Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullgensere

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 14:37   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ullgensere

Ettersom jeg (og resten av familien) er totalt inkompetente eller giddasløse hva gjelder hjemmestrikket, og ettersom jeg trenger ullgensere til Amanda, så spør jeg her om noen av dere vet om noen web-butikker som selger varme ullgensere, altså ikke undertøystrøyer, men tykkere gode gensere.

Gammel 12-11-07, 14:40   #2
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Ullgensere

www.nostebarn.no

De har noen veldig gode ribbestrikkede gensere (de bruker vi mest, fantastiske), og rillestrikket jakker i ubehandlet ull.
Samt ullfleece jakker med glidelås, og noen med hette og knapper.
Nøstebarn er jo vidunderlig ull da, og jeg har alltid vært fornøyd med kvaliteten.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:50   #3
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullgensere

Vi har også ribbegenserene fra Nøstbarn til begge ungene. Utrolig deilige gensere. Skulle ønsker de hadde i voksenstr. også.

Gammel 12-11-07, 14:52   #4
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

www.barnashage.no har også tykke, deilige ullgensere. Kjøpte en til eldstemann og er veldig fornøyd, er i ubehandlet ull.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:53   #5
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Er disse ribbegenserne fra Nøstebarn trange i halsen? Amanda har ganske stort hode, og ofte er pologensere og høyhalsede gensere et mareritt å dra på og hun skriker og får nesten klaus før jeg er ferdig....

Gammel 12-11-07, 14:55   #6
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

www.barnashage.no har også tykke, deilige ullgensere. Kjøpte en til eldstemann og er veldig fornøyd, er i ubehandlet ull.

Her var det noen fine også ja! Vet du hvordan de faller i størrelse. Amanda bruker mellom 92-98 men jeg ser at str. under er 86-92, og er redd for at kanskje det blir for lite og at 98-104 blir altfor stort.

Gammel 12-11-07, 14:56   #7
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Denne kjøpte vi, bare i blå, og den er ikke trang i halsen. Ull er tøyelig så ville ikke bekymret meg for det.

Gammel 12-11-07, 14:58   #8
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Her var det noen fine også ja! Vet du hvordan de faller i størrelse. Amanda bruker mellom 92-98 men jeg ser at str. under er 86-92, og er redd for at kanskje det blir for lite og at 98-104 blir altfor stort.

Min gutt er straks 3 år og jeg kjøpte 98-104, den passer fint, litt å gå på men det er bare til å brette opp ermene litt, så har du den neste sesong også. Jeg kjøpte en i 110-116 også, men den svømmer han litt i.

Gammel 12-11-07, 15:02   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Ullgensere

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Skulle ønsker de hadde i voksenstr. også.

De er ikke trange i halsen nei, avkommet får panikk om genseren skulle henge igjen på noe som helst vis så hodet hennes er "stuck" inni, men det gjør ikke disse.
Det gjør ikke noe å kjøpe litt stort, bare brett opp armene, så har du neste sesong også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:04   #10
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er disse ribbegenserne fra Nøstebarn trange i halsen? Amanda har ganske stort hode, og ofte er pologensere og høyhalsede gensere et mareritt å dra på og hun skriker og får nesten klaus før jeg er ferdig....

Nei de er ikke trange. Veldig enkle å dra på faktisk.

Gammel 12-11-07, 15:07   #11
Elin

Elin sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Ullgensere

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

De er ikke trange i halsen nei, avkommet får panikk om genseren skulle henge igjen på noe som helst vis så hodet hennes er "stuck" inni, men det gjør ikke disse.

Det er nøyaktig beskrivelse på min datter du forklarer her!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.