|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva synes du om å gi gaver videre?Nå i disse julegavetider, lurer jeg på hva dere synes om å gi gaver videre?
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?En bør jo sørge for at det ikke er med kort osv da. Har noen historier der folk har fått tilbake det de selv har gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg kan godt gi bort noe jeg har fått i gave som jeg av ulike grunner ikke vil ha selv (feil størrelse, har en fra før etc.), men bare hvis det er noe jeg uansett kunne tenke meg å gi til den aktuelle mottageren. Synes ikke det er noen prinsipiell forskjell mellom ting jeg har fått og ting jeg har kjøpt, liksom.
![]() |
#5 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?
Uff da...
![]() |
#6 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Hvis jeg har fått noe jeg ikke trenger så kan jeg godt "re-gift'e" denne videre hvis jeg tror mottakeren vil ha den.
![]() |
#7 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?URGH så utrolig pinlig for de som hadde gitt dere gavene. jeg hadde fortalt dem det og gnidd inn hvor harry jeg syns det var.
![]() |
#8 |
Borte
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Gi det bort, ja. Gi det bort som gave, nei.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Synes du det var harry å gi gaven videre, eller bare å ikke sjekke om det var et kort inni?
Hvorfor ikke? :nysgjerrig:
![]() |
#10 |
padawan
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg ville aldri gitt bort noe som jeg selv ikke ville ha i bursdag/julegave. Men jeg kunne fint gitt det bort og sagt at det var noe jeg hadde fått men ikke trengte.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Hvis jeg får en bok jeg har fra før, og jeg vet at broren min ønsker seg den boken, så kan jeg ikke se noen grunn til at jeg ikke skal kunne gi ham den i bursdagsgave. Det er jo den samme boken, og den er jo min, så det kan ikke være noe "umoralsk" i å gi den bort?
![]() |
#12 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg har aldri gitt bort noe, som jule/bursdag-gave, som jeg har fått selv. Men jeg har gitt bort ting som jeg ikke har hatt bruk for, til noen som har trengt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
Jeg skjønner ikke hvorfor.
![]() |
#14 |
Borte
|
Det er en følelsesmessig greie. Jeg syns det er så utrolig hyggelig å få gaver, og liker tanken på at noen tenkte på meg da de kjøpte eller laget akkurat den tingen. Gaver som er til meg er ment å være til meg, og da syns jeg det blir feil å gi den videre. Jeg legger mye tid i gaver til andre og ville blitt litt skuffet om de ikke engang tok seg bryet med å bytte til noe de likte, men bare ga gaven videre. På samme måte syns jeg det er hyggeligst å finne på nye gaver når jeg skal gi bort noe, og ikke bare viderelevere noe jeg ikke er fornøyd med selv.
![]() |
#16 |
frakoblet
|
Hva skal man gjøre med gaver man ikke vil ha, og som noen andre kunne tenke seg, da? Hive det for så å gå å kjøpe det samme for å gi bort?
![]() |
#18 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?Jeg er enig med Skilpadda.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
padawan
Hvorfor vet jeg ikke. Det føles bare veldig feil og gi bort en gave som jeg fikk i gave og ikke selv ville ha. Men hvis jeg bare gir den bort og opplyser om at jeg ikke ville ha den, ja da følels det bedre. Ikke noe god logikk egentlig.
![]() |
#20 |
flisespikker
|
Det skjønner jeg. Men siden du sa at du kunne "gi det bort", men ikke "gi det bort som gave", lurte jeg på hvorfor du synes det første er bedre enn det andre.
Men det kan man jo ikke alltid, så det jeg tenkte på, var at dersom man gir tingen (f.eks. en bok uten byttelapp eller en film kjøpt i utlandet) til noen andre, så får man i det minste noen glede ut av det, i motsetning til at den skal stå og støver ned i hyllen sammen med dubletten.
Ja, jeg skjønner det - og jeg mener heller ikke å virke kritisk eller kranglete, jeg er bare nysgjerrig på hvordan du tenker og hvorfor.
![]() |
|
|