|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vinterdress til 1-åring?Minstemann skal begynne i barnehage i februar, er en maritim barnehage ved kysten der det regner og blåser mye. De er mye ute og på sjøen, men vil tro det blir litt begrenset for de minste. Hva slags dress skal jeg kjøpe til han? Synes Reima sine ser så stive ut for de små, og Troll er jeg redd ikke er vanntett nok? Holder det kanskje med en "billig-dress" siden han er så liten? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Barnehagen skryter uhemmet av Ticket2heaven dressen til Lillebror. Han er 2 år. Dressen er romslig og god. Baggy modell.
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Reflex sine dresser er jo veldig kurrante synes jeg (og prisen ikke minst) Jeg har helt klart prioritert både vanntett og vindtett i en maritim barnehage - og om de billige dressene dekker dette behovet vet ikke jeg...
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Jeg så i den siste testen til Foreldre og Barn, at reima og noen andre dyre var de beste, og at også en dress fra europris kom i samme klasse på vantetthet mener jeg å huske. (Noen som har bladet? Jeg bare leste det hos en venninne.)
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterdress til 1-åring?Eg brukte bevernylon-dress (billig frå H&M) til lille A då han starta i barnehage i ein alder av 8 mnd. Den var perfekt til kystklima for den er både varm, vindtett og vannavstøtande. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Det er jo uansett begrenset hvor mye de er ute, de sover nok en del og?
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vinterdress til 1-åring?Barna har god bevegelighet i Reima dressen, de minste i barnehagen til storesøster har ingen problemer med å gå selv om de akkurat har begynt med det. Europris dressen synes jeg virket litt stiv, ikke noe jeg ville valgt til en 1-åring, men tenkte å prøve den til 3-åringen min, som skift i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?
Det mener jeg også. Men jeg vil anbefale deg å bruke rematec pluss. Den er sterkere, og vi er kjempefornøyd!
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Prøver Skogstad sin i år, og er hittil veldig fornøyd. Men vi får se etter den er brukt noen mnd
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Er
|
|
|
#13 |
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Takk for alle svar. Han sover ikke mye om dagen nei, max en time eller to. Ser at flesteparten anbefaler reimatec, men de babymodellene jeg har sett i butikken virker så stive synes jeg. Ticket prøvde jeg til eldstemann, men fasongen passer ikke til mine tynne barn. Har ingen å arve fra og jeg synes det er så dyrt å betale 1000 kr for en dress han kanskje bare har i 3 mnd før våren kommer. Kanskje Reflex kan overraske positivt? De har jo greie priser. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vinterdress til 1-åring?Den første vinteren LilleVenn gikk i barnehage, hadde vi Reima tec dress. Den var lett og aldeles ikke stiv (men det er jo noen år siden, så modellene kan jo ha endret seg.). Vanntett var den også. Senere har vi hatt Troll. Den er enda mykere og minst like vann og vindtett. Passer veldig godt i et vått og forblåst vestlandsklima.... Sist redigert av løve70 : 21-11-07 kl 21:37. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Vinterdress til 1-åring?Jeg hadde kjøpt reflex sin.
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Vinterdress til 1-åring?Du kan få en Reimatec babymodell av meg (mot porto). Jeg fikk den selv gratis av ei her på FP i fjor. Den er mørkeblå og litt slitt på knær og litt reveti fôret. Lillebror brukte den i hele fjor vinter og var ikke våt en eneste gang. Jeg tror den er str 80...
|
|
|
#18 |
|
Står på egne ben
Sv: Vinterdress til 1-åring?1-åringen min har P.o.P. vinterdress nå. Er veldig fornøyd med den. Vi har en Reimatec babymodell liggense på vent til snøen kommer. Liker den godt siden den har varmeplate i rompa, men han krabber og skrubber overalt siden han ikke går ennå, og jeg synes ikke Reimatec dressen tåler det så godt uten å bli veldig fort slitt. Synes det er mere snødress. P.o.P. dressen er vindtett og vanntett. Den har også en sånn fin vrangbord på armene hvor han kan putte tommelen inni. Han vil jo ikke ha votter på, så da er ullvanter og denne mansjettet løsningen for varme hender. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Oi, mener du det? Det er jo kjempesnilt. |