|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
Sprinkelseng, odde målVi har en sprinkelseng fra Ikea og en madrass fra Babyshop. Ikeasenga hadde en rammemadrass (også fra Ikea - nå ødelagt) som angivelig var 60x120cm. Babyshopmadrassen er merket "60x120cm". Problemet er at madrassen er noen centimeter for stor for senga, både i lengde og bredde.
|
|
|
|
#2 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sprinkelseng, odde målIkea sprinkelseng er 55x115cm.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Sprinkelseng, odde målIkea har andre mål sånn er det bare. Det gjelder sengetøy også, men der er ikke så mye at det er vanskelig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
superbruker
|
Sv: Sprinkelseng, odde målIkea har svenske standarmål. Jysk selger madrasser i 55*115 og de fleste butikker kan skaffe det. Ellers må det bli en tur over grensen hvis du ikke bor for langt unna.
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Sprinkelseng, odde målTrodde IKEA nå hadde byttet mål på sine senger? Men senger som er over 6-7 måneder gammel har 115x55 mål ja. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Sprinkelseng, odde mål
Det tror jeg også de har gjort. Så en plakat om dette på IKEA for en stund siden. Vi har IKEA-seng og har kjøpt en madrass på Babyshop som var tilpasset den. De hadde kun en type madrass, og det er ikke sikkert de har den fortsatt. Men du kan jo prøve. |
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Sprinkelseng, odde målJeg vet man kunne kjøpe 55*115cm på Jysk før. Flere typer madrasser.
|
|
|
|
#9 |
|
*_*
|
Sv: Sprinkelseng, odde målIkea har nye standardmål nå, ja. Litt forseint, selvsagt.
|
|
|
|
#10 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sprinkelseng, odde målHar ikea forandret målene på dyner også? Og sengetøy? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Sprinkelseng, odde målHar du sjekket at den ikke passer oppi da?
|
|
|
#12 |
|
*_*
|
Sv: Sprinkelseng, odde målJepp, madrassen ligger som et lokk på toppen av senga og kommer ikke nedi.
|
|
|
|
#14 |
|
*_*
|
Sv: Sprinkelseng, odde målJo, nå selger de senger i 60x120 på Ikea. Men jeg lar ideologien om minsket forbruk seire og kjøper brukt seng. Synes det er bedre enn å kjøpe brukt madrass.
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Sprinkelseng, odde målGODT jeg leste denne tråden nå, for jeg har automatisk gått ut fra at Ikeas madrasser passer til sprinkelsengen vår siden den er kjøpt på Ikea. Men den er jo kjøpt i 2003, og da var det altså andre mål på sengene enn i dag? Må få tatt mål av den og gitt beskjed til svigermor siden hun vil kjøpe madrassen.
|
![]() |
|
|