Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-07, 11:33   #21
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var dine favorittdataspill på 80-tallet?

Daley Thompsons Decathlon på Commodore 64
Først med joystick, men når den røyk måtte vi ta tastaturet i bruk. Jeg husker vi måtte veksle så fort vi kunne mellom to av tastene for å få opp farten i løp og tilløp.

jkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjddddd ddddd <------høydehopp?

Gammel 08-12-07, 11:34   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg hadde disse to:

Vi hadde ikke noe spillemaskin hjemme, annet enn disse småspillene, jeg hadde ett par andre også, fra noen andre merker, fant de ikke, men det var noe med en spilleautomat, og så rant det ut penger, og en fyr skulle løpe og ta imot pengene...

Dette spillet hadde tanta mi. Jeg husker en gang jeg satt med dette i timesvis.

Vi hadde et håndspill med Mikke Mus som samlet egg. Det var også morsomt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:35   #23
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Daley Thompsons Decathlon på Commodore 64
Først med joystick, men når den røyk måtte vi ta tastaturet i bruk. Jeg husker vi måtte veksle så fort vi kunne mellom to av tastene for å få opp farten i løp og tilløp.

jkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjkjddddd ddddd <------høydehopp?

Akkurat det husker jeg også. Utrolig hva det tastaturet tålte.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:15   #24
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Captein Comic, Ducktales og Sim Sity er det jeg husker best.

Og så spilte vi en del Lemmings.

Sist redigert av Kaktus : 08-12-07 kl 15:57.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:55   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Captein Comic

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 13:03   #26
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Donkey kong!

Vi hadde også Commodore 64 med kassettspiller og joystick. Pappa var en hightecer da også, så vi var først ut med sånt. Husker spesielt godt et spill vi hadde "Hower Bower", som gikk ut på gressklipping. Også hadde vi et Donkey Kong-lignende spill på C64, men det husker jeg ikke hva heter. Det var forskjellige ting som skulle samles før man kom videre til neste brett.

Gammel 08-12-07, 13:21   #27
MokkMokk

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg spilte masse Bubble Bobble på Amiga, og Giana Sisters.
Og så hadde jeg flere Game&Watch spill, både doble og enkle. Sistnevnte tror jeg muligens jeg har liggende et sted ennå.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:34   #28
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kult å se alle G & W spillene, jeg husker å ha spilt de fleste som er nevnt. Vi byttelånte hele tiden i skolegården

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:39   #29
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det hadde jeg også. Kjempeartig spill. Lurer på hvor det er nå.
Donkey Kong spilte vi hos en venninne som hadde det på videospill (eller hva det nå var).

Av pc-spill gikk det mest i Pacman og Asteroids.

Gammel 08-12-07, 15:50   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det hadde jeg også. Kjempeartig spill. Lurer på hvor det er nå.
Donkey Kong spilte vi hos en venninne som hadde det på videospill (eller hva det nå var).

Av pc-spill gikk det mest i Pacman og Asteroids.

Husker også godt håndspillene. Jeg fikk aldri, men både eggsamleren og Donkey Kong spilte jeg hos venner. Finnes ikke disse gode gamle på nett et sted?

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 15:52   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortrengt de fleste spillene med unntak av 10-kamp på C64. Jeg får fremdeles vondt i håndleddet når jeg tenker på 800 meter (?).

Gammel 08-12-07, 16:08   #32
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hos venninna mi spilte vi et spill med noen frosker som skulle komme seg helskinnet over elver og veier. Frogger?

Ellers pacman og et ormespill jeg ikke helt husker hva het.

På søttitallet spilte vi på skolemaskina til pappa. Husker så vidt et hesterace-spill, og så hadde pappa et egenkomponert mattespill som lagde fanfare når vi regnet rett. Skikkelig avanserte greier.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 17:52   #33
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Broren min kjøpte Commodore64 husker jeg...... det var en del syntax error husker jeg Satt og skrev lange lister med programmering, tror jeg det var....

Jeg digget pacman....og etterhvert Super Mario...

Tenkte vi kunne ha en mimretråd her.

Jeg snakket med lillebroren min i dag om vår gamle Commodore 64 med kassettspiller, joysticks som stadig gikk i stykker, om turbotape, syntax error, loading i en evighet og hundrevis av spill.

Vi mimret om den tiden vi satt klistra foran Paperboy, Pacman, Outrun, Mikey, Tapper, Wintergames, crackout og uttallig andre spill.

Spilte dere dataspill på 80-tallet? Hvilke var deres favoritter?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 17:54   #34
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Dette spillet hadde tanta mi. Jeg husker en gang jeg satt med dette i timesvis.

Åja de spillene der husker jeg godt. Jeg hadde et med en liten figur som skulle lempe kasser på bånd og til slutt skulle en lastebil fylles opp.... egentlig et spill til å bli gal av. Jeg har det fortsatt. Kanskje jeg skal kjøpe nye batterier til det Kan jo være det virker......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 18:20   #35
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frogger spilte jeg mye, det samme med et yatzy-spill som noen på jobben til pappa hadde laget.
Også var det et flipperspill, og noe av det mest fascinerende med det var at man måtte putte på penger for at spillet skulle starte. Altså dvs å trykke på q tror jeg det var, så så man at det ble lagt på penger.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 20:00   #36
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Digger og Captein Comic.

Jeg eeelsket Digger!

Og noe som jeg mener het "Beast" - der du var en liten firkant som drev og flyttet klosser for å sperre inne noen skumle H'er som kom og skulle ta deg.

Gammel 08-12-07, 20:04   #37
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aksjemarked,Wonderboy, Hero, Snake og Boulderdash. :thosewherethedays:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 21:34   #38
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

packman og snake. + et jeg ikke greier å huske hva het.

Gammel 09-12-07, 01:09   #39
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Commodore 64

Park patrol, Mission Impossible, Gaunlet, Winter games, Summer games, California games, pac man osv osv.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 02:38   #40
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeezez, den kasettspilleren med sånn teller. Stopp akkurat der for å starte spillet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.