Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Krimanbefaling!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 20:34   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimanbefaling!

Mange gode tips!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 20:55   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg har et ambivalent forhold til Gert Nygårdshaugs historie om Fredric Drum, men jeg har nå lest alle. Og vet forsatt ikke helt...

Har bare lest to, men han digger jeg!!!

Ellers har jeg nettopp lest, dvs jeg hører på lydbok, Karin Fossum - den som elsker noe annet... Veldig bra. Akkurat ferdig med Håkan Nesser - menneske uten hund, veldig bra.....!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:26   #23
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hører lydbok-krim når jeg går tur, og du verden så stor forskjell det er på skuespillerne som leser! Jeg led meg gjennom første del av en bok om Fredric Drum forleden, men droppa resten fordi jeg ikke orket å høre på. Mulig at historien i seg selv ikke fenget så veldig heller, men først og fremst var det oppleseren.

Derimot har jeg funnet en favoritt på området: Varg Veum-bøkene, lest av Lasse Lindtner. Superb!
Har lest de fleste fra før, men det er stort sett ganske lenge siden, så jeg husker ikke så mye. Men i alle fall, Lasse Lindtner er min lydbokhelt.
Bare et tips, altså.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:36   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeffery Deaver. Anbefales!

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:42   #25
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Håkan Nesser har jeg lest mange av, men det er ikke alle jeg har likt så godt. Får ikke helt dreisen/sansen for Van Veeteren.

Da burde du prøve de nyere bøkene hans i stedet - Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö, ...och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla og Skuggorna och regnet. De er fantastiske, synes jeg! Likte også Människa utan hund veldig, veldig godt. (Ser den allerede er anbefalt her.) Den siste, En helt annan historia, var også god.

Jeg synes også Fredrik Skagen skriver ganske gode krimbøker. Har du lest dem, Guniss? De utspiller seg til dels i Trondheim, og det var litt artig, syntes jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:44   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har lest noe av Ian Rankin? Har hørt at det er bra krim.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:04   #27
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Man blir definitivt sulten og tørst av å lese Fredric Drum.

Ja! Men jeg sitter alltid igjen og lurer fælt på hvordan i all verden han tåler å tylle i seg flaske etter flaske bare for å friske opp kroppen litt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:30   #28
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Her må jeg følge med. Elsker krim.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 22:46   #29
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg hører lydbok-krim når jeg går tur, og du verden så stor forskjell det er på skuespillerne som leser! Jeg led meg gjennom første del av en bok om Fredric Drum forleden, men droppa resten fordi jeg ikke orket å høre på. Mulig at historien i seg selv ikke fenget så veldig heller, men først og fremst var det oppleseren.

Derimot har jeg funnet en favoritt på området: Varg Veum-bøkene, lest av Lasse Lindtner. Superb!
Har lest de fleste fra før, men det er stort sett ganske lenge siden, så jeg husker ikke så mye. Men i alle fall, Lasse Lindtner er min lydbokhelt.
Bare et tips, altså.

Dennis Storhøy er min favoritt!!!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 09:20   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig lest de fleste Varg Veum bøkene også i det siste. Fikk litt dilla

Gammel 30-10-07, 20:48   #31
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har forøvrig lest de fleste Varg Veum bøkene også i det siste. Fikk litt dilla

Noen som har lest den siste? Dødens drabanter. (tror det var den siste, den som er retrospektiv og handler inni en dal). Har det kommet mer etter den? Spent på hvordan den egentlig sluttet....

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 21:32   #32
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg slutter meg til anbefalingen av Tursten og Nesser.

Jeg er glad i Nygårdshaugs bøker om F. Drum også, men den siste skuffet meg - mest på grunn av en mengde faktafeil. Han pleier ellers å overbevise med sin kunnskap, men her beskrev han bl.a. (hvis jeg husker riktig) hvordan en flokk kasuarer lettet i regnskogen. Kasuarer er strutsfugler som ikke kan fly. Slikt irriterer meg grønn og kan ødelegge hele boka for meg. Og det var flere påfallende feil. Men plottet var jo litt artig, da.

Gammel 06-11-07, 22:08   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så nå anbefaler jeg to svenske forfattere:
- Camilla Läckberg; har lest Predikanten, Ulykkesfuglen og Steinhuggeren av henne nå

Er Ulykkesfuglen den siste som hun har kommet med? Har lest de to andre, og de er kjempbra, men har muligens oversett den siste---

Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:13   #34
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Noen som har lest den siste? Dødens drabanter. (tror det var den siste, den som er retrospektiv og handler inni en dal). Har det kommet mer etter den? Spent på hvordan den egentlig sluttet....

Jeg har lest den. Tror ikke det er kommet flere etter den.

Indridason anbefaler jeg også på det sterkeste.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:25   #35
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg oppdaget Elisabeth Eide nå i helgen. Jeg likte de to bøkene jeg fikk lest bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 22:30   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Er Ulykkesfuglen den siste som hun har kommet med? Har lest de to andre, og de er kjempbra, men har muligens oversett den siste---

Gammel 09-11-07, 20:58   #37
stilla
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2007
stilla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Noen som har lest noe av Ian Rankin? Har hørt at det er bra krim.

Jeg har lest mye Ian Rankin, og liker det. Vil anbefale å lese kronologisk.

Kan også anbefale Michael Connelly og Robert Wilson.

For de som liker god gammeldags erkebritisk krim er Martha Grimes å anbefale.

stilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:24   #38
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Val McDermid skriver god krim. Det samme gjør Knut Faldbakken, Unni Lindell og Tom Egeland.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:29   #39
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg leste Livstid av Liza Marklund nå, den likte jeg også. Liker godt Annika.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.