|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisJeg er meget fornøyd med valget av fredsprisvinner, og har problemer med å forstå all kritikken kommiteen har fått for å ha valgt en miljøforkjemper. Jeg synes at dette årets valg av fredsprisvinner sender viktige signaler.
|
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisHelt topp at Al Gore fikk prisen - et skikkelig spark i rompa til Bush!!
|
|
|
#43 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nobels fredsprisJeg syns fredsprisen burde
|
|
|
#44 |
|
anglofil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredsprisFlott skrevet Polyanna |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nobels fredspris
Nå tror jeg neppe Nobelkomiteen velger prisvinnere ut i fra hva som er "sexy" nok for mainstream media. Da ville Bono og Bob Geldolf vunnet for lenge siden. Synes Nobelkomiteen stadig løfter opp gode saker som de fleste ikke hører for mye om, blant annet Wangari Maathai og Muhammad Yunus. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nobels fredsprisOpplys meg: Hvordan er Darfur en klimakrig? (Mer enn en krig om oljeressurser i Sør-Sudan, muslimsk nord vs. "annet" sør, stammekrig, klankrig, stormaktskrig og ren blodhevn?)
|
|
|
#47 |
|
Protonterapeut
|
:gaaah: Siden dette er fra er nede, så jeg får ikke linket, men om du googler på dette:
|
|
|
#48 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nobels fredsprisFra artikkel i Aftenposten:
|
|
|
#49 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nobels fredsprisDet sitter langt inne å argumentere mot FNs generalsekretær, men jeg vil nå likevel påstå at det er litt forenklende å se bort fra for eksempel kampen om oljeressursene (som er kjernen i konflikten mellom nord- og sør-Sudan), religionskonflikter, slavehandel og etterdønningene etter den kalde krigen og uroen det fortsatt skaper både internt og i forhold til nabostatene.
|
|
|
#50 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nobels fredsprisDet står ingesteder at han ser bort i fra det, men han sier
|
|
|
#51 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Nobels fredsprisHer er Jon Stewarts blikk på fredsprisen:
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09 - Serenity now. Insanity later. Sist redigert av Agent Scully : 17-10-07 kl 22:58. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nobels fredsprisDet er vel det å trekke konklusjonen "Darfur er en klimakrig" ut av det han sa jeg reagerer på. Det blir like idiotisk forenklende som å si at det er en religionskrig. Eller en stammekrig. Eller en oljekrig. Alle de tingene er sanne, men det er sammensatt.
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|