Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefaling fantasy/tegneserie

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 15:49   #21
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling fantasy/tegneserie

Selvfølgelig heter den Transmetropolitan ja. Uansett. Veldig bra.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 15:51   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Foxtrot er morsom, ja, den glemte jeg i tegneserietråden til aC.

Mammatuss sin tråd, Skilpadda.

:trådkupper:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 16:02   #23
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Fables er vel den beste serien som er kommet de siste årene. Helt vidunderlig.

Jeg kan slutte meg til mange serier som er nevnt her: Zits, Foxtrot, Fables og Preacher er alle strålende serier. Dersom det ikke må være fantasy vil jeg gjerne slå et slag for Hellblazer, 100 Bullets, Hellboy og Global Frequency. Fire utrolig bra serier.

Sist redigert av Juste : 22-11-07 kl 16:03. Årsak: tegnsetting er en fin ting....
Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 16:05   #24
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Fables er vel den beste serien som er kommet de siste årene. Helt vidunderlig.

Jeg kan slutte meg til mange serier som er nevnt her: Zits, Foxtrot, Fables og Preacher er alle strålende serier. Dersom det ikke må være fantasy vil jeg gjerne slå et slag for Hellblazer, 100 Bullets, Hellboy og Global Frequency fire utrolig bra serier.

Synes du John Constantine er et forbilde for en 14-åring?

Gammel 22-11-07, 16:11   #25
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Synes du John Constantine er et forbilde for en 14-åring?

Jeg synes John Constantine er et bra forbilde for hvem som helst Jeg ville ikke vært venn med han dog når man ser hvilken skjebne som tilfaller dem. Litt som å løpe rundt i Star Trek med rød skjorte (og tok du den er du like stor nerd som meg).

Gammel 22-11-07, 16:27   #26
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en nerd.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 16:30   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt som å løpe rundt i Star Trek med rød skjorte (og tok du den er du like stor nerd som meg).

Jeg tok den, og jeg har ikke en gang sett Star Trek. Men nå har jeg aldri påstått meg å være en like stor nerd som du (eller Esme, for den del).

Gammel 22-11-07, 16:42   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er for øvrig to fryktelig morsomme dokumenterer jeg anbefaler alle mine nerdevenner:

Sistnevnte er en fantastisk morsom mockumentary.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 17:01   #29
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Dette er for øvrig to fryktelig morsomme dokumenterer jeg anbefaler alle mine nerdevenner:

Denne så jeg for noen år siden. Jeg lo så jeg gråt.

Gammel 22-11-07, 17:22   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt de tre første albumene i Fables-serien til ham. :grei og kul storesøster:

Takk skal dere ha!

Gammel 22-11-07, 20:33   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes John Constantine er et bra forbilde for hvem som helst Jeg ville ikke vært venn med han dog når man ser hvilken skjebne som tilfaller dem. Litt som å løpe rundt i Star Trek med rød skjorte (og tok du den er du like stor nerd som meg).

Jeg er ingen Trekkie jeg heller, men det har selv jeg fått med meg at man ikke skal ha på rød skjorte, nesten like farlig som å være trommis i Spinal Tap.

Gammel 26-11-07, 21:15   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Anbefaling fantasy/tegneserie

Hmm, kan jeg høre om anbefalinger til en 19 årig lillebror som ikke egentlig er så glad i å lese også?
Han har fått med seg Harry Potter på lydbøker foreks. fordi han ikke vil lese de (dysleksi er nok deler av grunnen).
Men jeg som er så glad i Sandman har jo lyst at han og skal like de, hva tror dere om de?

(Mengele Zoo har han derimot lest og synes var det beste han noengang hadde lest omtrent)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:18   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Anbefaling fantasy/tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hmm, kan jeg høre om anbefalinger til en 19 årig lillebror som ikke egentlig er så glad i å lese også?

Bone er noe av det beste som har skjedd meg, for et epos! De finnes etterhvert på norsk også. Sjekk Tronsmo.no

Gammel 26-11-07, 21:23   #34
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Anbefaling fantasy/tegneserie

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bone er noe av det beste som har skjedd meg, for et epos! De finnes etterhvert på norsk også. Sjekk Tronsmo.no

Hvordan er engelsken i dem da, er det lettlest? (da går det greit nemlig)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:29   #35
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg elsket Alvefolket, men tror det blir for barnslig. jeg var bare 10-12 da jeg leste dem, og er redd lillebror blir blodig fornærmet.Men jeg gleder meg veldig til Lille blir 10, da skal hun få dem.

Høh! Jeg har akkurat grått mine modige tårer fordi de ikke kommer lengre enn album 26.

Jeg leste forøvrig noe jeg tror heter Camelot 2000 da jeg var på hans alder. Men etter et kjapt søk fant jeg den ikke. Het den noe annet? Likte den i hvert fall veeeeldig godt!

Gammel 26-11-07, 21:33   #36
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Høh! Jeg har akkurat grått mine modige tårer fordi de ikke kommer lengre enn album 26.

Jeg leste forøvrig noe jeg tror heter Camelot 2000 da jeg var på hans alder. Men etter et kjapt søk fant jeg den ikke. Het den noe annet? Likte den i hvert fall veeeeldig godt!

Har alle mine camelot 3000 blader enda, har funnet ut at jeg mest sannsynlig "samlet" på alt av tegneserier som gikk inn da jeg var yngre

Sist redigert av morgana : 27-11-07 kl 14:21. Årsak: leif
morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:05   #37
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Standard

Dere mener ikke Camelot 3000? Den får du i så fall tak i på Amazon for en femtilapp

Gammel 27-11-07, 14:21   #38
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Dere mener ikke Camelot 3000? Den får du i så fall tak i på Amazon for en femtilapp

Den ja Har den på norsk jeg da.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:27   #39
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Gutt på 14 år?
Neil Gaimans Sandman...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.