Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mygg i Thailand?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 21:40   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mygg i Thailand?

Nå trenger jeg litt hjelp her. Vi bedriver reiseplanlegging sammen med noen venner. Vi vil til Thailand, de vil til Kanariøyene. Deres argument mot Thailand er at de har hørt det er så mye mygg der. Er det noen thailandfarere som kan enten avkrefte eller bekrefte det? (Vi vurderer Phuket.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:45   #2
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mygg i Thailand?

Det spørs helt når dere har tenkt å dra det. Det er betraktelig mer mygg synes jeg når det er monsoontid. (Uten at jeg har noen som helst dokumentasjon annet enn egen erfaring).

Jeg ville selvsagt dratt til Thailand jeg..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:53   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Thailand er herlig!

Men ja, i noen områder er det mygg. Jeg ble spist ganske mye på da vi var der i fjor, mens andre i reisefølget ikke ble plaget i det hele tatt. Uansett ville jeg ikke latt myggen plage meg, Thailand er en flott reisemål! (vi var i Hua Hin, noen timers kjøretur fra Bangkok).

Gammel 01-11-07, 21:54   #4
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke vært i Thailand, men jeg har hørt fra venner som har vært der at det kan være mygg ja. Jeg kjenner ei som fikk denguefeber (myggbåren sykdom) da hun var der.

Akkurat det med mygg hadde ikke hindret meg i å dra.

Er det ikke mygg på kanariøyene da?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 22:05   #5
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det ikke mygg på kanariøyene da?

Nei.

Gammel 01-11-07, 22:20   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var ikke plaget av mygg. Var i Jomtien.

Vi har planlagt ny tur på nyåret

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 22:26   #7
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var i området vest for Phuket om høsten, omtrent da regnperioden var over. Da var det en del mygg og andre insekter om kvelden (men jeg ville likevel gjerne dratt på samme tid igjen).

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 23:06   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på phuket 3 uker i januar for noen år siden, og hadde ikke mygg. Derimot hadde vi tidenes mest perfekte feiretur!!! Dersom de vil til kanariøyene, og de ikke blir med til phuket så reis uten dem! Syden kan ikke måle seg med thailand. Thailand er opplevelse!!!

Gammel 01-11-07, 23:58   #9
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min stemor er fra Thailand (bankok og pattaya)

Det er mygg, men ikke mer enn her hjemme.
Men noen reagerer sterkere på dem.
Ikke alle steder det er like mye heller.
Pappa var uheldig og ble smittet med et eller annet.
Benet hans så ikke ut i ukesvis og han måtte gå på sterk antibiotika.

Men er jo sjelden det skjer da.
Han er der 2 ganger i året med sin kone.
Min søster var med en gang og hun så ikke en eneste mygg.
Så det kommer sikkert an på tiden man drar og?

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:48   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og mannen backpacket rundt i Thailand for noen år siden. Jeg kan ikke huske at vi var plaget av mygg, og jeg blir vanligvis plaget av dem.

Vi reiste i januar/februar.

Thailand anbefales definitivt!

Gammel 08-11-07, 21:50   #11
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i Thailand, Phuket, i desember for noen år siden og var overhodet ikke plaget av mygg.

Gammel 08-11-07, 21:50   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Det er betraktelig mer mygg synes jeg når det er monsoontid.

:har inntatt første rødvinsglass på 9 måneder:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:52   #13
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

:har inntatt første rødvinsglass på 9 måneder:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:58   #14
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å pjuk, ja MASSE mygg!

Gammel 08-11-07, 22:06   #15
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Å pjuk, ja MASSE mygg!

Hvor var du og når på året?

Gammel 08-11-07, 22:08   #16
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Phuket i september. Må kanskje legge til at det var regntid...

Gammel 09-11-07, 09:51   #17
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Det er betraktelig mer mygg synes jeg når det er monsoontid.

Av respekt for alle andre thailandfarere høres det da best ut om jeg drar til en kanariøy.

Takk for svar alle sammen!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.