|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
VognhjelpAndremann kommer i starten av mai og da fyller storebror tre i midten av juli. Jeg har vunnet en Stokke Xplory, men vil ha en ekstravogn i tilfelle snø eller litt røffere turer. Nå bruker vi vogn mye til S. Han har akkurat sluttet å sove i den på dagtid, men den brukes mye på turer. Til sommeren skal vi ha fri i to måneder. Da er altså ikke S i barnehagen og det blir sikkert en del turer og småreising til slekt og venner. Jeg ser for meg at da kan det være veldig greit å ha enten ståbrett eller en tvillingvogn, siden det kan bli mye trasking, eller undervurderer jeg utviklingen som kommer til å skje på et halvt år? Slutter han helt med vogn på den tiden?
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VognhjelpEg synest P&T verkar som eit godt val i din situasjon eg, AR. Ståbrett er vel ikkje noko til lange turar. Det vert tungt for ein liten kropp å stå så lenge i ro. I tillegg utfyller den vel Xplory veldig godt. P&T er, så vidt eg har forstått, ei robust vogn som passar godt i ulendt terreng. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Vognhjelp
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: VognhjelpJeg tror også Phil & Teds er et godt alternativ, da din eldste sikkert ikke vil sitte i vogn hele tida.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Re: Vognhjelp
Jeg har sett endel av disse vognene rundt om.. Men jeg synes det virker så trist for en liten baby å ligge der i "underetasjen"........ Spes nyfødte. De ser jo ikke noe noen veier???? Eller er det bare jeg som har missforstått? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Re: Vognhjelp
Kan en bruke babybag/ softbag i den? Synes håndtaket ser så kort ut, at en må lene seg over det bakerste setet. Vet du om det er regulerbart?
|
|
|
#7 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: VognhjelpMin erfaring er at søskenbrett holder mer enn nok til en 3-åring. Jeg ville ikke gått til innkjøp av en ny vogn med tanke på at storebror skal sitte i den, før du ser at dere faktisk har det behovet.
|
|
|
#8 |
|
Viva la vida
Re: VognhjelpI havent see the new modell in real, but I can recoment you the Sport. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Opp og ned
|
Sv: VognhjelpLillemor her i huset blir 3 i februar, vi bruker ikke vogn lenger. Det kommer nok til å skje store forandringer hos dere også på et halvt år. Ville ventet å sett hva slags behov dere får. Du har jo en vogn til sommeren.
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: VognhjelpJeg hadde heller satset på bæredings til en av ungene. Nå vet jeg ikke hvordan ryggen din er, men jeg har iallefall ingen problemer med å ha en 3-åring på ryggen i en ergosele/patapum etc.
|
|
|
#11 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: VognhjelpSom fleire andre skriv, så kjem vognbehovet heilt an på bruken. Vi er veldig aktive og går mange lange turar, så vi brukar endå litt vogn til lille A som vart 3 no i november. Det var bakgrunnen for mi meining. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Har glorien til vask.
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VognhjelpSnuppa på 2,5 år har sluttet helt med vogn. Vi kommer ikke til å kjøpe noen søskenvogn når bebisen kommer i juni/juli her. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: VognhjelpErgosele var ingen dum idè. Har en mei tai jeg er veldig fornøyd med, men mannen vil helst ikke bruke den siden den er feminin i fargene og mønsteret. Trenger uansett to bæredingser siden det mest sannsynlig blir mer hytteturer på fjellet framover.
|
|
|
#15 |
|
Viva la vida
Re: VognhjelpI use my P&Ts at least 2 days during the week, Daniel has 50% barnehage and Oskar is 100% home. I take the bus to town (40 minuts) and Daniel (3 1/3) falls sleep and will be imposible to have him sitting in the seat next to me with out any seatbelts. When Daniel wants to walk Oskar seats on the front. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: VognhjelpJeg ville ventet og sett, siden storebror er nesten 3 år. Alternativet til søskenvogn er at de (få?) gangene storebror trenger vogna så bærer du babyen (eller omvendt, men det er selvsagt mye lettere å bære en nyfødt enn en 3-åring). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: VognhjelpStorebror her gik selv når han var tre, men problemet var at han sprang rundt som en villmann. Da var det greit å kunne sette ham i en vogn av og til, ellers hadde jeg ikke kunnet gå utendørs omtrent. Hadde "bæredings", men det ble litt tungt på lengre turer når vogna skulle dyttes i oppoverbakke... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Vognhjelp
Det er akkurat det jeg frykter med S. Tanken på en vogn med plass til to kom på lørdag. Vognen hans var glemt i barnehagen og jeg dro på bytur i flere timer uten vogn.
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Og jeg tenker med gru på de gangene når ztjerna kaster seg ned på bakken og ikke vil gå en meter, ikke vil stå på brettet, jeg må tisse, lillesøster er sulten, vi må hjem og jeg ikke kan bære noen av dem langt og bare vil grine... Nei vi skal ha en vogn med plass til to |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
![]() |