|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tilpasser tittel
|
Nøstebarn-vaskemidletNå tar jeg litt av her..
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarn-vaskemidletHvis du har ubehandlet ull i hus så er det et must, du ødelegger den med milo. Men til "vanlig" ull funker milo helt greit. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tilpasser tittel
|
Sv: Nøstebarn-vaskemidletJa, det er det jeg tror jeg har lært nå.. En singlet jeg elsker har jeg bare vasket i milo. Den er ca et år gammel.. Den begynte å få hull, uten at jeg helt vet hvorfor. For å redde resten av budsjettet og beholdningen, må jeg kjøpe det.. Må prøve hvertfall.
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarn-vaskemidletHvis du vasker ubehandlet ull med milo, så vil miloen fjerne det naturlige fettlaget som er i ullen og ødelegge lage hull, så du må ha et spesialvaskemiddel for ubehandlet ull. Det finnes vel litt forskjellig. Jeg har hørt noen (var det Hattifnatten?) som snakker om en sitronssåpe eller noe. Men jeg synes nøstebarn sin såpe fungerer veldig bra jeg (den flytende).
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Nøstebarn-vaskemidletNøstebarnssåpen funker fint, i tillegg setter jeg inn tingene med lanolin innimellom. Da lukter det deilig sau på badet.
|
|
|
#7 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarn-vaskemidletJeg bruker nøstebarnvaskemiddelet til all ulla vår, også plastull. Det er det beste, og det tar faktisk bort babybæsjflekker. Men hvis du skal bestille uansett, vel jeg anbefale at du slenger med en ullkur med lanolin, da pleier du virkelig ullklærne dine.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nøstebarn-vaskemidlet
Jeg har nok ikke snakket om sitronsåpe, men jeg har sikkert nevnt en helt del andre vaskemidler for ull som ikke selges på Nøstebarn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarn-vaskemidletHvordan vet man om ulla er ubehandlet? |
|