|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Men det aller værste er den gangen mamma sa at jeg var den store skuffelsen i livet hennes...... DET glemmer jeg aldri........ |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg var et håpløst barn og fikk ris på rompa en gang. Det var fortjent.
|
|
|
#63 |
|
guru advisor
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg ble aldri straffet fysisk, men foreldrene mine er og har alltid vært enormt "gode" på å gi meg dårlig samvittighet hvis jeg gjorde noe som ikke passet dem. Det var et langt, klandrende blikk og stillhet i perioder. Dette har satt dype spor i meg, og jeg grøsser når jeg en gang i mellom ser at Mormor setter det blikket i min sønn. Da stopper jeg det, for jeg vil ikke at han skal gå med den klumpen i magen som jeg hadde. Jeg var til tider et nervøst barn.
Tenk deg om to ganger før du bruker det. Jeg fikk vondt i magen av å lese dette. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg har gjort opp med min far, og vi har et godt forhold i dag, men redselen sitter der enda. Hører jeg en mann som hever stemmen sin så går jeg med engang i forsvarsposisjon, og skal beskytte meg mot slag.
|
|
|
#65 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg ble sendt på rommet.
|
|
|
#66 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?
Uttrykte meg kanskje litt feil?!
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08. Sist redigert av Blåbær : 27-10-07 kl 14:41. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Husarrest. Men da klatret jeg ut vinduet og dro.
|
|
|
#68 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg blir skikkelig trist av å lese denne tråden, og se hvor mange som har opplevd fysisk (og psykisk) avstraffelse.
|
|
|
#69 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Uff, dette minner meg om en episode jeg opplevde som barn. Jeg var på besøk hos bestevenninnen min, og foreldrene hennes hadde besøk av venner med to barn som vi lekte med. Det ble noe krangling og noen stygge ord, og disse foreldrene som var på besøk ble fryktelig sinte pga ordbruken og regelrett tok barna etter nakken inn på badet og brutalt gnei såpe rundt inni munnen på dem så det skummet ut. Jeg husker at foreldrene til min venninne ble veldig sjokkert og visste ikke helt hvordan de skulle ta det. Samme med min mor når jeg kom hjem og fortalte det, ganske rystet.
|
|
|
#70 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk ikke noe som helst straff jeg, litt kjeft eller høylytt tilbakemelding kunne nok forekomme, men det var ikke ofte det heller. Både moren og faren min hadde det veldig strengt under oppveksten, og jeg husker flere ganger de sa at de aldri ønsket at vi skulle ha det slik. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk ris på rumpa av moren min, kan jeg huske, men det skjedde ikke så ofte. Far har aldri lagt hånd på meg.
|
|
|
#73 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg var et meget engstelig barn, gjorde stort sett aldri noe galt, men de få gangene jeg gjorde det, så pappa på meg med de skuffede øynene sine og sa han var meget skuffet over meg. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Eg var unormalt lydig som barn. Det straffar seg i voksenlivet.
|
|
|
#75 |
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Jeg fikk smekk på fingrene da jeg var liten. Senere ble jeg for det meste psykisk avstraffet. Det vil si at jeg ble behandlet som luft helt til jeg selv ba om unnskyldning. Jeg måtte være på rommet mitt så utrolig mye, og jeg husker det som veldig, veldig sårende. Det var mye grining - helt alene. I trettenårsalderen fikk jeg ved en anledning en real smekk over munnen.
|
|
|
#76 |
|
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Ris på rompen, harde tak i armen, slengt på gulvet, ørefik, kjeft, husarrest og henvist på rommet.
|
|
|
#77 |
|
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
Min far slo min eldste sønn og jeg kan love deg at min sønn sa ifra umiddelbart.
|
|
|
#78 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Kjære vene hva en del av dere har opplevd, da!!?? Jeg ante virkelig ikke at dette var så vanlig!
|
|
|
#79 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#80 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva slags straff fikk du da du var barn?Og så blir jeg helt
|
![]() |
|
|