|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva slags "straff" fikk du som barn | |||
| Grov vold (som gav merker) |
|
13 | 4,69% |
| Jeg ble psykisk mishandlet |
|
35 | 12,64% |
| Ørefiker - ofte |
|
16 | 5,78% |
| Ørefiker - sjelden |
|
34 | 12,27% |
| Ris - ofte |
|
13 | 4,69% |
| Ris - sjelden |
|
55 | 19,86% |
| Husarrest o.l. - ofte |
|
15 | 5,42% |
| Husarrest o.l. - sjelden |
|
64 | 23,10% |
| Gå på rommet - ofte |
|
58 | 20,94% |
| Gå på rommet - sjelden |
|
75 | 27,08% |
| Kjeft |
|
170 | 61,37% |
| Tilsnakk |
|
189 | 68,23% |
| Brukte ikke "straff" |
|
17 | 6,14% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 277. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg ble så gjennomrystet av mange av svarene i den andre tråden og håper så inderlig at de som hadde opplevd grov vold som barn var overrepresentert akkurat der. At de aller fleste vokste opp uten den slags. Vi snakker jo om 60/70/80-tallet, ikke sant? Jeg trodde virkelig ikke sånt var så utbredt den gangen.
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Understreker: Jeg trekker ikke i tvil dere som fortalte om disse tingene, altså. Jeg håper bare at det er få av dere...
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg fikk ris på rumpa en sjelden gang. Innimellom, men ikke ofte, ble jeg sendt på rommet mitt. Ellers var det stort sett tilsnakk det gikk i.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft var vel det som var vanlig. I tillegg til skarpe blikk og tunge sukk |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tror nok dessverre dette var ganske utbredt på 60 og ut på 70 tallet. På slutten av 70-tallet tok fagfolk til vettet og det ble flere debatter omkring temaet.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Audacious
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk og kjeft. Jeg ble aldri "straffet" for noe, dvs. en konkret organisert uttenkt straff, som å bli sendt på rommet e.l.
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Sjelden straff - har måttet gått på rommet mitt én gang som jeg husker (og jeg husker fortsatt hvorfor)
|
|
|
#8 |
|
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg fikk husarrest 1 gang, og det var velfortjent. Jeg måtte hjem rett etter skolen i en uke, og fikk gå på alle treninger, men ikke på fritidsklubben ol. Det svei, men som sagt jeg syntes da og ser i ettertid at det var helt greit.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)emm: Forstår hva du mener. Men fy søren, likevel.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)
Det synes jeg hører hjemme under "psykisk mishandling".
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg husker ikke. Jeg husker egentlig særdeles lite fra da jeg var barn. Som regel fikk jeg bare kjeft eller tilsnakk da jeg ble eldre og hadde det vel ganske fritt. Tror jeg har en del blokkeringer, gitt.
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Husarrest en sjelden gang, de gav opp når jeg klatra ut av vinduet likevell, ble sendt på rommet ganske ofte, fikk tilsnakk og kjeft.
|
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Kjeft og tilsnakk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Fikk av og til ris, og av og til husarrest. Ble endel kjefting innimellom.
|
|
|
#17 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Jeg fikk aldri fysisk straff så vidt jeg husker. Faren min er en myndig mann, så det holdt at han hevet stemmen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Tilsnakk var vel det som oftest ble brukt. Og en sjelden gang ble jeg sendt på rommet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Kan ikke huske å ha blitt straffet, men ser at kjeft og tilsnakk kommer som "straff" her. Og det har jeg fått en del av, sikkert velfortjent. Har også blitt lukket inne på rommet et par ganger, men oppfatter det i dag som at mamma og jegg måtte ha oss en time-out/pause. Det var visst ikke så lett å bli storesøster i en alder av 3-år...
|
|
|
#20 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hva slags "straff" fikk du som barn (med poll)Kjeft, men den kunne til tider være ganske så grov og uberettiget. Kan ikke huske noen form for fysisk avstraffelse annet enn noe hardhendt håndtering så jeg regner ikke med at jeg fikk det.
|
![]() |
|
|