Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lime fliser på fliser?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 13:14   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Lime fliser på fliser?

Går det an ?
Over kjøkkenbenken?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 13:28   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lime fliser på fliser?

Det er nok mulig, vet at enkelte har opptil tre lag med fliser på badegulvet, men om det er praktisk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 13:30   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

"Eksperten" min sier; nei, fyfy!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 13:36   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

"Eksperten" min sier; nei, fyfy!

Flott.
Da må vi knuse de ned. Stønn. Er det en tidkrevede jobb tror dere?
Har aldri gjort det.

Gammel 24-11-07, 13:39   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mener at jeg har sett at noen har malt over de, kunne det være en mulighet?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 13:42   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Flott.
Har aldri gjort det.

Nei det er det ikke- Dere lager en åpning også kjører der på. Det blir litt gris da.

Gammel 24-11-07, 13:45   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det er litt jobb å få ned de gamle flisene, men resultatet blir så fint at du glemmer det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 17:09   #8
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Enn flis oppå våtromstapet?

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 18:01   #9
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Nei det er det ikke- Dere lager en åpning også kjører der på. Det blir litt gris da.

Signerer. Tar ikke lang tid.

Men anbefaler dere å ikke putte alle de gamle flisen i en pose for å bære dem ut, blir fort tungt! :erfart:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 19:59   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MiaPia, her.

Enn flis oppå våtromstapet?

Vi fikk anbefalt fra fliselegger å rive våtromstapeten (tykkere enn vanlig tapet), men den var utrolig grei å rive ned, så det gikk så lett som bare det.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:23   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer mest på hvilke fliser du skal ha.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:24   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Ja det lurer i grunn jeg også på. Men noen som ikke er svarte er ihvertfall planen.

Har du noen tips?
Husker du hadde noen fine fliser på badet nede fra et bilde tidligere i år.

Gammel 24-11-07, 22:27   #13
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spurt om det samme på flere flisbutikker og fått til svar at det ikke er noe problem. Men, at det da er en fordel at den flisa du skal legge på over er samme størrelse eller større enn den du legger over. Det er ikke en umulighet dersom den er mindre, men det er mer krevende å få det pent. Alle svarte forresten at de selv ikke ville tatt seg bryet med å fjerne de gamle flisene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:34   #14
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk beskjed om å bruke en spesiell primer dersom vi skulle legge fliser over de gamle flisene. En som gav mer heft.
Våre fliser var imidlertid så enkle å fjerne at vi valgte det på veggen, mens vi på rundt induksjonstoppen la fliser oppå de gamle.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:35   #15
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Flott.
Har aldri gjort det.

Vi kjøpte nye fliser til å ha over kjøkkenbenken i april. Tiden gikk og gikk de kom ikke på plass av seg selv. Så en dag i september, flyttet jeg ut kjøleskapet og tenkte å begynne å knuse flisene selv. (Ca 3 m2).
Spør pent min mann om han kan vise meg hvordan jeg begynner, og 40 min. senere hadde han knust alle flisene. Ble en del støv, men det var gjort på noen timer inkl. rydding og vasking.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:35   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja det lurer i grunn jeg også på. Men noen som ikke er svarte er ihvertfall planen.

Har du noen tips?
Husker du hadde noen fine fliser på badet nede fra et bilde tidligere i år.

Grå mosaikk eller store, matte hvite?

Jeg har lyst på hvite, små rektangulære med fasett over komfyren, men det blir nok ikke i år.

Gammel 24-11-07, 22:44   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Hva er fasett?

Ja de var flotte de grå. Blir nok for mørke til et kjøkken som vårt. Men på et bad derimot!

Jeg tror vi må ha noen veldig lyse, og litt små, på kjøkkenet, men de trenger ikke å være pittesmå.
Jeg bare drømmer som vanlig. Mannen mener selvsagt jeg er gal som tenker på dette nå så nærme forestående begivenheter her i huset. Det er kanskje en eller annen rar form for redebygging...

Gammel 24-11-07, 22:47   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Hva er fasett?

Ja de var flotte de grå. Blir nok for mørke til et kjøkken som vårt. Men på et bad derimot!

Jeg tror vi må ha noen veldig lyse, og litt små, på kjøkkenet, men de trenger ikke å være pittesmå.
Jeg bare drømmer som vanlig. Mannen mener selvsagt jeg er gal som tenker på dette nå så nærme forestående begivenheter her i huset. Det er kanskje en eller annen rar form for redebygging...

Sånne skrå i kantene.

Gammel 25-11-07, 00:51   #19
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

En murer venn av meg la flis på flisen her. Faktisk var flisene mindre enn de gamle også. Men han er jo ganske proff da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:01   #20
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruk ett brekkjern å fjern de med. Kjapt og enkelt. Brekk de bare ned. Går så greit at. Jeg ville i allefall fjernet de gamle flisene før jeg satt på nye, selv om det sikkert går ann å lime nye fliser på de gamle.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.