Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bruker dere "jukse-ost?"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-07, 11:54   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere "jukse-ost?"

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De der pakkene med revet ost fra Tine er safe ja. Den med 4 oster er snadder.

Du tror vel ikke jeg bruker noen andre?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 11:57   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe nei jeg vet du bruker den. Jeg elsker alle, men den er best.

Gammel 19-11-07, 11:59   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde fått en pakke "solraps" i huset før helgen. Det var skivet gule ostelignende greier. Smakte på det i går, fysj og æsj.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:01   #24
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Aldri, men bruker innimellom ferdig revet ost. Men ser nøye på pakken.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:07   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg hadde fått en pakke "solraps" i huset før helgen. Det var skivet gule ostelignende greier. Smakte på det i går, fysj og æsj.

Æsj ja, den kommer jeg aldri til å spise. Holder meg glatt unna lettprodukter, heller ekte vare.

Gammel 19-11-07, 12:13   #26
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Bare hvis jeg (mannen, helst) kjøper feil.

Dollys har vi sluttet å kjøpe pga fakeost, så vidt jeg vet bruker Peppes ennå ordentligost, men detter er jo et kostnadsspørsmål for disse kjedene.

Gammel 19-11-07, 12:14   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøsses - det visste jeg faktisk ikke!

Men akkurat nå kjenner jeg at jeg er veldig fornøyd med at vi aldri har giddet å bruke penger på det produktet og heller revet osten selv.

Gammel 19-11-07, 12:19   #28
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper det ikke selv, og har ingen planer om å gjøre det i framtida heller, men vi spiser på Dolly Dimple ca. en gang i året.

Gammel 19-11-07, 12:20   #29
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Herreguuud, nå har jeg lyst på pizza...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:38   #30
Frantzen
Passiv

Standard

Nei, den jukseosten syns jeg ikke er god.

Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:42   #31
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm...hvis dolly bruker den, så kan de vel ikke skrive OST i menyen??

Jeg bruker den ikke.

Gammel 19-11-07, 12:47   #32
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Æsj ja, den kommer jeg aldri til å spise. Holder meg glatt unna lettprodukter, heller ekte vare.

Jeg hadde allerede sagt nei takk til mere, men måtte jo smake før jeg kastet, det er ikke mye jeg har vansker med å svelge men dette var ILLE.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:52   #33
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Siden jeg forutinntatt mener at etterligninger, lettprodukter osv. er møkk, har jeg ikke prøvd latesomost selv. Men jeg lurte barna til å prøve. De har fått god matoppdragelse og rynket på nesen og lurte fælt på hvorfor jeg hadde kjøpt slik vond ost. Det er barna sine det som kan å gjøre en mor glad.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 12:56   #34
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Nei, aldri.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 13:18   #35
TBM
Passiv

Standard

Sv: Re: Bruker dere "jukse-ost?"

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jukseost

Ja, i grunn, med full intensjon.
Spiser bare Vita Hjertego' Gul ost. Der er 97,7% av melkefettet erstattet med raps- og solsikkeolje, og det synes jeg er glimrende.
Den inneholder jo litt melk da, og ikke billig palmeolje, men dog.

Det gjør vi også - spiser det som et eller annet departement har gått med på at ikke kan kalles ost.

(Fordi det er så sunt og mye bedre for kroppen at det kan være en for stor konkurrent for store statsbeskyttede Tine...)

Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 13:23   #36
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble lurt helt i starten da dette kom og trodde det var en slags First price-ost eller noe sånt, men da dette dukket opp som tema, ble jeg nøyere på å lese på pakningen og sikre meg at det virkelig var ost jeg fikk tak i.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 13:26   #37
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, vi spiser ikke det fordi det inneholder melk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 13:34   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg liker at ting er det de gir seg ut for å være. Kjøper andre typer ferdigrevet ost.

Men jeg syns saken er litt overdrevet. Så vidt jeg vet er det ikke noe usunt eller galt med denne osten? Plantefett er vel ikke noe verre enn fjøsfett, egentlig? (Iset: Ikke svar! )

Gammel 19-11-07, 13:40   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men jeg syns saken er litt overdrevet. Så vidt jeg vet er det ikke noe usunt eller galt med denne osten? Plantefett er vel ikke noe verre enn fjøsfett, egentlig? (Iset: Ikke svar! )

MÅÅ bare si at palmeolje er mettet fett (hvor lite usunt jeg mener det er skal jeg ikke si noe om ).

Gammel 19-11-07, 13:48   #40
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes forsåvidt det er greitt med jukseprodukter på markedet så lenge det går klart frem at det ikke er "ekte vare". Når jeg skal kjøpe ost vil jeg ha ost, ikke noe som ligner. Jeg vil ikke bli lurt.

Jeg kjøper ikke slike produkter, mest av prinsipp. Når intensjonen er å lage noe som er så likt som mulig et annet produkt blir resultatet gjerne at det må tilsettes massevis av kjemikalier for å få riktige egenskaper og smak. Det har jeg lite sans for.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.