Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Quinny Freestyle :sparke:

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 20:19   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Quinny Freestyle :sparke:

Liker egentlig ikke denne vognen da den ikke er særlig fin å se på og jeg har hørt en del negativt om den. Men den oppfyller alle mine ønsker da den har håndbrems, lufthjul, vendbar sittedel og svingbart fremhjul. Er den så ille som alle skal ha det til, eller er det noen som er fornøyde?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:27   #2
Observatøren

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Quinny Freestyle :sparke:

Spør aC!

Gammel 29-11-07, 20:28   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ei venninne som ikke er fornøyd iallefall..
Men jeg har ikke særlige kunnskaper om vogna. Men synes den virker litt trang, liten og ustødig?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:33   #4
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Spør aC!

Hvem er ac?

Gammel 29-11-07, 20:36   #5
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

alfaCharlie, en bruker her inne. Hun er veldig fornøyd med sin.

Gammel 29-11-07, 20:37   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er aC.

Jeg elsker vogna. Jeg har brukt opp vogna.

Den er nok ikke perfekt, men dekket mine behov utmerket. Vanvittig lett å manøvrere, lett nok å løfte og jeg synes jo den ser überkul ut.

Eneste er at det ikke er noe særlig å henge stellebager på styret når setet er vendt med kjøreretningen, og ryggen er nedfelt, siden den kan tippe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:42   #7
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er aC.

Jeg elsker vogna. Jeg har brukt opp vogna.

Den er nok ikke perfekt, men dekket mine behov utmerket. Vanvittig lett å manøvrere, lett nok å løfte og jeg synes jo den ser überkul ut.

Eneste er at det ikke er noe særlig å henge stellebager på styret når setet er vendt med kjøreretningen, og ryggen er nedfelt, siden den kan tippe.

Vet jo hvem alfaCharlie er. Jeg har hørt at den er slarkete og blir fort skranglete, stemmer det? Hvordan er den på vinterføre?

Sist redigert av Marge : 29-11-07 kl 20:42. Årsak: skriveleif
Gammel 29-11-07, 20:45   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Vet jo hvem alfaCharlie er. Jeg har hørt at den er slarkete og blir fort skranglete, stemmer det? Hvordan er den på vinterføre?

Jeg har hatt den og var kjempefornøyd. Den var kjempegod å manøvrere på vinterføre og også slapseføre gikk greit. Jeg opplevde den ikke som skranglete i det hele tatt.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:46   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På byvinterføre var den helt super.

I forhold til en svær Emmaljunga er den nok litt skranglete, men, den perfekte vogn finnes ikke. Man må finne den som passer best til sine behov, og jeg trengte en vogn som jeg kunne trille med en hånd mens jeg hadde storebror i andre hånden.

Trenger litt vedlikehold, det er sant. Litt smøring av hjul og rensing av brems.

Gammel 29-11-07, 20:50   #10
Marge

Marge sin avatar

Standard

På byvinterføre var den helt super.

I forhold til en svær Emmaljunga er den nok litt skranglete, men, den perfekte vogn finnes ikke. Man må finne den som passer best til sine behov, og jeg trengte en vogn som jeg kunne trille med en hånd mens jeg hadde storebror i andre hånden.

Trenger litt vedlikehold, det er sant. Litt smøring av hjul og rensing av brems.

Takk, da tror jeg den passer mine behov, det eneste er at den virker veldig stor sammenlagt og vi har ikke stasjonsvogn, men samtidig er det ikke ofte jeg trenger å ta den med i bilen. Finnes det noe ståbrett som passer til vognen?

Gammel 29-11-07, 20:52   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Man kan få kjøpt ståbrett på nett, kiddy board eller noe heter det. Husker ikke, men litt googling (eller de vogngale på NM) kan sikkert gi svaret.

Vi hadde ikke stasjonsvogn, men vogna gikk utmerket ned i bagasjerommet på vår Volkswagen Passat. Nå har den et svært bagasjerom altså, men det gikk virkelig uten problemer.

Gammel 29-11-07, 21:02   #12
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Takk, da tror jeg den passer mine behov, det eneste er at den virker veldig stor sammenlagt og vi har ikke stasjonsvogn, men samtidig er det ikke ofte jeg trenger å ta den med i bilen. Finnes det noe ståbrett som passer til vognen?

Nei, ståbrett fins dessverre ikke. Disse festes på den tverrgående stangen nede mot bakken, og på QF er denne stangen altfor tykk. Ellers er Quinny FS en super vogn. I tillegg til annet som er nevnt har sportsvognsdelen full liggestilling slik at du kan sette en softbag oppi hvis du skal et sted det er mye trapper for eksempe (vestentlig lettere å bære softbag enn hardbag).

For mer (grundig!)info kan du sjekke denne siden her:

http://tinasbok.no/dagbok/quinny.php

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:03   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det finnes ståbrett. Et sted på nett. Disse festes på sidestengene og ikke tverrstanga.

Gammel 29-11-07, 21:10   #14
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi 3XL? Vi har den, og har hatt den siden den ble lansert (importerte selv til en langt mindre pris enn den norske lanseringsprisen). Jeg var veldig overbevist på forhånd, men er ikke helt fornøyd. Hovedproblemet er at den er ganske tung, og at den er veldig stiv i fjærene (for å sikre stabilitet tross 3 hjul) og da blir det fort mye skumping for den som sitter i vogna. Samtidig er vi såpass fornøyd at vi ikke har giddet å skifte vogn med barn nr. 2.

Mest misfornøyd er jeg med at det svingbare forhjulet sitter litt skjevt og dermed ikke funker helt som tenkt (trekker til siden, vanskelig å snu på 5-øringen). Men det er en feil på vår, andre Freestyler jeg har prøvd har ikke det problemet. Og siden vogna vår ble importert har vi aldri orket å reklamere på den.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:12   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jøss, nå lurte jeg på hvordan torsken skulle få noe sleazy eller småmorsomt ut av dette, og så var det bare litt småklaging over den fiiiiine vogna.

Is this all you've got?

Gammel 29-11-07, 21:27   #16
Marge

Marge sin avatar

Standard

Jepp, fant ståbrett som passer til, buggyboard heter det.

Gammel 29-11-07, 22:33   #17
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Quinny Freestyle :sparke:

Men den er tung som bare fy!
Jeg gikk fra den, til Buggis, og det var en drømmeverden i forhold.
Quinny'n sine 16-17 kg. mot buggisen sine 9 kg.
Jeg var forsåvidt fornøyd med den før det, men da visste jeg ikke hvor steintung den var.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:36   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er sånn man mister de ekstra graviditetskiloene, vettu.

Hilsen alfaC som har dratt vogna opp og ned lange trapper hver dag i snart to år.

Gammel 29-11-07, 22:36   #19
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også vært veldig fornøyd med Freestyle vogn!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:39   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Quinny Freestyle :sparke:

Det er sånn man mister de ekstra graviditetskiloene, vettu.

Jeg var kvitt de før jeg byttet

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.