Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags straff fikk du da du var barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-07, 15:58   #21
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?

Aldri noe annet en kjeft. Men så var jeg snill og da

husker mamma trua med husarest noen ganger jeg forsvant på lekebutikken istedenfor å komme hjem rett etter skolen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 16:17   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ris av mor et par ganger (jeg er usikker på hvor mange ganger, for senere ble det stort sett trusselen om ris eller trusselen om å gå på badet (åstedet for rising)).

Jeg husker ikke hva jeg gjorde. Jeg husker bare at jeg fikk ris. Heldigvis helt uten å være bitter.

Alt dette var før jeg begynte på barneskolen. Etter dette kom visst min mor på bedre tanker og fikk vi bare oppbyggende samtaler. Har aldri fått husarrest, smekk på fingre, ørefiker osv.

Gammel 26-10-07, 16:40   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri noe annet enn tilsnakk. I høyden irritert tilsnakk. (Jeg var jevnt over snill, og foreldrene mine er veldig tålmodige og rolige. (Mer enn jeg, merker jeg nå.))

Gammel 26-10-07, 16:58   #24
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg fikk husarrest en gang. Varte til barne-tv begynte, da hadde faren min såå dårlig samvittighet. Søsknene mine og jeg vokste opp sammen med han.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 16:58   #25
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg fikk stort sett kjeft. Og noen få ørefiker i sinne (stort sett med påfølgende unnskyldning). Det var aldri snakk om husarrest eller inndratte privilegier eller slikt. Foreldrene mine var hissige, men verken hevngjerrige, langsinte eller særlig systematiske.

Minus ørefikene høres foreldrene dine ut som oss foreldre her i heimen.
Og jeg har inntrykk av at det er blitt et realt og oppegående menneske ut av deg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:17   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

JEg fikk husarrest en gang, den varte i nøyaktig en dag. Den første dagen gikk greit, da skulle jeg ingenting, men dag 2 ville jeg ut med noen venner og da masa jeg så mye at mamma ikke orka høre mere på meg, så da fikk jeg gå ut likevel...

Kan ikke huske at mamma eller pappa la hånd på meg...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:22   #27
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

.....

Sist redigert av trøtt : 21-11-15 kl 10:16. Årsak: Rydder litt
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:29   #28
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk skikkelig ordentlig god gammeldags kjeft. En gang forsøkte min kjære far seg på husarrest, men det ble ikke gjentatt da han innså at det innebar at han faktisk måtte tilbringe en hel ettermiddag/kveld inne sammen med en skikkelig sur og trassig unge .

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:30   #29
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

*slettet*

Sist redigert av Blåbær : 23-11-15 kl 22:00. Årsak: opprydding når gammle tråder dukker opp.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 17:42   #30
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk kjeft og et par ganger fikk jeg husarrest. For min del var det verste når mamma ble sur og var det lenge. Jeg tåler kjeft og krangling, men man må bli venner igjen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 19:59   #31
Left
Passiv

Standard

Ørene mine var visst kronisk tette, og det ble belønnet med husarrest gjentatte ganger, samt juling på blanke messingen en gang. Med lilla plastsleiv. Det husker jeg gitt. Måtte dra ned buksa selv, og ble lagt over fanget til mammaheksen og fikk noen saftige rapp med sleiva.
Ørefik har jeg også fått en gang ja - av stefaren min. Skulle passe bikkja mens de var i byen på dagstur. Den fikk ikke mat for å si det sånn, for det hadde jeg jo selvsagt glemt. Da fikk jeg en suser. Bikkja hadde ikke fått mat siden dagen før, så den var innhul stakkar.
Straff var nok på sin plass, men kan ikke se at det var nødvendig å slå. Men stefaren min var nå en gang en kødd, som ikke var helt normal i knollen. Og når man blir tom for ord - da slår man jo ofte, det er vel kjent.

Sist redigert av Left : 26-10-07 kl 20:08.
  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:10   #32
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Etter den andre tråden om fysisk avstraffing så tror jeg kanskje jeg aldri har fått skikkelig straff.

Det er klart jeg har fått kjeft i bøttevis, umuligpetra som jeg kunne være. Men kjeft og tilsnakk var alltid en direkte konsekvens av egen oppførsel.

Aldri fysisk avgrensing eller husarrest.

Noe av det mest sårende jeg kan huske er når jeg kom gråtende hjem fordi noen større gutter hadde truet med juling og jaget meg fra stedet. Husker ikke om det var mamma eller pappa som spurte: "Åh, men du hadde gjerne gjort noe først da."

En gang ble jeg ristet litt i av pappa - etter å ha mast og mast og mast om/på mamma som var syk og trøtt. Håper jeg aldri kommer til å gjøre det selv, men med en treåring i hus skjønner jeg frustrasjonen som kan bygge seg opp.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:20   #33
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker at pappa klapset meg på rompa en gang da jeg var liten (under 2,5 i alle fall). Det var mens jeg brukte bleie, og jeg raset fordi jeg ville at mamma skulle skifte på meg. Jeg husker ikke at det gjorde vondt, men jeg husker hendelsen godt. Så fremt jeg ikke har drømt det, da, men jeg tror ikke det. Ellers var vel hans greie "Gå på rommet ditt!"

Pappas ekskone (ikke mamma) kunne straffe meg med å true med å flytte, true med at hun var så sint at hun ville banke meg, gi meg husarrest, sende meg i seng tidlig, rope/brøle/kaste ting i gulvet. Ved en anledning var hun veldig nære ved å slå, men det ble med å slenge ei dyne på meg. Til pappas forsvar: han så aldri dette og jeg fortalte det aldri til ham. Jeg var veldig avhengig av henne også, nemlig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 20:21   #34
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått bøttevis med kjeft, ris på rompa, ørefiker og iskald avvisning i timesvis, ofte dagevis etterpå. Ikke så greit for et lite barn. Sa jeg noe galt og han fikk sinnablikket, var det bare å løpe og låse seg inn på nærmeste rom med nøkkel. Så satt han utenfor og ventet til jeg kom ut for å slå. For slå, det skulle han.
Min mor fortalte meg at jeg ikke måtte si imot eller protestere, for da kom hun til å få det etterpå.

Jeg slår aldri mine barn. Aldri.

Gammel 26-10-07, 20:23   #35
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg har fått noen klaps her og der, samt lugging (eller "tatt litt i flisene", som min mor sier). Jeg har også blitt psykisk straffet i form av taushet og avvisning. Det siste var det verste, og sitter dypest.

og dult.

Gammel 26-10-07, 20:23   #36
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Åh safran.

Gammel 26-10-07, 20:24   #37
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har fått bøttevis med kjeft, ris på rompa, ørefiker og iskald avvisning i timesvis, ofte dagevis etterpå. Ikke så greit for et lite barn. Sa jeg noe galt og han fikk sinnablikket, var det bare å løpe og låse seg inn på nærmeste rom med nøkkel. Så satt han utenfor og ventet til jeg kom ut for å slå. For slå, det skulle han.
Min mor fortalte meg at jeg ikke måtte si imot eller protestere, for da kom hun til å få det etterpå.

Noe så grusomt for et barn å måtte oppleve!

Gammel 26-10-07, 20:28   #38
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Noe så grusomt for et barn å måtte oppleve!

Ja, det hender jeg syns veldig synd på barnet safran. Sånn sett utenfra.

Og jeg vet veldig godt hvorfor jeg reagerer som jeg gjør mange ganger. Det har sin forklaring.

Gammel 26-10-07, 20:28   #39
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Du har jammen klart deg bra, safransnuppa.

Gammel 26-10-07, 20:42   #40
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, det hender jeg syns veldig synd på barnet safran. Sånn sett utenfra.

Og jeg vet veldig godt hvorfor jeg reagerer som jeg gjør mange ganger. Det har sin forklaring.

Ingen barn skulle behøve å vokse opp sånn.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.