|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
| Meierismør |
|
99 | 59,28% |
| Margarin |
|
61 | 36,53% |
| Vil se resultatet |
|
7 | 4,19% |
| Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?Margarin til alt.
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Meierismør eller margarin?Jeg bruker meierismør og diverse oljer til matlaging og baking. På brødskiva bruker vi Brelett. Det er jo en slags blanding av smør og margarin, men vi bruker det vel egentlig fordi vi liker smaken og konsistensen. Meierismør på brødskiva syns jeg føles for fett (men kan godt spise det iblant), og de forskjellige typene margarin smaker ikke godt. Jeg er ærlig talt ganske usikker på hva som er det sunneste her, så da lar vi smaken bestemme akkurat når det gjelder dette. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Meierismør eller margarin?Margarin, av samme grunn som Kasia. Ikke på brødskiver da, men ellers.
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Meierismør eller margarin?
Er det? Jeg vet at Bremykt er en blanding av meierismør og olje, men Brelett er vel kun margarin? :usikker:
|
|
|
#26 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Meierismør eller margarin?Her brukes meierismør oppå brødskiva. Da kan jeg ofte klare meg uten pålegg. Meierismør bruker jeg som smørøye, ellers måtte jeg kalt det noe annet. Det er nemlig bare meierismør som er smør. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Meierismør eller margarin?
Jeg bruker Cocosa.
|
|
|
#28 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Meierismør eller margarin?Meierismør smaker utrolig vondt. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Meierismør eller margarin?Enig, derfor steker jeg for det meste i meierismør, det gir så godt smak.
|
|
|
#30 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Meierismør eller margarin?I all matlaging er det KUN meierismør som gjelder. Til nød Bremykt. Jeg spiser ikke smør på skiven
|
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Sv: Meierismør eller margarin?Nå bruker jeg ikke verken smør eller margarin på brødet, men hjemme hos oss går det ellers mest i Bremykt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Meierismør eller margarin?Klarer ikke meierismør så her bruker vi margarin. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Meierismør eller margarin?Jeg bruker stort sett margarin. Det hender jeg baker med meierismør, men stekeosen fra smør er virkelig kvalmende, så det unngår jeg.
|
|
|
|
#37 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Meierismør eller margarin?Usaltet smør, helt klart.
|
|
|
#39 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Meierismør eller margarin?
Oppskrift på Ghee ja, det har jeg ikke, men jeg smelter smøret litt sakte på middels varme (husker ikke hvorfor, men det var jo det jeg leste da jeg begynnte med det en gang i tiden), før jeg gir det et oppkok og skrur ned varmen igjen. Så venter man til fettet skiller seg fra melkeproteinene, det ser man, smøret blir gult og lukter spesielt, eh, som popkorn kanskje. Jeg bare vet det i hvertfall. Og da tar jeg det av platen og lar det kjøle seg ned før jeg siler det i filterpapir el. over i en plastboks. Holder seg lenge og trenger ikke stå i kjøleskap.
|
|
|
#40 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Meierismør eller margarin?Og hva man ikke finner når man googler "ghee oppskrift";
|
![]() |
|
|