Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nøstebarn-vaskemidlet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-07, 17:01   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Nøstebarn-vaskemidlet

Nå tar jeg litt av her..

Men skal jeg kjøpe det, eller er det bare dritt? Jeg bruker milo nå, men jeg skjønner at det er en døds-synd å regne..

Gammel 21-11-07, 17:34   #2
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nøstebarn-vaskemidlet

Hvis du har ubehandlet ull i hus så er det et must, du ødelegger den med milo. Men til "vanlig" ull funker milo helt greit.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:42   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er det jeg tror jeg har lært nå.. En singlet jeg elsker har jeg bare vasket i milo. Den er ca et år gammel.. Den begynte å få hull, uten at jeg helt vet hvorfor. For å redde resten av budsjettet og beholdningen, må jeg kjøpe det.. Må prøve hvertfall.

Gammel 25-11-07, 09:12   #4
iana
safariqueen

iana sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Hvis du har ubehandlet ull i hus så er det et must, du ødelegger den med milo. Men til "vanlig" ull funker milo helt greit.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:40   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du vasker ubehandlet ull med milo, så vil miloen fjerne det naturlige fettlaget som er i ullen og ødelegge lage hull, så du må ha et spesialvaskemiddel for ubehandlet ull. Det finnes vel litt forskjellig. Jeg har hørt noen (var det Hattifnatten?) som snakker om en sitronssåpe eller noe. Men jeg synes nøstebarn sin såpe fungerer veldig bra jeg (den flytende).

Gammel 25-11-07, 11:58   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarnssåpen funker fint, i tillegg setter jeg inn tingene med lanolin innimellom. Da lukter det deilig sau på badet.

Gammel 25-11-07, 12:32   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker nøstebarnvaskemiddelet til all ulla vår, også plastull. Det er det beste, og det tar faktisk bort babybæsjflekker. Men hvis du skal bestille uansett, vel jeg anbefale at du slenger med en ullkur med lanolin, da pleier du virkelig ullklærne dine.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:56   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvis du vasker ubehandlet ull med milo, så vil miloen fjerne det naturlige fettlaget som er i ullen og ødelegge lage hull, så du må ha et spesialvaskemiddel for ubehandlet ull. Det finnes vel litt forskjellig. Jeg har hørt noen (var det Hattifnatten?) som snakker om en sitronssåpe eller noe. Men jeg synes nøstebarn sin såpe fungerer veldig bra jeg (den flytende).

Jeg har nok ikke snakket om sitronsåpe, men jeg har sikkert nevnt en helt del andre vaskemidler for ull som ikke selges på Nøstebarn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:06   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Hvordan vet man om ulla er ubehandlet?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:13   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Hvordan vet man om ulla er ubehandlet?

Den er dyr.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 20:27   #11
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Den er dyr.

det har jeg lurt på også, og jeg fikk svar.. Se her.

Gammel 25-11-07, 20:53   #12
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeje, plastull funker fint for oss.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 23:13   #13
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Her også.. Har en god blanding..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:33.