Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-07, 20:58   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Tenkte vi kunne ha en mimretråd her.

Jeg snakket med lillebroren min i dag om vår gamle Commodore 64 med kassettspiller, joysticks som stadig gikk i stykker, om turbotape, syntax error, loading i en evighet og hundrevis av spill.

Vi mimret om den tiden vi satt klistra foran Paperboy, Pacman, Outrun, Mikey, Tapper, Wintergames, crackout og uttallig andre spill.

Spilte dere dataspill på 80-tallet? Hvilke var deres favoritter?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:09   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Digger og Captein Comic.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:10   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Super Mario var hiten - ja, for han kom vel på 80-tallet? :teflon:

Gammel 07-12-07, 21:14   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde ikke, men venninnen min hadde. Jeg husker ikke hva favoritten het, men det var noe med å finne nøkler i ulike farger, låse seg gjennom dører og stadig komme til nye brett.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:14   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Commodore +4, og drømte om Amiga 500. Min favoritt var et boblespill, som jeg ikke husker hva het. Og Snake. (Hvis ikke det kom senere da.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:18   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

på pc var det popcorn ( men siden jeg er født i 86 så var det på begynnelsen av 90 tallet)

og Amiga var det et tegnespill som kunne få strekene til å bli som en flytende regnbue.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:24   #7
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde ikke, men bestevenninnen min hadde. Vi spilte Paperboy. Jeg husker spillet brukte evigheter på å "load", eller "lode" som vi kalte det.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:26   #8
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Paperboy var toppen. Jeg var håpløs.
Noen år etter hadde jeg dilla på minesweaper. Da var jeg fabelaktig.

Gammel 07-12-07, 21:28   #9
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Nintendo med Mario og Luigi.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:30   #10
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Super Mario var tingen

Gammel 07-12-07, 21:33   #11
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wintergames spilte vi mye og Bomb Jack!

Husker også godt Game & Watch (Nintendo?) og alle de små spillenen, Nintendo DS sin bestemor Jeg hadde et Snoopyspill, men DonkeyKong og Oil Panic var jo det største.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:34   #12
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Jo, også tror jeg det må ha vært på 80-tallet at jeg spilte Dungeons and Dragons på PC. Skikkelig rått spill!
Regnes som verdens første moderne rollespill. Laget i 1974 med et ønske om å leve ut det de hadde lest i bøker som Ringenes Herre av J.R.R. Tolkien.

Og Sim City på pc. Forløperen til The Sims som så mange spiller nå.
Kan spilles gratis her for alle som vil mimre.

Begge disse var råkule. Helt til storebroren til venninna mi slettet de, slik at han fikk ha pc`n sin for seg selv.

Sist redigert av nam : 07-12-07 kl 21:52. Årsak: La til link for gratis spill ; )
nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 21:37   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi hadde Commodore +4, og drømte om Amiga 500. Min favoritt var et boblespill, som jeg ikke husker hva het. Og Snake. (Hvis ikke det kom senere da.)

Jeg husker Snake! Hadde også Commodore 64 med kassettspiller og TurboTape.

Favorittspillene mine var BC, Fort Apocalypse og Boulderdash.

Gammel 07-12-07, 21:42   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde disse to:

Vi hadde ikke noe spillemaskin hjemme, annet enn disse småspillene, jeg hadde ett par andre også, fra noen andre merker, fant de ikke, men det var noe med en spilleautomat, og så rant det ut penger, og en fyr skulle løpe og ta imot pengene...

Gammel 07-12-07, 21:43   #15
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ene bildet mitt kom ikke med i meldingen.

Gammel 07-12-07, 23:38   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Åååå! :mimre:

Jeg fikk Donkey Kong en gang, men broren min mestret aldri Green House som han fikk, så vi byttet. Det var ikke like spennende som Donkey Kong, men det var mye vanskeligere. Dessuten var det ingen andre som hadde Green House. Lurer på om ikke disse fremdeles ligger i en skuff hos foreldrene mine.

Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:47   #17
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, dæven - Game & Watch jo!

Søsteren min hadde dette:

Jeg hadde dette:

Sukk - ble et snev av sentimental, jeg...

Gammel 08-12-07, 00:02   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spilte på Amiga - De tre spillene jeg likte best var: Defender of the crown, Ports of call og wintergames/summergames (likte de like godt)

Gammel 08-12-07, 00:06   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg glemte å skrive "håndspillet". (Vet ikke hva jeg skal kalle det. Et lite spil ala Game&watch lenger oppe her). Det kunne lukkes, og spillet var med Mikke og Langbein og noe med at de måtte hoppe ut av brennende hus.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 00:08   #20
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde det skippernspillet som Nabbe hadde, men det var ikke særlig morsomt. Jeg har det forresten ennå, toern har arvet det. Donkey Kong hang øverst på ønskelisten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.