|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?
Pokker, må jeg tenke på det også? |
|
|
|
|
|
#222 |
|
flisespikker
|
Det går jeg ut fra, til en viss grad. At de ansatte observerer hvordan vi og barna snakker og fungerer sammen i disse situasjonene synes jeg da er både naturlig og bra. Både for at de skal kunne plukke opp eventuelle problemer, og for å bli bedre kjent med barna og se litt mer hvordan de fungerer utenfor barnehagesituasjonen.
|
|
|
#223 |
|
Pen. Så det så.
DU av alle trenger vel ikke bekymre deg for buksene?
|
|
|
#224 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg bør nok finne frem blancoen og ordne litt på svarlappen som ligger klar i Veslas sekk. Og så bør jeg nok legge meg slik at jeg våkner frisk og uthvilt og har god tid til å kosemomse ved levering i morgen. Slik at ingen i barnehagen tenker sitt. |
|
|
|
|
|
#227 |
|
Pen. Så det så.
Du bør nok åpplyse om det.
|
|
|
#228 |
|
Pen. Så det så.
Har de fri hver onsdag?
|
|
|
#229 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man vil jo observerer jo mennesker i lange baner. Barnehagepersonalet observerer uformelt samspill mellom barn og foreldre, på samme måte som foreldre uformelt observerer hvordan barnehagepersonalet håndterer barna. Poenget her er jo at barnehagen og foreldre må være flinke til og kommunisere og ikke bare stå der og skule på hverandre.
Nei. Men forhåpentligvis blir man møtt av hyggelige ansatte som kan fortelle litt om hverdagen i barnehagen og legge tilrette for et best mulig opphold for barnet.
Ofte kan det være det, men det som regel skal det små justering til for å hjelpe familier på rett spor igjen.
Denne kan jeg bare signere. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
heimføing
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Nah, jeg skulle også ha fri og ta barnet ut av barnehagen (nå før jul ja, ikke i romjula) - men da jeg ga beskjed om det så ble jeg anmodet om å vente til etter luciafeiring er overstått. Altså anmodet av barnehagen. Okei, jeg var lett å overtale, så jeg venter et par dager med miniferien min da. |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Pen. Så det så.
Så koselig. Vi er ikke heeeelt der kan du si.
|
|
|
#233 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det er galt okke som...enten man lar barnet få fri når det passer en, eller lar barnet gå i barnehagen når det passer en selv?
|
|
|
#235 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jo en selvfølge og lovpålagt i rammeplanen for barnehager. |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Leser
|
Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?Jeg sykler litt sent inn i diskusjonen, men lar det stå til.
Nei, men dette blir å sammenligne epler og pærer. Det at enkelte barn ikke har det bra er trist, men man kan ikke lage generelle retningslinjer ut fra det. Det vil alltid være noen råtne egg, og dette kommer til syne på forskjellige måter i forskjellige samfunnslag. Men dette har jo ikke noe med den opprinnelige diskusjonen og man får da virkelig håpe at dette er spesifikke tilfeller og ikke generelle problemer.
Selv kan jeg rett og slett ikke skjønne at det skal være bedre for barna å bli passet av noen andre? Hverken jeg eller mannen min har slekt i byen og derfor er barnehagen og SFO for oss, også en avlastning for oss som foreldre. Jeg kan ikke helt se at det skal være en enorm fordel for ungene våre at vi får oss annen avlastning? Jeg kan rett og slett ikke skjønne at det å bli passet av Kari i 2 timer er bedre enn å være 2 timer i barnhagen?
Men da slår jo til gjengjeld "rolig argumentet" inn? (Nå er det riktignok M|nken som forfekter det argumentet, så det er kanskje ikke noe du er enig i?)
|
|
|
#237 |
|
Stadig underveis
Nå er det masse innlegg i mellom her som jeg ikke har lest, men jeg må bare si at jeg synes det er provoserende å vite at barnehageansatte baksnakker foreldrene fordi de benytter et tilbud som de faktisk betaler for. Ettersom den enkelte barnehageansatt har begrenset innsikt i hvorfor foreldre prioriterer/ må prioritere på den måten, burde de være forsiktig. |
|
|
|
|
|
#238 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som ansatt i barnehage vil jeg avkrefte at foreldre blir evaluert. De aller aller fleste (håper jeg) jobber i barnehagen fordi de er veldig glad i barn og stortrives med jobben sin. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
flisespikker
|
Det er jeg enig i.
|
|
|
#240 |
|
|
Her er det en eller annen sving jeg ikke henger helt med i...
:hviske: PPT har ingenting med avlastning å gjøre. De gir heller ikke økonomisk støtte til noenting i det hele tatt. Sist redigert av m^2 : 12-12-07 kl 10:14. |
|
|
|
![]() |
|
|