Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

God vinterdress med forsterkning på knær og rumpe? Eller todelt?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 15:24   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God vinterdress med forsterkning på knær og rumpe? Eller todelt?

Da hadde Glitterbarnet vokst ut av vinterdressen sin igjen, og vi må ut på let. Vi har hatt Troll - var fornøyd med ytterdressen, men syns det var herkete med den løse ulldressen inni.

Vi har også hatt Reima - veldig fornøyd, men litt dårlig slitestyrke.

Vi lurer dermed på om vi skal gå over til todelt dress, slik at vi ikke trenger å bytte hele når den blir for kort i kroppen, men er mer enn lang nok på ermer og ben. Men kan todelt bli tyngre og gi mindre bevegelsesfrihet? Er det trælete? Anbefalte merker?

Hvis vi velger hel dress i år igjen, hva bør vi velge?

Uansett hel eller todelt, den må være lett, ha forsterkninger på rumpe og knær, tåle østlandsk sørpevær og både snøfattig og snørik vinter.

Noen innspill? Bilder? Anbefalinger?

Han er forresten tre år og må ha størrelse 110-116.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:27   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God vinterdress med forsterkning på knær og rumpe? Eller todelt?

Vi har nettopp vært ute og kjøpt Reima. Jeg så også på en Trolldress med fast ullfor, og den var av et veldig slitesterkt stoff- mye tykkere og grovere enn andre dresser jeg har sett. Imidlertid ble den litt stiv for vår lille, men jeg tror jeg skal satse på den når hun blir eldre.

Troll Monster heter den visst.

http://www.trollcompany.no/index.php...146&Itemid=218

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:27   #3
Left
Passiv

Standard

I forhold til slitestyrke er det ikke mye som slår Ticket To Heaven. Anbefales på det varmeste.
Vi kjøpte T2H som ekstradress til krølle i fjor vinter, da han var 3 - og byttet fort ut ReimaTec dressen som var hoveddress med T2H-dressen. Den var i tillegg brukt av et barn før han, og det vises fortsatt lite på den selv etter at han har brukt den også. Lillebror kan fint arve - så den er ekstremt slitesterk.

Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:38   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Angående Troll. Vi tar på ulldressen først og så ytterdressen, fungerer veldig bra. Alt dette får Herremannen til selv nå. Det er jo veldig greit å ha en vår- og høstdrakt i den samme dressen også. Denne er som regel i barnehagen og vi tar den kun hjem når vi vet at vi trenger den hjemme. Hjemme har vi en ekstradress av rimelig variant som fungerer greit når vi gjør noe uplanlagt eller har glemt Troll-dressen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:42   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Angående Troll. Vi tar på ulldressen først og så ytterdressen, fungerer veldig bra. Alt dette får Herremannen til selv nå. Det er jo veldig greit å ha en vår- og høstdrakt i den samme dressen også. Denne er som regel i barnehagen og vi tar den kun hjem når vi vet at vi trenger den hjemme. Hjemme har vi en ekstradress av rimelig variant som fungerer greit når vi gjør noe uplanlagt eller har glemt Troll-dressen.

Jeg likte også konseptet med den løse ulldressen inni, og vi gjorde på samme vis som dere. Problemet var at ulldressen inni ble hengende fast på ullgenser og ullbukse inni, slik at bevegelsene ble veldig hindret. Tykke ullgensere mot den ulla i innerdressen var ingen god match.

T2H, hvor selger de det? Finnes de på nett så jeg kan sjekke dem litt ut?

Gammel 03-11-07, 15:44   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg likte også konseptet med den løse ulldressen inni, og vi gjorde på samme vis som dere. Problemet var at ulldressen inni ble hengende fast på ullgenser og ullbukse inni, slik at bevegelsene ble veldig hindret. Tykke ullgensere mot den ulla i innerdressen var ingen god match.

T2H, hvor selger de det? Finnes de på nett så jeg kan sjekke dem litt ut?

Ja, de selges på nett - søk på finn, så får du opp flere forhandlere som selger Ticket.

Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:45   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, da skjønner jeg. Det har jeg faktisk ikke opplevd (det kanskje har noe med å gjøre at den mest brukes i bhg (men selvsagt også hjemme) men de har aldri kommentert det heller og Herremannen har aldri sagt noe, han har alltid hatt Troll). Vi har todelt dress også, men den bruker han bare til slalom, jeg syns det er mer plundrete å ta på og mer styr om han skal tisse.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:20   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Etter å ha sjekket litt rundt ble det en todelt dress fra aktivebarn.no. Det er et kanadisk merke som heter Deux par Deux, skal visstnok være veldig bra. Den var satt ned 30 % så vi får mye dress for pengene.

Da kan vi greie oss med å bare bytte ut en av delene hvis han skulle vokse "usymmetrisk", og må ikke forkaste en hel dress fordi en blir for kort i kroppen.

Gammel 03-11-07, 23:28   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det Reima eller Reimatec du har erfaringer med? Vi har i tillegg til Reimatec en Reima-dress av typen Buller & Bång. Denne ser ut til å tåle mer på rumpe og knær (mer slitesterkt stoff her) enn Reimatec. Har ikke fått testet den ut på sølevær ennå.

Gammel 03-11-07, 23:43   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det Reima eller Reimatec du har erfaringer med? Vi har i tillegg til Reimatec en Reima-dress av typen Buller & Bång. Denne ser ut til å tåle mer på rumpe og knær (mer slitesterkt stoff her) enn Reimatec. Har ikke fått testet den ut på sølevær ennå.

Det er en reimatec-dress. Mener jeg har hørt at de andre er tunge og ikke så vanntette?

Gammel 03-11-07, 23:50   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en reimatec-dress. Mener jeg har hørt at de andre er tunge og ikke så vanntette?

Buller & Bång-dressen er ikke så fryktelig mye tyngre, kjennes det ut som. Jeg skal ikke uttale meg om hvor vanntette.

Gammel 03-11-07, 23:53   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Buller & Bång-dressen er ikke så fryktelig mye tyngre, kjennes det ut som. Jeg skal ikke uttale meg om hvor vanntette.

Jaja, nå har vi gått for todelt deux par deux, så får vi se om vi blir fornøyd! Hold meg allikevel gjerne oppdatert om hva dere syns om dressen, tilfelle vi må ut på leting igjen.

Gammel 04-11-07, 00:47   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har kjøpt reimatec + i år også. Spurte ei dame som var å demonstrerte dressene fra reima hva forskjellen var på reima og reimatec +
Reimatec + var mer slitesterk og vanntett. reima var ikke vanntett, bare vannavvisende sa hun. og så var det en del forskjell på prisen da.

Fjorårets reimatec + dresser ble brukt så og si hver dag her i fjor vinter, og de ser ikke slitte ut en gang. de blir ekstradresser i år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.