Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 02:53   #1
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Har dere tørketrommel?

Bestekompisen min påstår at tørketrommel er en luksusting som ikke finnes i de fleste norske husstander, så derfor lurer jeg jo litt: Har dere tørketrommel?

Gammel 10-11-07, 03:35   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Alle jeg kjenner har det, både venner og familie.

Sjelden jeg hører om folk som ikke har det faktisk.
Jeg hadde ikke overlevd uten, hehehe...
Det hadde blitt utrolig tungvindt og voldsomt irriterende.

Vi har hatt tørketrommel i 8 år og mine foreldre har hatt siden jeg var ganske liten.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´

Sist redigert av Michayla : 10-11-07 kl 15:30.
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 07:40   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kjøpte en tørketrommel brukt da vi fikk Jørgen. Har veldig lite plass til å henge opp til tørk (les:det må henge i stuen), så på vintertid tørkes det meste i maskin.

Gammel 10-11-07, 07:48   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

De fleste jeg kjenner som ikke har tørketrommel har heller ikke barn.

Innbiller meg at det er mer koblet mot behov, enn graden av "luksus".

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 08:13   #5
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har tørketrommel, ja. Kunne ikke tenkt meg å være uten.

Gammel 10-11-07, 08:19   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, me har.
Begrensar bruken til håndklær, sengetøy og ein del av barnas klær. Hadde neppe klart oss utan pga. dårlege tørkemulighetar i allerede fuktig kjellar.

Har berre hatt tørketrommel eit par år, men eg er veldig fornøyd. Alt anna som blir tørka utanom tørketrommel blir stivt. Stive håndklær, sengeklær og barneklær synes eg er greit å unngå.

Gammel 10-11-07, 08:53   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tørketrommel har jeg stort sett hatt i 20 år, og ser absolutt ikke på det som en luksusting. Om sommeren og ellers når det er vær til det tørker jeg mye ute, men ellers kan jeg ikke fatte hvordan jeg skulle fått unna klesvasken uten å fylle opp huset med våte klær overalt. Klær som tørker avgir ganske mye fuktighet i huset også.

Sist redigert av Filifjonka : 10-11-07 kl 09:00.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 08:59   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg kan ikke se hvordan jeg skulle klart å få klesvasken unnagjort uten, med mindre jeg hadde gjort om ene stuen til tørkerom.

Gammel 10-11-07, 09:04   #9
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, det har vi. Kjøpte den for ca 2 år siden, men har nesten ikke brukt den før nå i den siste tiden.
Vi holder på å pusse opp derfor har jeg omtrent ikke tørkeplass. (dvs jeg har fått stablet inn 1 1/2 tørkestativ som kan brukes.
Mot sommeren når vi blir ferdige nede kommer den nok sjelden til å bli brukt.
Ser liksom for meg strømmåleren fyke i været når jeg setter den igang.

Hele sommeren tørker jeg ute, resten av året har vi "fyrrom" der klærne tørker på en halv dag.

Gammel 10-11-07, 09:06   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kjøpte min første tørketrommel i 1986 og har gjort med helt avhengig.

Gammel 10-11-07, 09:09   #11
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Vi har.
Men den brukes ikke så mye. Tromler bare sengetøy og håndklær og slikt.
Og så er det jo kjekt om en av gutta har hatt et uhell i sengen, til dyner og overmadrasser og slikt.

B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:15   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke egen vaskemaskin, men fellesvaskeri i kjelleren med en stor og solid tørketrommel, og ting hadde vært vesentlig mer upraktis uten tilgang til tørketrommel. Vi tromler nesten alt.

Gammel 10-11-07, 09:17   #13
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja vi har tørketrommel, kjøpte den da vi skulle ha lilletrollet. Nå vet jeg ikke om jeg hadde klart meg uten...

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:18   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, brukes ikke så mye.Mest til håndklær.

Gammel 10-11-07, 09:29   #15
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Tørketrommelen brukes på nesten alt. Har ikke tørkeplass, så det var deilig å få tørketrommelen i hus!

Gammel 10-11-07, 09:31   #16
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke tørketrommel nå. Vi har hatt, men den gikk i stykker i vår og siden vi skulle flytte bestemte vi oss for å vente med å kjøpe ny til vi hadde gjort det. Jeg trodde at det skulle bli greit uten om sommeren, men med den våte sommeren vi hadde i Bergen var det faktisk ganske stressende.

Med andre ord. Vi skal kjøpe oss tørketrommel når jeg får litt mer orden på vaskekjelleren. Når man har barn (og i hvert fall når man bor i Bergen) regner jeg ikke tørketrommel som ren luksus, men som noe som gjør livet veldig mye enklere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:32   #17
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Ja, vi har tørketrommel. Vet nesten ikke hvordan jeg skulle klart meg uten.

Gammel 10-11-07, 09:32   #18
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Ja, det har jeg! Senest i går vasket jeg en dunjakke. Uten tørketrommel hadde jakken blitt ødelagt.

Bruker tørketrommelen mest til håndklær.

Gammel 10-11-07, 09:58   #19
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Det tror jeg du har rett i.

Vi bruker den ikke til alt, mest til håndklær, sengetøy og kluter.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 10:00   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Nettopp. ALLE jeg kjenner som ikke har tørketrommel har heller ikke barn. Når man har barn er det ikke lenger snakk om "luksus" men ofte et reelt behov. Vi har ikke plass til tørkestativ, overhodet ikke. Da må det stå midt i stua, og gjerne TO stykker siden vi vasker så mye klær. Nei takk, det ser jo helt jalla ut.
Fjernt å påstå at det er en luksusting, men det måtte jo komme fra en mann.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.