|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg var til intervju på en skole en gang. Dær presterte rektoren å spørre to ganger og tillitsvalgte(!!!) ennå en gang om hvordan mannen og jeg pleide å gjøre det når barna var syke. -Om det var jeg som tok mesteparten av dagene, siden jeg var mamma, eller om pappan også tok noen dager, og om vi eventuelt hadde andre som kunne barnepasse. Andre ting, som spesialisering, mine styrker, pedagogisk ståsted osv. var de ikke interessert i å høre noe om. Jeg kjente ikke stor lyst til å jobbe på den skolen, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnHar opplevd å få et par negative kommentarer fra sjefen.
![]() |
#23 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg har aldri opplevd sure miner, bare god bedring-ønsker.
![]() |
#24 |
Borte
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er alltid uproblematisk. Heldigvis - jeg har som regel ganske mange slike fraværsdager.
![]() |
#26 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDer jeg jobber nå er det ikke noe problem. Ingen negative kommentarer.
![]() |
#27 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnIngen problem. Jeg er faktisk hjemme med sykt barn as we speak.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er (selvfølgelig) uproblematisk for meg, jeg er hjemme uansett, men får jo ikke jobbet like effektivt med sykt barn hjemme, som i dag. Sjefen ringer støtt og stadig for å få vite hvor mye feber han har, om han hoster like mye fortsatt, og om jeg har tenkt til å ringe lege, men det er helt greit, han er jo tross alt morfaren til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Fjott
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnNå er ikke dette noe jeg trenger å tenke på foreløbig (student), men holdt på å ikke få en jobb pga at jeg kunne måtte være hjemme med sykt barn!!
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg har ikke opplevd negative kommentarer - enda. Men vikarinnkaller har det med å ha dårlige dager.... Jeg ringer som regel til telefonsvareren, da. Det er greiest. Og så får vikarinnkaller beskjeden med en gang hun kommer på jobb og jeg slipper å snakke med henne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Står på egne ben
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg er heldig med sjefen min, men vi har andre innen samme bedrift som har en annen leder som føler veldig på det å være hjemme med syke barn. Jeg hadde blåst i det uansett. Jeg tar kun de dagene jeg trenger og må. Synd det skal være sånn med noen. Så lenge mannen og jeg deler likt, så det går likt utover arbeidsgiverene, så blåser jeg egentlig i hva de mener. Men jeg har hyggelig sjef som ønsker god bedring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Arbeidgiver holdning når dere er hjemme med syke barn.Jeg jobber som lærer, og på jobben min er det sånn at om barnet bare er småsjukt, så drar man på jobb og er der en kort stund med barnet på slep, for å få gjennomført undervisninga. For min del er ikke det aktuelt, siden jeg går 2,5 km til jobb. Sist guttungen var sjuk, var jeg på jobb fra 8.30 til 12.30, så hastet jeg hjem, og mannen min dro på jobb fra 13. til 17.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnIngen problemer her heller selv om jeg bruker opp mine dager først så bruker gubben sine om det trengs men det har vi sålangt ikke hatt behov for å bruke han sine.
![]() |
#35 |
flisespikker
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnHar aldri fått annen reaksjon fra sjefen enn vennlig medfølelse, enten det er poden eller jeg selv som er syk.
![]() |
#36 |
Trapper opp igjen !
![]() Sv: Arbeidgiver holdning når dere er hjemme med syke barn.
Huff, Gremli, den synes jeg er litt barsk. En småsyk unge med i undervisningen ?
![]() |
#37 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnDet er snakk om barn som er forkjøla og småslappe og ikke orker aktivitetsnivået i barnehagen, og de ser ut til å kose seg med tegning o.l. Dessuten gjelder det som nevnt ikke meg.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
WF: BNBE
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnPå min deltidsjobb er det aldri noen kommentarer. Men på sambo sin jobb er det mer pes, særlig siden han jobber turnus og har måttet ta fri noen ettermiddagsvakter fordi jeg har vært syk.
![]() |
#39 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnSjefen min har selv små barn som blir syke, så her er det ingen sure miner når det skjer (og det skjer heller ikke ofte). Litt spent nå som vi får ny sjef, for hun er barnløs selv, så kanskje hun ikke er like forståelsesfull?
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidgivers holdning når dere er hjemme med syke barnJeg har aldri opplevd sure miner. Heller ikke baksnakking når andre ringer om sykt barn. Det har ikke skjedd ofte at jeg er hjemme med syke barn. Mannen har også tatt sin tørn og ellers har vi et godt nettverk rundt oss. Men må man så må man og det er det ingenting å få gjort noe med. En dyktig sjef skjønner det. Det er ingen vits i å forsure arbeidsmiljøet med teite kommentarer når noen må være hjemme pga sykdom, egen eller barns. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|