Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullsinglet/t-skjorte

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 20:53   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullsinglet/t-skjorte

Plastull? Hva er det? Innrømmer at jeg ikke har satt meg inn i dette med ull, trodde ull var ull og har vært fornøyd med Sparkjøp sitt. Skjønner at jeg har endel å lære her ja.

Gammel 04-11-07, 20:57   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en salig blanding av plastull og ubehandlet, men jeg må innrømme at jeg og eldstegutten ofte foretrekker plastull.

Iris natur er ubehandlet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:58   #23
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Vi er veldig fornøyde med ull/silke singletene til Nøstebarn. Tror også Helios sine er veldig bra. Men det varierer fra vaskemaskin til vaskemaskin om det går bra å vaske plaggene. På min går det veldig bra.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 21:55   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sparkjøp har masse i ull, jeg kjøper alt av ull der jeg. Både bukser, t-skjorter, bodyer, luer og ja, alt. Tom og Trine heter vel merket.

Hvor finner du kortermet og trøyer i ull der? Det har jeg nemlig aldri funnet. Har ikke funnet trøyer i behandlet ull noe sted jeg. Kun de med ubehandlet ull eller ull/silke av den dyre typen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:17   #25
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Ullsinglet/t-skjorte

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Men Tom og Trine er plastull.

Så hvis du ser etter ubehandlet ull, så er Nøstebarn et godt alternativ, eller Ull-rik, eller Helios, og Bånsull.
Vi har bare ubehandlet ull, og jeg putter det i maskinen, på ullprogram med kaldt vann, og ullvugge på sentrifugen. Sonnett ullvaskemidler fra Helios, evnt. gallesåpe til flekkfjerning. Også bruker jeg ullkur fra Helios på dem nå og da (tar vannavprellingstesten).

Hvor har du vært i hele mitt liv? Jeg kjenner deg kanskje under et annet nick?

Gammel 04-11-07, 22:19   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor finner du kortermet og trøyer i ull der? Det har jeg nemlig aldri funnet. Har ikke funnet trøyer i behandlet ull noe sted jeg. Kun de med ubehandlet ull eller ull/silke av den dyre typen.

De har på Sparkjøp her i Sandnes.

Gammel 04-11-07, 22:23   #27
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har på Sparkjøp her i Sandnes.

Vet du om samme finnes på nettbutikken? Hvilket merke er det?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:28   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aner ikke, men merket heter Tom & Trine. Håper ikke jeg sier helt feil nå? Jeg stod iallfall med en pakke ulltrøyer med korte ermer på Sparkjøp, men valgte en med lange ermer heller. Mener det var Tom & Trine den med korte ermer også, for den langermede var det og den hang litt bortfor.

Gammel 04-11-07, 22:53   #29
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ullsinglet/t-skjorte

Plastull? Hva er det? Innrømmer at jeg ikke har satt meg inn i dette med ull, trodde ull var ull og har vært fornøyd med Sparkjøp sitt. Skjønner at jeg har endel å lære her ja.

Ull som er behandlet (som sparkjøp) er satt inn med en tynn plastfilm rundt alle ullfibrene, derav plastull. Ullens egenskaper blir ikke de samme, og mange tror de ikke tåler ull fordi de klør, det er plastull (de aller fleste tåler ubehandlet ull, de bare vet det ikke). Plastull blir også gjerne behandlet med giftstoffer som kalles møllbehandling.

Fin link;
http://www.anis.no/tips-triks-og-div...iverse/ull.asp

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 22:55   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Aj! Da får jeg heller kjøpe ubehandlet fremover, tusen takk for tipset!

Gammel 04-11-07, 22:55   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Iris natur er ubehandlet.

Iris og Janus er samme fabrikken i hvert fall.

Gammel 04-11-07, 22:56   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Ullsinglet/t-skjorte

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvor har du vært i hele mitt liv?

Jeg fikk ikke prikket deg (men takk for den jeg fikk her en dag), men har også merket meg at vi nok mener endel av det samme på endel punkter.

Gammel 04-11-07, 22:59   #33
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Bare pass på som det står i linken at de det står "ren, ny ull" på ikke er det.
Det må nesten være annerkjente merker som er kjent for ubehandlet ull for å være sikker på at det er det.

Tom og Trine er tom. så frekke at de har reklamert med ubehandlet ull på endel av klærne sine som sletts ikke er det. Det var nemlig superwash ull, verste sort
Det er forøvrig tipset om til journalister, og vil nok komme en artikkel om det etterhvert.

Gammel 04-11-07, 23:01   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss. Ja, jeg kommer nok til å handle på Nøstebarn og andre lignende nettbutikker fremover, som jeg leser om her på forumet. Alt de selger på Nøstebarn er vel ok?

Vi har en "natur-butikk" i Stadionparken (Jåttå) her, der de selger ubehandlede treleker, ull osv. Kan jo stikke innom dem og se. Noen som har kjennskap til denne butikken og har kjøpt noe der? Husker ikke hva den heter nå.

Gammel 04-11-07, 23:04   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Nøstebarn er glimrende, og de andre jeg nevnte før her.
Tror det er fler og, men jeg kommer ikke på det i farten rett og slett.
Safran? Eller andre?

Gammel 04-11-07, 23:16   #36
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bånsull er vel like bra som nøstebarn mener jeg.

Gammel 04-11-07, 23:45   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Derfor jeg har nevnt det tidligere i tråden

Gammel 05-11-07, 00:10   #38
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*teflonhusk*

Gammel 05-11-07, 13:36   #39
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vi har en salig blanding av plastull og ubehandlet, men jeg må innrømme at jeg og eldstegutten ofte foretrekker plastull.

Her også. Try blir ofte for varm i ordentlig ull.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 22:27   #40
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Solgte dere ikke ubehandlet ull i helsekostbutikken du jobbet i? Jeg har kjøpt en del på Nøstebarn, men de siste bodyene kjøpte jeg hos den lokale helsebutikken (for å støtte det lokale næringsliv liksom ).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.