Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken type skøyter er best til små barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 11:29   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvilken type skøyter er best til små barn?

Lurte på å kjøpe skøyter til 3 1/2 åringen og 5 åringen (jenter) til jul. Hva slags skøyter er best? Kunstløpskøyter går jo ned til str. 29 ser jeg, men dette er kanskje ikke noe gode skøyter å starte på? Mener jeg så i fjor en skøyte som var litt sånn "slalomstøvel"-aktig som hadde regulerbar størrelse. Noen som skjønner hva jeg mener?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:31   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken type skøyter er best til små barn?

Jeg vet ikke helt. Femåringen her fikk hvite kunstløpskøyter i fjor, og det funket helt fint.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:31   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det anbefales hockeyskøyer til små barn, de er stødigere enn danseskøyter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:37   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Har også hørt at hockeyskøyter er enklere å lære på.

Ser ikke helt for meg at det er nødvendig med med den piggen foran som kunstløpskøyter har for små barn.

Andungen begynte såvidt i fjor, da kjøpte vi stive med bare en strammerem. De var enkle å få på for frosne foreldrehender. Tror ikke de kostet mer enn ca 300,-, hvilket er OK ettersom det bare varer en sesong. I år ønsker han seg forresten bandykølle, for det hadde de store gutta, og det husker han enda...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:38   #5
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fant jeg på nett den typen skøyte jeg tenkte på. Finnes i blå og rosa. http://www.g-sport.no/gs/templates/P....aspx?id=13263 De var ganske dyre til kr 599,-, men en kan jo tydeligvis bruke dem lenger i og med at de er justerbare over 4 skostørrelser. Noen som har prøvd disse til barn?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:43   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er generelt skeptisk til slikt som skal gå over fire skostørrelser. Kompromisser i utstyr er sjelden godt nok, synes jeg. Høres ut som om det blir stort for den minste, og det å lære en liten tass å gå på skøyter er styr nok i seg selv...

Vi satser heller på litt nytt, arv og eventuelt bruktmarkeder.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 11:47   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har slike skøyter, Elisabeth. Storesøster fikk dem i fjor, og enn så lenge har jeg bare godt å si om dem. De satt godt på foten hennes og de var varme. Det er en veldig enkel mekanisme for å gjøre dem større, og de virker like solide og gode selv om de er til å stille. Vi er mer fornøyd med disse enn danseskøytene hun hadde før.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.