|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Princess Skids and Scars
|
DVD-opptaker med harddiskJeg tror min kjære skal få dette til jul, men jeg har ikke så veldig mye peiling på slikt. Jeg vet at det må være harddisk, og helst redigeringsmuligheter. Anbefal meg en? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kidding, right?
|
Sv: DVD opptaker med harddisk.Jeg har akkurat sittet i et døgn nesten og bannet mens jeg har installert en sånn en. Fy og fy, kompliserte greier. Velg en som er LETT å bruke, med mindre dere er veldig gode på dippedutt-bruk.
|
|
|
|
#3 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DVD opptaker med harddisk.På den vi har kan vi lagre 80 timer på harddisken. Men den bråker ganske mye, høy susing. Men til gjengjeld er det den eneste vi har som tar brente dvder. Det gjør ikke 2 dvdspillere, playstation 2 og 3. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: DVD opptaker med harddisk.80 timer? Hvor mange GB er det tro? Har fått inntrykk av at kjære vil ha minst 160 GB. Miss Norway: Nei vi er ganske dårlige på duppeditter, så funksjonalitet bør settes høyt. Du som akkuratt har kjøpt, hvordan valgte du? Har sett på tester på dinside men de er jo fra 2003 og slikt. Regner med at teknologien er litt annerledes nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DVD opptaker med harddisk.Vi har en PVR (digital tuner, er det ikke det?) som kan ta opp fra tv, sette tv på pause osv. Veldig praktisk sak. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: DVD opptaker med harddisk.Vår kan gjøre alt det du beskriver, men husker jeg hva den heter? |
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: DVD opptaker med harddiskVi har Samsung et eller annet, 160GB. Den er grei egentlig altså, ikke vanskelig å bruke (ta opp, spille av og sånne ting). Men vanskelig å KOBLE, siden vi har digitalTV med dekoderboks og jeg ikke begriper koblingsoversikten som er i bruksanvisningen. Men man kan jo spørre i butikken, evt smiske seg til en installasjon.
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: DVD opptaker med harddiskVi har denne Phillips HDD/DVD opptakeren/avspiller, den har 160 GB lagringskapasitet og er fornøyd med den, det eneste er at jeg ikke kan koble til en ekstern harddisk sånn at spilleren kan lese direkte av, det må brennes til DVD-plater først.
|
|
|
#10 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: DVD opptaker med harddiskDen så bra ut, og bra pris. Ser ikke for meg at vi skal langtidsspare så mye at vi ikke kan ta oss bryet med å brenne på dvd først. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: DVD opptaker med harddiskHvis dere skal reidigere og brenne ut på DVD plater er Panasonic veldig bra. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: DVD opptaker med harddisk
Vet ikke om du er ferdigoppkoblet, jeg men. Problemet er jo at man ønsker å kunne ta opp fra dekoder inn på DVDopptaker, mens man ser noe annet, ikke sant?
|
|
|
#13 |
|
Kidding, right?
|
Nemlig. Det var sånn jeg også fikk at det måtte bil - at antennesignalet måtte inn i dekoderen og ikke inn i DVDopptaker slik som skjemaet i bruksanvisningen insisterte på (i scenariet der dekoder var inkludert) og så nærmest "seriekobles" rundt.
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Det er riktig, det er derfor jeg endte opp med også å ha analogsignal til alle enhetene.
Jeg ville ha det sånn at jeg kan ta opp på en ting på DVD-opptakeren (analog) mens jeg ser på TV med dekoder (dvs de gangene jeg vil se nrk 3 men ta opp noe annet. )
|
|
|
#15 |
|
Kidding, right?
|
Ah. Get it.
|
|
|
|
#17 |
|
<*(((<
|
Sv: DVD-opptaker med harddiskJeg har også en (litt eldre) Phillips HD-opptaker, og endte med å koble samme løypa som Esme og Miss Norway (men jeg mener at det stod slik i manualen, om enn innmari krøkkete). |
|
|
|
![]() |
|
|