|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøstebarnull - kløfri?Kort fortalt så er storebror supervrang på å ha på klær. Pologensere kan vi vare glemme.
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nøstebarnull - kløfri??Jeg vil anbefale deg å prøve Dobbel Solan & Ludvig. Det er ull med et tynt lag polyester under, slik at de er utrolig myke og gode. Storebror har to slike sett som han bruker om hverandre i bhg.
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nøstebarnull - kløfri??Hva din gutt vil mene om Nøstebarn tørr jeg ikke si noe om. Det jeg vet, er at jeg ikke syns Nøstebarn klør. Jeg går mye i Nøstebarn-ull, og jeg syns det er veldig behagelig. Jeg vil anbefale at dersom du skal handle hos Nøstebarn, så kjøper du klær som inneholder 30% silke, de er enda mykere og behageligere, og mer slitesterke. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarnull - kløfri?Storebror her i huset har alltid blitt krakilsk om jeg har tatt på ham ull som klør. Han har stort sett bare brukt Janus oppigjennom, men har nå fått et sett med nøstebarn-undertøy (en genser og en stillongs). Han klager ikke, han elsker det, og bor i det hele tiden. VIl helst bare ha det på seg for det er så mykt og deilig. Det hender han påstår at halsen vi har kjøpt til ham fra nøstebarn klør litt med en gang vi tar den på, men det går over med en gang den blir varm (dvs etter et halvt minutt eller så).
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Nøstebarnull - kløfri?DM, er det ren ull eller ull med silke?
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Nøstebarnull - kløfri?Jeg har selv to gensere fra Nøstebarn, en i merinoull og en i ull/silke. Den i ull/silke klør ikke, men jeg synes den i merinoull klør litt. I hvert fall med en gang man tar den på. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nøstebarnull - kløfri?Jeg har lest at mange mener at Nøstebarnull ikke klør. Jeg synes nøstebarnull er veldig bra, men sannelig, klør det. Når storebror skal kle seg i ullklær velger han ikke nøstebarnklær fordi han synes det klør verre enn de andre ullklærne. Minstemann hos oss får voldsomt eksem av nøstebarn pga. lanolinen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarnull - kløfri?Nei kløfri er den kanskje ikke - Nøstebarnullen. Jeg har imidlertid god erfaring med både ull og ull/silke derfra. Mine unger "klør" av det meste, men Nøstebarn går helt greit. Anbefaler - som andre har nevnt her - ull/silke produktene deres. Det er også viktig å huske på at ull kan "klø" litt før den blir varm. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nøstebarnull - kløfri?Ull silke fra Nøstebarn klør ikke syns jeg. Jeg har en singlet derfra selv, så det er selvprøvd. Sikkert lurt å velge en modell som har litt "utrigning" siden tøy mot halsen kan irritere uavhengig av materiale. |
|
|
|
![]() |
|
|