mangler to tråder.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 12:15   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Nå var jeg inne og sjekket hvordan jeg skulle brette posen, men jeg får det pokker ikke til! Jeg tror jeg mangler to tråder.

Det stemmer nok det, for de er gjemt inni posen. Du må fiske de fram!

Gammel 26-10-07, 12:16   #9
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Det stemmer nok det, for de er gjemt inni posen. Du må fiske de fram!

Menneh, jeg lette jo etter de og det er ikke noe hull der de skal være.
Dessuten får jeg nesten ikke plass til Voksiposen og snuppa i vogna – noen venter jo fortsatt på en fjær fra Sverige

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:36   #10
Left
Passiv

Standard

Voksipose og store barn er grusomt. Trangt og fælt.
Kjøp en dunpose eller Ajungilak Knøtt eller noe liknende. Mye bedre.
Du får dunposer som er borti 120 cm lange.

Jeg er voksi-hater, fordi jeg ikke takler det knytegreiene.
Brukte det til sønnene mine da de var bittesmå i sprinkelseng inne, for at de skulle på den litt innpakkede følelsen. De første 2 mnd kanskje.
Ellers er det no herk.

Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 13:45   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Det kan godt hende. Men jeg syns det blir for bart når det kun er det brettelaget som er på henne. Det er jo åpent i knytningene... Men jeg har ikke dynen brettet øverst slik de viser på voksi sine hjemmesider. Det er den "dyneflippen" jeg synes er så kort. Den rekker henne bare til øverst på magen når hun er fullt utstrekt...

Hvor lang er hun da? Målte flippen på min pose nå (fra 2003) og den var 70cm, brettet vanlig. Ikke dobbelt på toppen som for babyer og ikke lang som for småbarn. Altså vanlig bretting.

Selv om ikke flippen foran rekker helt opp så er det jo fortsatt to lag på brystet, eller 1,5 egentlig. De går jo over hverandre.

Gammel 26-10-07, 14:28   #12
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Er litt voksihater jeg også... selg posen å kjøp vanvik i stedefor. Da har du samme egenskapene som voksi (ulldyne som kan byttes ut) men med glidelås i siden.

Gammel 26-10-07, 14:40   #13
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

er det sånn det gjøres!! Så flott da!

Gammel 26-10-07, 16:08   #14
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Voksipose og store barn er grusomt. Trangt og fælt.

Det at det blir trangt har vel mye å si på vognen? Jeg er veldig glad i voksiposen, selvom jeg selvfølgelig ser fordelen med dunposene som er mindre og har glidelås. Vi er blitt gode til å knyte, og det har gått opp noen lys etter å ha sett videoene på voksi sidene.

Jeg synes voksien regulerer varme utrolig bra, og har aldri opplevd at barna blir hverken kalde eller for varme. Sånn, bare for å få litt motvekt til voksi-haterne

Gammel 26-10-07, 16:58   #15
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Det at det blir trangt har vel mye å si på vognen? Jeg er veldig glad i voksiposen, selvom jeg selvfølgelig ser fordelen med dunposene som er mindre og har glidelås. Vi er blitt gode til å knyte, og det har gått opp noen lys etter å ha sett videoene på voksi sidene.

Jeg synes voksien regulerer varme utrolig bra, og har aldri opplevd at barna blir hverken kalde eller for varme. Sånn, bare for å få litt motvekt til voksi-haterne

Jeg liker knytingen og mulighetene det gir.

Gammel 26-10-07, 17:11   #16
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Menneh, jeg lette jo etter de og det er ikke noe hull der de skal være.
Dessuten får jeg nesten ikke plass til Voksiposen og snuppa i vogna – noen venter jo fortsatt på en fjær fra Sverige

Har du ikke fått den delen? Er det mulig?? Håper det ordner seg. Jeg vet ikke om man må lage hull, er det sånne ringer som er sydd uten at det er hull i noe sted da?

Gammel 26-10-07, 22:51   #17
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

[quote=Snuppa;625270]Er litt voksihater jeg også... selg posen å kjøp vanvik i stedefor. quote]

Kjøpte den nettopp for 2500kr...Alle rundt meg har skrytt voksiposen opp i skyene. Bhg forguder den og alle barna der har den....skulle bare følge streamen jeg... Søt pose. God og varm. Men syns den er åpen jeg...og dessuten er det jo umulig å ha seler på barnet uten å lage hull...og da mister den litt av funksjonen. Har man eksterne seler, så presser de ned noe av posen på sidene, og slipper inn kulde... ho h o---

Skulle hørt på mannen som foreslo sovePOSE....

Gammel 26-10-07, 23:49   #18
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Bruker du den i sportsvogn? Hva slags vogn er det? Du kan jo evt forsøke å selge den og kjøpe en ny pose?

Gammel 26-10-07, 23:50   #19
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Jeg har forresten laget hull til 5-punktsele jeg, uten at jeg føler at den mister funksjonen av den grunn.

Gammel 01-11-07, 14:33   #20
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Voksiglad mamma her. Nettopp på grunn av knytingen, brettingen og de valgmulighetene dette gir.

Jeg er nok også en av disse som har gått rundt med nesten lukket voksipose inne i butikker - fordi den holder forholdsvis jevn temperatur innerst uavhengig av utetemperaturen. Dessuten går det an å lette litt på trykket, knyte litt opp, uten å vekke babyen.

Har ikke hatt inntrykk av at funksjonen blir dårligere av at vi har klippet hull til selene. Vinterstid har vi (i sportsvogna) en skinnfell i ryggen uansett.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.