Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarnull - kløfri?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 13:49   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Nøstebarnull - kløfri?

Kort fortalt så er storebror supervrang på å ha på klær. Pologensere kan vi vare glemme.
Han tar alltid av seg gensere og har stort sett kun på t-skjorte når jeg henter han på SFO. Frøken har sagt at det er litt kjølig på skolen sånn at de bør ha på seg litt klær....
har kjøpt en type langermet t-skjortemodell i bomull oghan har hatt på den da.
Riktignok har vi snakket masse om det etter at han begynte på skolen og han har nok blitt bedre. Vi har hatt mange kranglerunder på dette. Han river av seg klærne så fort han har mulighet.

Lurer litt på å kjøpe kortermet og langermet undertrøye på Nøstebarn. (PÅ nett) HAr lest så mye positivt om disse klærne så jeg har litt lyst til å prøve. Men de er jo steikdyre så hvis han ikke vil gå med de heller så blir det jo dyrt....

Er de virkelig helt kløfri?? Han er skikkelig vàr på dette. Har kjøpt en undertrøye fra JANUS men den kan jeg bare glemme... er det sånn type ull???

Gammel 15-11-07, 13:53   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnull - kløfri??

Snupp orker ikke å bruke Nøstebarnull, men det er nok fordi han i likhet med sin mor reagerer på lanolinen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:02   #3
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg vil anbefale deg å prøve Dobbel Solan & Ludvig. Det er ull med et tynt lag polyester under, slik at de er utrolig myke og gode. Storebror har to slike sett som han bruker om hverandre i bhg.
Jeg betalte 199,- pr. del.

Gammel 15-11-07, 14:05   #4
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Hva din gutt vil mene om Nøstebarn tørr jeg ikke si noe om. Det jeg vet, er at jeg ikke syns Nøstebarn klør. Jeg går mye i Nøstebarn-ull, og jeg syns det er veldig behagelig. Jeg vil anbefale at dersom du skal handle hos Nøstebarn, så kjøper du klær som inneholder 30% silke, de er enda mykere og behageligere, og mer slitesterke.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 14:28   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnull - kløfri?

Storebror her i huset har alltid blitt krakilsk om jeg har tatt på ham ull som klør. Han har stort sett bare brukt Janus oppigjennom, men har nå fått et sett med nøstebarn-undertøy (en genser og en stillongs). Han klager ikke, han elsker det, og bor i det hele tiden. VIl helst bare ha det på seg for det er så mykt og deilig. Det hender han påstår at halsen vi har kjøpt til ham fra nøstebarn klør litt med en gang vi tar den på, men det går over med en gang den blir varm (dvs etter et halvt minutt eller så).

Gammel 15-11-07, 14:48   #6
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

DM, er det ren ull eller ull med silke?

Gammel 15-11-07, 15:16   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har selv to gensere fra Nøstebarn, en i merinoull og en i ull/silke. Den i ull/silke klør ikke, men jeg synes den i merinoull klør litt. I hvert fall med en gang man tar den på.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:22   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ull og silke ser jeg i nakken hans, det samme med stillongsen.

Gammel 15-11-07, 15:36   #9
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan bare varmt anbefale ull og silke blandingene.
Solan og Ludvig er også et veldig godt forslag..

Gammel 15-11-07, 16:28   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest at mange mener at Nøstebarnull ikke klør. Jeg synes nøstebarnull er veldig bra, men sannelig, klør det. Når storebror skal kle seg i ullklær velger han ikke nøstebarnklær fordi han synes det klør verre enn de andre ullklærne. Minstemann hos oss får voldsomt eksem av nøstebarn pga. lanolinen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 18:31   #11
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Nei kløfri er den kanskje ikke - Nøstebarnullen. Jeg har imidlertid god erfaring med både ull og ull/silke derfra. Mine unger "klør" av det meste, men Nøstebarn går helt greit. Anbefaler - som andre har nevnt her - ull/silke produktene deres. Det er også viktig å huske på at ull kan "klø" litt før den blir varm.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 19:09   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ull silke fra Nøstebarn klør ikke syns jeg. Jeg har en singlet derfra selv, så det er selvprøvd. Sikkert lurt å velge en modell som har litt "utrigning" siden tøy mot halsen kan irritere uavhengig av materiale.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.